M3-glorifiering

Men ni som gillar de äldre, har ni någon koppling till dem mer än att de är balla? Att Jürgen varit med sedan istiden vet jag men ni andra. E30 kommer alltid ligga mig varmast om hjärtat även om det finns en massa andra fina bilar.

Sen på listan kommer nog e34 och inte e28.

Med 3.0 kom ju när jag var en pilt. Jag övningskörde som 18-åring i parentesernas 535, det var nog en 83:a, ngt år gammal. Men jag gillade även då de gamla modellerna 2002, 3.0 csi osv.

Aldeles för dyr skitbil för killar med snus under naglarna och kepsar med skämt på.

Med 3.0 kom ju när jag var en pilt. Jag övningskörde som 18-åring i parentesernas 535, det var nog en 83:a, ngt år gammal. Men jag gillade även då de gamla modellerna 2002, 3.0 csi osv.

Men jag skrev ju att du självklart hade en koppling till det, på samma sätt du var med när den första ångmotorn kom till byn. Eller när din pappa lärde sig att man kunde slå upp ett ekollon med en sten.

Jag tror det är få Ali's som värdesätter en bil som till och med ser så gammal ut. Snarare är det väl någon typ av förvirrad entusiast som vill åt en sådan där. Att den går sämre än en 10 år gammal T4 med chip är en annan femma, att Volvon fås med ECC, Skinn och funktionalitet är en annan femma (igen), dvs en tia totalt.

Pizzaturkar vill ha vad som helst som ser dyrt och nytt ut.

volvon är: 1.en volvo 2.framhjulsdriven. :7peta

Oj så mkt okunnskap det fanns i ämnet...

Efter att ha hängt på autopower i 8 år & ägt 2 st M3, så inser iaf JAG värdet av en fin lågmilad E30 M3..alla M3:ors moder.

Inget överpris alls, tvärtom ett kap OM den är fin dvs!

PS. en M3 E36 GT i originalskick står fortfarande på min önskelista...

Bifogat

• bmw_gt_24.jpg
    bmw_gt_24.jpg
    50.9 KB · Visningar: 79
Last edited:

Efter att ha hängt på autopower i 8 år & ägt 2 st M3, så inser iaf JAG värdet av en fin lågmilad E30 M3..alla M3:ors moder.

Vi borde göra en BMW tråd där vi kan se ner på "vanligt folk" och titta på fina bilder.

GT´n var ju en flopp om något. Färgen var därimot fin som snus.

Säkert bra bilar.
Men vem vill åka i en bil som 99% tror är en kebabbräser.

Vi borde göra en BMW tråd där vi kan se ner på "vanligt folk" och titta på fina bilder.

Jag är på, hur man ens kan jämföra en framhjulsdriven Volvo med muppsnigel med en E30 M3 övergår mitt förstånd. (Har haft E28 E30 E34 och har E39 tot 6st)

Säkert bra bilar.

Man kan även undra vilka som vill åka något som 99% tror är en moped? Dessutom har dom 99%en rätt.

Last edited:
Säkert bra bilar.

Troligtvis en person som inte bryr sig om vad andra tycker om modellen.

Jag går inte runt och tänker på om andra anser att jag kör en kebabbil, gubbabil el. dyligt, bilen blir varken sämre eller bättrre utav det.

M3 e30 är väl bland det roligaste du kan köra för 100000-150000.
Sen att du inte förlorar utan snarare tjänar i värde talar väl också för att köpa en klassiker. :yoparty

Kebabber åker ju allt nu förtiden,Volvo,Merca,Toyota,Audi men har fan aldrig sett en kabab i en E30 M3 och ännu minder i en M3 Sport EVO..

Jag håller med, det där är ingen kebab-kittad 325:a det är E36:an som luktar flott och vitlökssås. Dessutom kunde han lagt till "billigast på blocket" då det här däremot är ett överpris (om nu inte "Tiger" är en verion jag inte känner till) för en ful lack. Tycker ändå det är coola bilar, gillar dessa gamla Urquattro,cossie osv...

http://www.blocket.se/vi/16265207.htm?ca=4_s
http://www.blocket.se/vi/16249165.htm?ca=4_s
Visserligen en cab men
http://www.blocket.se/vi/16043632.htm?ca=4_s&last=1

Man blir sugen att ringa och kolla vad han fick för den bara för att få slut på den här diskussionen... :)

,

Ärligt talat, tycker man att en Volvo T4 är en bättre bil än en tidig M3, är man helt enkelt inte intresserad av bilar som sportredskap. Man vill helt enkelt bara ha en familjefraktare som med hjälp av mer motoreffekt (alternativt tufft spoilerkit) klassas som sportig av tillverkaren.

BMW gjorde en hel del ändringar på M3 jämfört med de vanliga varianterna. Tror inte dom har många karossdelar gemensamt t.ex. Hur mycket styvade Volvo upp T4 egentligen?

M3 E30 vann en hel del på banorna, minns inte exakt hur många serier T4 vann, men någon kan säkert svara på det (ja, det där var lite ironi)

M3 E30 och liknande klassiska vagnar köper man helt enkelt för att de har sin plats i bilhistorien. Man skiter ett stort stycke i om Volvo-Svensson kanske tycker att det är en s.k. kebab-räser (jäkla dumt namn egentligen).

OBS, är absolut ingen BMW-fantast, men en tidig M3 tillsammans med 2002, 3.0 och tidiga 6-serien är absolut de läckraste bilarna som kommit ut från deras fabrik. Jag gillar klassiska bilar helt enkelt :)

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu