M3-glorifiering

Det går ju inte att tänka värde vs flash..

Att, för Ali, få parkera den där utanför Pizzerian i uplandsväsby är som för Snoop att parkera sin Impala Cab 63 utanför Katsuya i Hollywood.

Det går inte att mäta i pengar riktigt.

Den ser ju fin ut, har gått 13k varför är det löjligt pris?

Själv hade jag inte betalat dom pengarna om det inte var original med full dokumentation. Men dom kostar, finns inte många fina kvar :(

Fan vad jag vill ha en. De verkar ju knappast bli billigare med åren heller. När jag sladda runt i min först E30 kunda man fortfarande få en M3 för typ 80-90kkr.

En kebabkittad M3a från -90 för 125k? Ingår 3 pullare i bakksettet med oppknäppt skjårta? No thanks.

Det där är en riktig M3:a och ingen kebab E36:a.
Sen att det kanske är lite dyrt för en utan dokumentation är ju en sak, men man hittar inte många fina E30 numera.

Förstår inte vad som är fel...

Det ju faktiskt så att den gamla M3orna på E30-karossen är mer värda än dom nyare E36orna.

Felet är, precis som med vilken gammal jänkare som helst, att varan inte är värd priset.

Att betala 125k för en 20 år gammal skrothög är korkat när man får en 15 år yngre och mycket bättre bil för samma peng.

Detta gäller dock ej om man tar bort sunt förnuft, marknadsekonomi och trender.

Felet är, precis som med vilken gammal jänkare som helst, att varan inte är värd priset.

Att betala 125k för en 20 år gammal skrothög är korkat när man får en 15 år yngre och mycket bättre bil för samma peng.

Snarare är det om man lägger till marknadsekonomi som priset för gamla ting motiveras. Tillgång och nyproduktion är begränsad och många vill ha tex en Mustang 65:a. Men det var väl det du menade.

Ungefär som dom här då...
http://www.blocket.se/vi/16056600.htm?ca=23_10_s
http://www.blocket.se/vi/15996005.htm?ca=23_10_s&last=1
http://www.blocket.se/vi/14524764.htm?ca=23_10_s&last=1

Det går ju inte att tänka värde vs flash..

Att, för Ali, få parkera den där utanför Pizzerian i uplandsväsby är som för Snoop att parkera sin Impala Cab 63 utanför Katsuya i Hollywood.

Det går inte att mäta i pengar riktigt.

Jag tror det är få Ali's som värdesätter en bil som till och med ser så gammal ut. Snarare är det väl någon typ av förvirrad entusiast som vill åt en sådan där. Att den går sämre än en 10 år gammal T4 med chip är en annan femma, att Volvon fås med ECC, Skinn och funktionalitet är en annan femma (igen), dvs en tia totalt.

Pizzaturkar vill ha vad som helst som ser dyrt och nytt ut.

Håller med hälften av er.

Mustang 65a hade inte varit fel att ha, men E30:n är fan inte vacker.

Inte för dig kanske, men för många andra.
Varan är värd så mycket köparen är villig att betala. Punkt slut.

Vem av er som tycker att det är dyrt tror att köparen köper den där bilen för dess komfort, väghållning osv. ?
Han/hon köper den för att det är en M3 E30.

Tycker ni det där är dyrt, kika på den här :hihi : http://www.blocket.se/vi/16210843.htm?ca=10_s

Håller med hälften av er.

Mustang 65a hade inte varit fel att ha, men E30:n är fan inte vacker.

Man köper inte en m3 E30 för att den är vacker.

Dom som kört den säger att det är den roligaste M3an man kan köra. Och naturligtvis är den ju äldst och därmed också sämst. Själv skulle jag hellre köpa en E36a eftersom den är billigare, snabbare och bekvämare.

Jag blir sugen på att köpa varje gång jag ser en fin RD500 till salu. Men jag hejdar mig själv eftersom jag inser att R6an är bättre på alla punkter och priset skiljer sig inte mycket idag.

Varan är värd så mycket köparen är villig att betala. Punkt slut.

Nej, varan är värd så mycket som man kan köpa den för.
Jag kanske är dum i huvudet och vill köpa en läsk för en miljon kronor om jag är jättetörstig, det gör inte att läsken faktiskt är värd en miljon men det gör mig till jättedum eller jättetörstig och det höjer inte värdet på läsk.
Punkt slut.

Man köper ju förfan inte en bil, man köper en bästis. Hade jag pengarna hade jag köpt en för länge sen.

Jag tror det är få Ali's som värdesätter en bil som till och med ser så gammal ut. Snarare är det väl någon typ av förvirrad entusiast som vill åt en sådan där. Att den går sämre än en 10 år gammal T4 med chip är en annan femma, att Volvon fås med ECC, Skinn och funktionalitet är en annan femma (igen), dvs en tia totalt.

Pizzaturkar vill ha vad som helst som ser dyrt och nytt ut.

Mja. Du har helt rätt.

Att NÅGON öht skulle välja en Volvo T4 framför någon annan bil öht är ju lite anstötande. Finns det något tråkigare?

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu