När jag skulle starta min hoj igår såg jag att det stod en pensionär men en liten trasselsnudd i koppel och tittade mot mig en bit bort. Eftersom jag har ett Devil system på XJR:en som genererar en hel del trevligt ljud var jag beredd på att gubben skulle komma fram och gnälla på mig.
Vred om nyckeln och startade hojjen. Mycket riktigt kommer mannen fram och börjar prata.
-Oh vilket härligt ljud.
-Ehh ja visst är det svarade jag förvånat.
-En motorcykel ska låta lite, det är roligare.
-Ehhh ja det tycker jag med.
Hunden tyckte inte likadant. Den skällde och hoppade runt som en tennisboll fastknuten i ett gummiband.
-Hur fort kan du köra med den på autostradan? (inte världens vanligaste ord)
-Jag vet inte, har aldrig provat max, host harkel.
-Jo det hör jag på dig att du har, klarar den 200?
-Ja det gör den nog, fast det blåser en del när man inte har kåpor. Jag har tyvärr lite bråttom och hinner inte prata så mycket mer. (skulle hem och kolla på ”morden i midsomer”, ja sätt igång och dissa mig. )
-Kör försiktigt och ta det lugnt på autostradorna.
Inte direkt sådana här samtal jag brukar ha med pensionärer när jag ska iväg med hojjen.
Vred om nyckeln och startade hojjen. Mycket riktigt kommer mannen fram och börjar prata.
-Oh vilket härligt ljud.
-Ehh ja visst är det svarade jag förvånat.
-En motorcykel ska låta lite, det är roligare.
-Ehhh ja det tycker jag med.
Hunden tyckte inte likadant. Den skällde och hoppade runt som en tennisboll fastknuten i ett gummiband.
-Hur fort kan du köra med den på autostradan? (inte världens vanligaste ord)
-Jag vet inte, har aldrig provat max, host harkel.
-Jo det hör jag på dig att du har, klarar den 200?
-Ja det gör den nog, fast det blåser en del när man inte har kåpor. Jag har tyvärr lite bråttom och hinner inte prata så mycket mer. (skulle hem och kolla på ”morden i midsomer”, ja sätt igång och dissa mig. )
-Kör försiktigt och ta det lugnt på autostradorna.
Inte direkt sådana här samtal jag brukar ha med pensionärer när jag ska iväg med hojjen.