Henken
Guest
Snackade med en äldre gubbe för några veckor sedan, han kom fram när jag tankade, och sa att han blev helt lyrisk när folk körde på bakhjulet. Han tyckte det var grymt att det var möjligt & beundrade tekniken, blabla..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte skriva något liknande, men du han före mig.Man är ALLTID den person man är! oavsett ålder, man har ungerfär samma värderingar hela sitt vuxna liv, man är samma personlighet, DET ändras inte med ålder. Det måste vara en av nackdelarna med att blir riktigt gammal om man har krämpor, men ett ungt vitalt inre(som jag ungefär )
Kanske var "Morden i midsommar" han menade?! Sista avsnittet i morgon!!! Nu vet alla vem mördaren är (det är den danska berättarrösten).![]()
![]()
aah jag tror ja förstog va han menare![]()
![]()
Hehe, men förstod du vad jag menade då? Det som är den stora frågan![]()
Skaffa en Triumph så får du hur många pensionärs-kompisar som helst! "Jasså, bygger de motorcyklar fortfarande, en såndär hade jag också när jag var grabb..bla bla bla"![]()
Mina gamlingar på jobbet älskar när jag kommer med hojen!
Äldsta tanten som vill ut och åka med mig är 99 år och har protes på ena benet, hon föreslog att vi skulle binda fast det så det inte åkte av i farten![]()
Hon och hennes man har såååå trevliga minnen från när de åkte motorcykel på 40-talet, man kunde åka ut på så små trevliga vägar och "busa ute i gröngräset" säger hon, nån som fattar vad hon kan mena?![]()
![]()
... man kunde åka ut på så små trevliga vägar och "busa ute i gröngräset" säger hon, nån som fattar vad hon kan mena?![]()
![]()
kanske lång polett bana idag för mig, tänkte du på kromsläde?
Näe, kolla SVT1 ca 18.45 ikväll så förstår du![]()
Även ungarna kan
Skulle täcka över hojen igår, och när jag var klar såg jag två småkillar som nyfiket kollade på.
- Ååh, vilken snygg hoj
- Tack, sa jag. Skall du ha en sådan när du blir stor?
- Umm.... näe, jag skall nog ha en volvo !
![]()
Det är en av de saker som jag älskar med motorcyklar. Det är en språngbräda till kontakter med människor jag inte skulle ha talat med annars. Dessa möten som uppstår här och var. Det är helt underbart att låta någon äldre människa få prata av sig lite om sina minnen, han/hon har ett behov av det, och jag lyssnar mer än gärna.
/perris
18:45 står det att det är tintin. Nu är jag helt lost![]()
Även ungarna kan
Skulle täcka över hojen igår, och när jag var klar såg jag två småkillar som nyfiket kollade på.
- Ååh, vilken snygg hoj
- Tack, sa jag. Skall du ha en sådan när du blir stor?
- Umm.... näe, jag skall nog ha en volvo !
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden