Möte med en pensionär

Snackade med en äldre gubbe för några veckor sedan, han kom fram när jag tankade, och sa att han blev helt lyrisk när folk körde på bakhjulet. Han tyckte det var grymt att det var möjligt & beundrade tekniken, blabla..:)

Man är ALLTID den person man är! oavsett ålder, man har ungerfär samma värderingar hela sitt vuxna liv, man är samma personlighet, DET ändras inte med ålder. Det måste vara en av nackdelarna med att blir riktigt gammal om man har krämpor, men ett ungt vitalt inre(som jag ungefär )
Jag tänkte skriva något liknande, men du han före mig.
Det kan fan inte vara lätt att vara ung i en gammal kropp?
Bara det att lära sig, och inse, att man inte duger till något fastän sinnet vill annorlunda.
Frustrerande.

Apropå det så har min frisör avlidit (han var gammal, så det var väl naturligt)
Jag tycker bara det är lite tråkigt (bara en lapp på salongsdörren).
Han hade förresten en gul rambler med 6:a och tre manuella växlar. Detta berättade han för mig vid något tillfälle.

Last edited:
Skönt att få höra lite positivt på sporthoj då det mesta man läser är problem eller moraldiskussioner :D Pensionärer med barnasinnet kvar är härliga!

Mina gamlingar på jobbet älskar när jag kommer med hojen!
Äldsta tanten som vill ut och åka med mig är 99 år och har protes på ena benet, hon föreslog att vi skulle binda fast det så det inte åkte av i farten:D
Hon och hennes man har såååå trevliga minnen från när de åkte motorcykel på 40-talet, man kunde åka ut på så små trevliga vägar och "busa ute i gröngräset" säger hon, nån som fattar vad hon kan mena?:confused: :D

:D det finns underbara pensionärer, farsan e en av dem se sign nedan.

Var för övrigt superglad över att det skulle finnas bredband i huset dit han ska flytta men när jag förklarade att det kostar runt 200kr i månaden så -"va kostar det näe då ska jag inte ha det, jävla utsugare.

Last edited:
Pensionärer är ju de enda som vågar komma fram och prata med en! De andra är förmodligen mest avundssjuka på att vi håller på med nått de gärna skulle vilja.

Skaffa en Triumph så får du hur många pensionärs-kompisar som helst! "Jasså, bygger de motorcyklar fortfarande, en såndär hade jag också när jag var grabb..bla bla bla" :)

Visst fasen är det så, de enda som har kommit fram o snackat med mig är herrar runt 55 som yngst och alltid kommer det upp jämförelser med hojar på 50-60 talet. :D

Mina gamlingar på jobbet älskar när jag kommer med hojen!
Äldsta tanten som vill ut och åka med mig är 99 år och har protes på ena benet, hon föreslog att vi skulle binda fast det så det inte åkte av i farten:D
Hon och hennes man har såååå trevliga minnen från när de åkte motorcykel på 40-talet, man kunde åka ut på så små trevliga vägar och "busa ute i gröngräset" säger hon, nån som fattar vad hon kan mena?:confused: :D

både syrran å morsan jobbar med äldre på ett vårdhem för senildementa osv..
de kan komma hem med riktigt sköna historier, tex en farbror som får tält resning varje gång syrran kommer in :P eller frågar morsan om Knullpulver så han å tanten hans kan "mysa" :D

Jag har en del gamlingar som jag besöker som älskar motorcyklar. Det är det bästa dom vet när dom får prata om sina gamla hojar och nya med för den delen. Dom är alltid nyfikna om jag har kört något eller haft någon tävling. Detta är herrar närmare 80-90 år. Finns en del damer också som tycker att det är skoj. Dom vill se bilder och berätta historier när dom åkte med på bönpallen.
Alla gamlingar är inte gnälliga.

Även ungarna kan :)

Skulle täcka över hojen igår, och när jag var klar såg jag två småkillar som nyfiket kollade på.
- Ååh, vilken snygg hoj
- Tack, sa jag. Skall du ha en sådan när du blir stor?
- Umm.... näe, jag skall nog ha en volvo !

:)

Dagen ungdom :mad:
Hoppas att du gav honom ett kok stryk :gnissla

Jag har också en hel del äldre och yngre män som kommer fram till mig och beundrar min lilla hoj :)
Det är roligt att höra att de gillar den, man blir liksom lite stolt!

Förmodligen har de också kört hoj en gång i tiden.

Det är en av de saker som jag älskar med motorcyklar. Det är en språngbräda till kontakter med människor jag inte skulle ha talat med annars. Dessa möten som uppstår här och var. Det är helt underbart att låta någon äldre människa få prata av sig lite om sina minnen, han/hon har ett behov av det, och jag lyssnar mer än gärna.

/perris

Jag blir mest irriterad på gamlingar som ska komma och berätta om sina gamla Triumph 500 som gick i över 200. SCHAS! :mad:

18:45 står det att det är tintin. Nu är jag helt lost :va

Hehe, japp.. Då är det direkt efter Tintin då.. Morden i midsommar (notera stavningen!) handlar om Nic Scröder, detektiv och campingägare som letar efter en försvunnen hamster(i marsvinskläder) och försöker lista ut vem som mördat 18 personer, idag kom lösningen, i morgon kanske gripandet?! Sista avsnittet (i morgon) lär bjuda på dramatik :D :D

(Är det bara jag som följer sommarlovsmorgon? Nic och Paradig Bois (uppföljare till Paradig Hotel) e bäst! :tungan)

Även ungarna kan :)

Skulle täcka över hojen igår, och när jag var klar såg jag två småkillar som nyfiket kollade på.
- Ååh, vilken snygg hoj
- Tack, sa jag. Skall du ha en sådan när du blir stor?
- Umm.... näe, jag skall nog ha en volvo !

:)

:D
Liksom dagens ungdomar (:gnissla man känner sig gammal nu)

- Kolla in hojen (min moppesv i sporthojtermer) det är en sådan där R1, en sådan där ska jag ha..den går ûbersnabbt, ghostrider har en sådan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT