relentless
Medlem
tror att du fick behålla kortet enbart för att dom inte hade en mätning på dig...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan lätt hålla med om att det var en reko polisgubbe! Men vad gäller mätning och dyl så har han nog haft det eftersom han hade följt efter ca 10km. Han kan mycket väl varit mc-förare själv, därav den "förlåtande" gesten. Hade jag vetat vem snubben är eller vad han heter hade jag nog svängt in och gett han 2 bio-biljetter eller nåt.. om man inte åker på mutning
PS: Kunde inte hålla mig, blev till o hoppa på igen och gasa![]()
Nä skit i lott då jinxar du detta, var bara glad![]()
Det ska du inte göra...ytterst sällan som man träffar på en sån polis.åk på stationen med 2 bio biljetter till den killen eller tjejen och lämna ett meddelande till den det gäller. för god medmänsklighet. från killen på hojen![]()
Sååå sant..Som sagt, man kommer långt med bra attityd.
tror att du fick behålla kortet enbart för att dom inte hade en mätning på dig...
moped som saknade lysen, var trimmad, mindre fungerande bromsar och hade heller inte hjälm på mig.
Efter att jag snällt berättat vad jag visste om moppen säger de - "men du måste ha lyset igång på den där cykeln! nästa gång måste vi ge dig böter" och ger mig ett lycka till och drar...
Om inte dom poliserna rapporterade dig och gav moppen körförbud med alla dom bristerna så var dom inte snälla, utan riktigt jävla dumma i huvudet.![]()
Mysig historia. Men vad hade killen från Åstorp med det hela att göra?
De kontrollerade aldrig moppen och kunde inte se att den var varesig trimmad eller hade dåliga bromsar.
Det var lyset de såg, och kommenterade...
Men jag tror att de hade bättre saker för sig 03.00 en vardagsmorgon. Faktum är att jag aldrig efter detta tordes åka in med moppen. Liten och klen som man var, använde jag istället min fult lagliga tidningsmoppe jag hade hemma.
Dessutom har man en liten annan polis-kontakt där jag bodde. Alla vet vilka poliser som jobbar på byggden och poliserna vet också vilka busar som är det stora problemet. Således kommer jag, med blankt belastningsregister, ganska lindrigt undan i sånna lägen...
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |