Möte med civilpolisen

Kan lätt hålla med om att det var en reko polisgubbe! Men vad gäller mätning och dyl så har han nog haft det eftersom han hade följt efter ca 10km. Han kan mycket väl varit mc-förare själv, därav den "förlåtande" gesten. Hade jag vetat vem snubben är eller vad han heter hade jag nog svängt in och gett han 2 bio-biljetter eller nåt.. om man inte åker på mutning :D

PS: Kunde inte hålla mig, blev till o hoppa på igen och gasa :D

Kan lätt hålla med om att det var en reko polisgubbe! Men vad gäller mätning och dyl så har han nog haft det eftersom han hade följt efter ca 10km. Han kan mycket väl varit mc-förare själv, därav den "förlåtande" gesten. Hade jag vetat vem snubben är eller vad han heter hade jag nog svängt in och gett han 2 bio-biljetter eller nåt.. om man inte åker på mutning :D

PS: Kunde inte hålla mig, blev till o hoppa på igen och gasa :D

haha. Fy fan vad skraj jag blev innan du berättat att du fick behålla kortet. Polisen kände säkert till de mänskliga faktorerna med sporthoj, men att göra ett undantag, FAST du åkt dit för fortkörning tidigare... summa av kardemumma, gör vad bebe skrev, köp en lott, IMORGON! För idag har du förbrukat all din tur! :D

Det blir lätt en lott imorgon :D

Kanske se det hela som en "wake up call"... Vägen hem efter Shell gick ganska snabbt oxå.. FAN va de är LÄTT att gassa lite föööör mycket på hoj... Men ärligt talat... VEM köper en sport hoj för att hålla hastighetsregler? Tror fan inte det finns NÅGON i typ hela världen som inte brutit mot hastighetsbegränsningar....

ungefär samma hände mig en fredag kväll.

Två filer 70 väg. En svart v70 med barn stol ligger och kör 40 i vänster fil.
Blåser om på höger 110-120. Efter ett någon kilometer hade v70 kommit i kapp med blåljus på. Jag bromsar in för att stanna. Volvon stänger av ljusen och åker förbi. Riktig skakis åker jag hem i laglig fart.

Köpte mig en trisslott efter det med inte blev det någon vinst. (hade väl förbrukat min tur för ett tag framöver)

ytterst sällan som man träffar på en sån polis.åk på stationen med 2 bio biljetter till den killen eller tjejen och lämna ett meddelande till den det gäller. för god medmänsklighet. från killen på hojen:)
Det ska du inte göra...
Uppfattas som att lämna över KK:t till polisen med en vikt 500-ing under..
Finns en del "fall" på det området..

Som sagt, man kommer långt med bra attityd.
Sååå sant..

Last edited:
Frågar polisen hur fort du körde ska man ju aldrig säga att man kört för fort, enda anledningen att de frågar är att få fram ett erkännande då de inte gjort en godkännd mätning, och om du då säger att du körde 120 kanske, på en 110 väg när du egentligen körde 160 så får du böter på 10km/h över och känner dig nöjd, men e egentligen blåst ;)

Har de gjort en godkännd mätning berättar de exact hur fort du kört och frågar inte, skriver de ner hastigheten är det för de inte gjort en riktig mätning, har de godkänd mätning på dig måste de skriva exact den uppmätta hastigheten annars begår de tjänstefel.

är en ärlig person och ljuger i princip aldrig, men poliser gör man undantag för då de väldigt sällan spelar schysst själva

tror att du fick behålla kortet enbart för att dom inte hade en mätning på dig...

Precis!

Visst, det var en schysst snut men kan garantera att det bara handlade om brist på bevis.

Det krävs normalt 2 lirare för att fälla en person för brott med bara ögonen.
Så, jag tror inte bara det handlade om att han var schysst...

Var med om en rolig händelse dock. Landsbyggdssnuten är oftast lite skönare. Körde moped som 16-åring, en moped som saknade lysen, var trimmad, mindre fungerande bromsar och hade heller inte hjälm på mig.
Blev stoppad av polisen. De båda männen klev ur bilen och började ställa frågor om cykeln. Efter att jag snällt berättat vad jag visste om moppen säger de - "men du måste ha lyset igång på den där cykeln! nästa gång måste vi ge dig böter" och ger mig ett lycka till och drar...

Jag har torskat två ggr på fortkörning..
1. Poliskontroll vid Stena Terminalen. Hade ingen fungerande hastighetsmätare pga trasig drivmoj nere på hjulaxeln (ny kostar 1000-1200). Jag sade som det var för polisen, att den var trasig, att jag inte kunde se min fart och att jag inte haft råd denna månaden. Men de gav mig böter iaf.. Så då fick jag åka utan hastighetsmätare en månad till. Smart!
2. På väg till race i Linköping på otraffikerad motorväg en jättefin sommarkväll.. 100km/h med husvagn, jag utgjorde knappast någon fara för mig själv eller någon annan. men det kostade den gången med!

Med tanke på allt man fått stulet genom åren bla, mc, cykel, skidor, surfingsegel (som jag inte sett röken av). Så ger jag inte ett skit för svensk polis! Nu bränns det ner bilar, skolor mm medans de sitter och fikar på någon station eller står med laserpickan längs någon väg..

/J

moped som saknade lysen, var trimmad, mindre fungerande bromsar och hade heller inte hjälm på mig.

Efter att jag snällt berättat vad jag visste om moppen säger de - "men du måste ha lyset igång på den där cykeln! nästa gång måste vi ge dig böter" och ger mig ett lycka till och drar...

Om inte dom poliserna rapporterade dig och gav moppen körförbud med alla dom bristerna så var dom inte snälla, utan riktigt jävla dumma i huvudet. :huvet

Om inte dom poliserna rapporterade dig och gav moppen körförbud med alla dom bristerna så var dom inte snälla, utan riktigt jävla dumma i huvudet. :huvet

De kontrollerade aldrig moppen och kunde inte se att den var varesig trimmad eller hade dåliga bromsar.

Det var lyset de såg, och kommenterade...

Men jag tror att de hade bättre saker för sig 03.00 en vardagsmorgon. Faktum är att jag aldrig efter detta tordes åka in med moppen. Liten och klen som man var, använde jag istället min fult lagliga tidningsmoppe jag hade hemma.

Dessutom har man en liten annan polis-kontakt där jag bodde. Alla vet vilka poliser som jobbar på byggden och poliserna vet också vilka busar som är det stora problemet. Således kommer jag, med blankt belastningsregister, ganska lindrigt undan i sånna lägen...

Mysig historia. Men vad hade killen från Åstorp med det hela att göra?

Bra fråga :confused: Försökte väl lägga in en poäng om att det var på vägen hem från åstorp som det hände... eller nåt :va haha

Jag blev stoppad förra sommaren av en civil mcpolis och han frågade hur fort jag hade kört trots att han hade mätt min hastighet. Det känns inte som han bara hittade på siffran 126km/h... Han var schysst och lät mig komma undan.

Tror det har effekt även utan böter. Man tänker sig för lite mer innan gasar på det där lilla extra.

De kontrollerade aldrig moppen och kunde inte se att den var varesig trimmad eller hade dåliga bromsar.

Det var lyset de såg, och kommenterade...

Men jag tror att de hade bättre saker för sig 03.00 en vardagsmorgon. Faktum är att jag aldrig efter detta tordes åka in med moppen. Liten och klen som man var, använde jag istället min fult lagliga tidningsmoppe jag hade hemma.

Dessutom har man en liten annan polis-kontakt där jag bodde. Alla vet vilka poliser som jobbar på byggden och poliserna vet också vilka busar som är det stora problemet. Således kommer jag, med blankt belastningsregister, ganska lindrigt undan i sånna lägen...

Aaah, ok. Det förändrar saken en hel del. :tummenupp
Jag trodde polisen kontrollerat mopeden och medvetet släppt iväg den med i stort sett obefintliga bromsar, utan lyse, med en yngling utan hjälm som pilot.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti