Mörka flytt för att få billigare premie?

Kiosken skrev:
Använder du hojen på hemorten under sommaren är det helt "legalt". Skulle den däremot bli stulen på studieorten är det inte bra

Nope man tecknar försäkring på den adressen man är skriven inte den man bor på.... Har kollar själv

UrbanTiger skrev:
Kolla upp andra bolag vad dom ska ha för betalt...
Ring och fråga om det är sannt att trafikzonen skiljer så mycket. Begär att få samma premie som förut.... annars be dom tra åt helvete och byt bolag.

Om jag får spekulera lite så borde dom inte kunna ändra premien under året efterssom ni har ett ettårsavtal. Den dyrare premien kommer då först nästa försäkringsår. Är inte säker på det men kan vara ett tips.

Dock... fuska inte :fatta!

Jo detta bolag kan ändra priset om man flyttar jag har frågat när jag flyttade men råkade hamna i samma zon på båda ställena så premien blev oförändrad. Ingen spekulation utan kontrollerad info av mig i höstas hos bilsport och mc

Sedan ska man inte glömma att bolagen brukar begära utdrag ur folkbokföringsregistret några gånger om året för att säkerställa att fakturor och information skickas till rätt address. Den vägen bör dom märka att du "fifflat". Om dom kräver premie retroaktivt eller ej vet jag inte, men risken finns väl..

//jaG

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...