Mörka flytt för att få billigare premie?

Kiosken skrev:
Använder du hojen på hemorten under sommaren är det helt "legalt". Skulle den däremot bli stulen på studieorten är det inte bra

Nope man tecknar försäkring på den adressen man är skriven inte den man bor på.... Har kollar själv

UrbanTiger skrev:
Kolla upp andra bolag vad dom ska ha för betalt...
Ring och fråga om det är sannt att trafikzonen skiljer så mycket. Begär att få samma premie som förut.... annars be dom tra åt helvete och byt bolag.

Om jag får spekulera lite så borde dom inte kunna ändra premien under året efterssom ni har ett ettårsavtal. Den dyrare premien kommer då först nästa försäkringsår. Är inte säker på det men kan vara ett tips.

Dock... fuska inte :fatta!

Jo detta bolag kan ändra priset om man flyttar jag har frågat när jag flyttade men råkade hamna i samma zon på båda ställena så premien blev oförändrad. Ingen spekulation utan kontrollerad info av mig i höstas hos bilsport och mc

Sedan ska man inte glömma att bolagen brukar begära utdrag ur folkbokföringsregistret några gånger om året för att säkerställa att fakturor och information skickas till rätt address. Den vägen bör dom märka att du "fifflat". Om dom kräver premie retroaktivt eller ej vet jag inte, men risken finns väl..

//jaG

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back