Mönstra imorn

sj åkte tilll gbg och mönstra och kom in till psykologen före testerna och där var bara att säga att man inte ville så slapp man , bara och hoppas att du kommer till psykologen först

Castor skrev:
2253564 sj åkte tilll gbg och mönstra och kom in till psykologen före testerna och där var bara att säga att man inte ville så slapp man , bara och hoppas att du kommer till psykologen först

Klart att SJ skickar tåg till Göteborg, vore väll konstigt om dom inte gjorde det. :7peta

spectre skrev:
2253575 Klart att SJ skickar tåg till Göteborg, vore väll konstigt om dom inte gjorde det. :7peta

lätt men i detta fall menade jag sj=själv my bad att inte skriva hela ordet :)

Jag varken sov, åt eller duschade ordentligt under de sista två veckorna innan mönstringen. När jag kom dit var jag ett vrak. Jag och en till kille var de enda som hamnade i utbildningsreserven av en busslast om 60 pers.

MRJaggu skrev:
2250676 Skall till götet å mönstra imorn tydligen till saken hör att jag verkligen INTE vil göra lumpen, har hört att "risken" att bli uttagen idag är ganska liten om man inte vill men kan man bli tvångsuttagen ändå? :3freak :gnissla

EDIT Stvafle

Så vad blev du? En "reservare" eller Kiruna jägare?

Jag tycker nog du ska försöka göra lumpen. Själv sa jag att jag hade ont i ryggen o inte kunde göra styrkeproven. O sen sa jag bara att jag inte ville. Så slapp jag.

Ångrar mig som fan nu för tiden :4skrika . Man var ju inte så motiverad som 17-åring.

Gör så här: Inför psykologen; Linda in dig i aluminiumfolie, prata förvirrat om "när de kommer för att hämta mig" och "att DE kan läsa mina tankar" etc etc..

Dark_Messenger skrev:
2283391 Gör så här: Inför psykologen; Linda in dig i aluminiumfolie, prata förvirrat om "när de kommer för att hämta mig" och "att DE kan läsa mina tankar" etc etc..

Och sen får han aldrig körkort.

Dark_Messenger skrev:
2283688 Killen torde ju redan ha kort..!? Sen utesluter väl inte det ena det andra.

Menar bara att en psykolog på allvar tror man är sprittsprångadegalen så kan man få problem med andra saker.

Rikkard skrev:
2283244Ångrar mig som fan nu för tiden :4skrika . Man var ju inte så motiverad som 17-åring.
Jag har aldrig ångrat mig det minsta. Gött att få ett helt års försprång i arbetsliv/akademisk karriär :banana

Jonte VSB R-T skrev:
2283708 Menar bara att en psykolog på allvar tror man är sprittsprångadegalen så kan man få problem med andra saker.
Haha! Jo jag förstod det. Men vafan, jag tycker man hör så många galna historier om den "beryktade mönstringspsykologen" och vad folk har gjort så.. De har nog varit med om det mesta.

Bästa storyn jag hört var från farsgubben när han låg inne. En kille på hans lucka hade rusat genom hela korridoren i kasernen och dragit av ett mag plugg med k-pisten rätt upp i taket pga att han vill därifrån. Han fick det också. Psykisk instabil eller något sånt... Detta var inom flygvapnet kan tilläggas.

Starstriker skrev:
2283760 Kan man inte helt enkelt komma till önstringen aspackad?
Borde ju funka. :hihi

Felix skrev:
2253365 Lycka till... jag försökte.
1. Hamna i flottan
2. Hamna så nära Gbg som möjligt

3. Blev placerad på I22 i Kiruna

min farfar berättade när han mönstrade (i Sverige). Han var då kapten i engelska flygvapnet (pilot) och kom till sverige efter kriget.
Han blev placerad som menig på ett lager :yoparty mönstringsförättarna is the shit :D

Har även en kollega som fick mönstringen uppskjutning tills efter han var klar med sin civ. ing utbildning, dessutom idrottsman på halvhög nivå. Han blev malaj när han mönstrade :D

är låg du inne?? jag låg också på I22 99/00... jobbigt men skoj efteråt.. :D

Själv blev man glad över pappret som kom idag.. "Pliktverket i Göteborg har tagit emot din ansökan till Fallskärmsjägare." :)

Men att säga att man knarkar har funkat bra för några av mina kompisar.. Eller att deras största intresse är Pog's (såna där pappmarker vi spelade med för 9-10 år sedan). :tungan

Jag var mig själv på mönstringen, det gick som det gick. Blev E-klassad vid disken i receptionen, sen rullade det på i den stilen :3freak

Blev hemskickad såklart.

Bifogat

• IMG_1907.jpg
    IMG_1907.jpg
    112.9 KB · Visningar: 76
Fräd skrev:
2284640 Jag var mig själv på mönstringen, det gick som det gick. Blev E-klassad vid disken i receptionen, sen rullade det på i den stilen :3freak

Blev hemskickad såklart.

Hur lyckas man med detta? Är du en värdelös person måhända? :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!