blackis1
Fri fart under ansvar åt folket!
Absolut inte!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Med tanke på din ålder, är det första gången du ställts inför din egen dödlighet på riktigt och inte bara lite teoretisk risk? (Är lite nyfiken)
Jag vet åtminstone en yngling här på forumet som skulle behöva inse samma sak som du.Grejen är den att jag är rädd för att gå omkull. Jag vill komma hem på kvällen. Jag vill leva. Jag är bara 17 bast![]()
Jag vet åtminstone en yngling här på forumet som skulle behöva inse samma sak som du.
StämmerÄr inte den ynglingen bannad för tillfället ?![]()
Det är det. Eller iallafall första gången jag inser att livet kan gå totalt åt fanders på några sekunder. Och det är det jag är rädd för. Visst att det är kul att köra. Men rädslan för att det ska hända något finns hela tiden där sen jag drog omkull för första gången.
Alla behöver en 10,000:- klota med lagom kort konvalesens.
Själv har man en liten olustig känsla inför varje körning. Typ att idag kanske är den dag som det smäller igen. Irriterande... men så fort man hoppat upp på hojen så försvinner det
Ja det är ju så djävla gott med nudlar så sådana klotningar behöver man 1 gång i månaden och helst den 24 dagen innan lön![]()
Grejen är den att jag är rädd för att gå omkull. Jag vill komma hem på kvällen. Jag vill leva. Jag är bara 17 bast![]()
Här har vi en sjuttonåring som efter en vurpa fått insikten att ta det lite lugnare att vara rädd om det enda liv han har vilket tyder på en häpnadsväckande mognad av en kille i den åldern.
Vad får han för svar jo upp på hojen igen & ge järnet när hornen har vuxit ut. Eller en intern tävling om vem som gjort den värst vurpan. Allvarligt vad är det för råd att ge till en sjuttonåring??
Jag är ingen ängel jag kör för fort bryter mot trafikregler mm. Men jag skulle aldrig uppmana ett barn/yngling till det. När jag var sjutton "viste" jag att jag var odödlig, nu vet jag att jag inte är det. Jag får en kick av farten & faran men hoppas att jag kan bedöma när & hur jag kan få utlopp för den driften till minsta risk. Vissa blir aldrig vuxna mogna jag kanske är en av dem.
Jag även kickar av sportdykning men de är annorlunda då jag dyker utomlands & det jag ser är så vackert nästan som en meditation men även här pressar jag gränsen för hur djupt jag går & vad jag har i dykflaskorna, men det är en annan historia.
Skärpning !Mitt råd till 17 åringen behåll din insikt & fatta egna beslut låt dig aldrig påverkas av andra som grupp tryck. Lev gott & länge.
Var lite skraj första gången jag gick om kull med tung hoj(blött på bana)men det har gått över, räknar inte alla moped, scoter, cross vurpor..skulle tror att ditt tovarvande på fin väg, är smutt tomgångskörning för en annan. Jag är mer intresserad VARFÖR du gick omkull? Förarmisstag, grus eller skit på vägen så det "högg" är det förarmisstag förstår jag ev mesighet för tillfället![]()
Den känslan som TS och många av er andra beskriver är den känslan man ofta har precis innan man börjar köra bana. Man är överraskad varje gång man kommer hem helskinnad.
Hade nån sagt till mig för 3 år sen att om 3 år så kommer du ha en hyfsat ny GSX-R 1000 ståendes i garaget men du kommer knappt köra en meter på gata, så hade jag bara skrattat. Jag tyckte ju bara det va bökigt, ville kunna åka hoj precis när JAG vill. Man va ju kung på gatorna.
Men tillslut tar förnuftet överhanden. Att kunna ligga på fullt ut ur varje böj som man kan göra på bana är bara nått man kan drömma om på gata. Kunna ligga med knät i backen genom varje böj, det är en underbar känsla.
Så till alla er som har den är konstiga känslan varje gång ni kommer hem efter en tur med hojen. Testa att köra bana, ni kommer hitta en helt ny sida av hojåkandet.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |