Ok, tackar
Svårt att förklara, kopplingshandtaget kan ha blivit lite snett så man kan få det lite under handtaget, då får man ta i längst ut på kopplingshandtaget och dra det mer under handtaget och trycka hårt..
Hojen du har som avatar?
Den är utrustad med Barkbusters.
Dom tar antingen hand om alla problem vid sådana här enkla fall.
...eller gör dem mycket värre.
Det låter som om ditt kopplingsgrepp blivit bockat inne vid fästet/roten.
Det skall normalt inte påverka kopplingsbrytaren, så något konstigt har verkligen hänt.
Att koppla förbi brytaren som
@sportbike föreslår kallas för att "bygla över" och det gör somliga av oss redan i butiken när vi hämtar ut vår nya hoj.
Passa på att kolla efter sprickor och skador i kopplingshandtagets fäste som sitter skruvat fast emot styret.
Att du behöver - eller ens kan dra kopplingsgreppet förbi det normala läget tyder på att det är just den delen som är skadad. Kanske tillsammans med själva kopplingsgreppet.
Summa summarum:
Du kan tillfälligt göra hojen körbar genom att bygla över kopplingsbrytaren, men grundfelet behöver åtgärdas - innan du vänjer dig vid att köra med trasiga grejer...
Ta reda på vad som är sönder och köp nytt. Här är ett förslag du kan handla från:
Ett tips för framtiden är att allt på styret som sticker ut bara skall skruvas mjukfast.
Det skall sitta - men kunna justeras rimligt enkelt för hand. Detta för att ge grejerna chans att klara ett fall - och för att föraren skall kunna trycka tillbaka det efteråt utan att börja fippla med verktyg.
Framför kiosken.
Med åskådare.
Det enda som skall fixeras så hårt som möjligt är eventuella Barkbusters.
Dom skall fan sitta, annars gör dom mer skada än nytta.
Ofta är det tvärt om på hojar man provsitter.