Måste få tipsa om denna film!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Igår kväll så skulle jag och tjejen kolla på film och jag hade 5 stycken nya att välja på. Hon valde den som jag minst trodde hon skulle vilja se för hon brukar vara lite "blödig" när det gäller skräckisar. OCh i efterhand så ångrade hon sig väldigt mycket :hihi
Filmen heter "creep" (Creep.2004.LiMITED.NORDiC.PAL.DVDr-FLAWLESS) och är engelsk men det är inget man märker direkt.
Det är en skräckis men som urartar och blir lite splatter mot slutet men inget som man inte klarar av att se om man inte är som tjejen min då...
Så tanka hem den och glo på den, helst helt själva en mörk regnig kväll för man är på spänn en hel del emellanåt!

man kanske inte kan läsa vad det står på bilden men det kvittar:

Bifogat

• Creep-front1.jpg
    Creep-front1.jpg
    97.1 KB · Visningar: 253
Dee_cati skrev:
Igår kväll så skulle jag och tjejen kolla på film och jag hade 5 stycken nya att välja på. Hon valde den som jag minst trodde hon skulle vilja se för hon brukar vara lite "blödig" när det gäller skräckisar. OCh i efterhand så ångrade hon sig väldigt mycket :hihi
Filmen heter "creep" (Creep.2004.LiMITED.NORDiC.PAL.DVDr-FLAWLESS) och är engelsk men det är inget man märker direkt.
Det är en skräckis men som urartar och blir lite splatter mot slutet men inget som man inte klarar av att se om man inte är som tjejen min då...
Så tanka hem den och glo på den, helst helt själva en mörk regnig kväll för man är på spänn en hel del emellanåt!

man kanske inte kan läsa vad det står på bilden men det kvittar:

Den där har jag faktiskt funderat många gånger på om man skulle ha sett... Men det har inte blivit av än så länge, men man kanske får ta och kolla på den nu då och se om det är något...
Brukar själv förövrigt skriva recensioner på filmer, har en sida jag lägger upp dom på, men det var jäkligt länge sedan jag hade tid att skriva nu... Började faktiskt skriva lite igår igen :tummenupp

Jag hatar att recensera då det alltid är nån som klagar, kan vara att jag inte tål kritik :)
Den är helt klart sevärd, väldigt egen av sig och såna filmer gillar jag. Det finns några moment där man rycker till men det är ljudet i filmen som är det läskiga :brinnerup Grymt DTS-ljud som måste upplevas, utan detta ljud hade den inte varit lika bra.

Dee_cati skrev:
Jag hatar att recensera då det alltid är nån som klagar, kan vara att jag inte tål kritik :)
Den är helt klart sevärd, väldigt egen av sig och såna filmer gillar jag. Det finns några moment där man rycker till men det är ljudet i filmen som är det läskiga :brinnerup Grymt DTS-ljud som måste upplevas, utan detta ljud hade den inte varit lika bra.

Ja, det brukar oftast vara ljudet soms krämmer mest. Sedan jag skaffade ordentlig hemma.bio anläggning så har skräckisarna blivit mycket hemskare och man flyger ofta väldigt högt upp från soffan :tummenupp
Eh, jag tycker det är kul att recensera filmer. Kollar på så mycket filmer så. Blir kanske 1 film per dag ungefär... Så om någon kan bli lite hjälpt av att läsa en recension jag har skrivit eller så när dom ska välja film så är det bara tipp-topp, även om jag misstänker att inte så många hittat min sida :3freak

Kan du vänligen bara rekommendera filmen istället för att rekommendera att ladda hem filmer, vilket är olagligt...

Måla mina kåpor tjackluder.

Swedie skrev:
Kan du vänligen bara rekommendera filmen istället för att rekommendera att ladda hem filmer, vilket är olagligt...

Är det olagligt att rekommendera nedladdning :va

Swedie skrev:

Ahhh, men jag menade ju att de skulle tanka hem TRAILERN juh som finns i det angivna filnamnet :rolleyes:

sorry johnny-boy!

Jag har haft den i snart 2 månader men fortfarande inte sett den. Fan. Nu måste vi ju se den... :D

M.G.F skrev:
Jag har haft den i snart 2 månader men fortfarande inte sett den. Fan. Nu måste vi ju se den... :D

Jepp, den borde du se! Har även "The Descent" som verkar vara halvläskig, nån som sett den och kan rekommendera? Jag brukar låna ut de flesta filmer som jag är osäker på och sen om de får bra kritik så kollar jag på dem. Jag brukar iofs kolla de flesta filmerna men de dåliga hamnar i dvd'n i sängkammaren istället för vardagsrummet :)

Dee_cati skrev:
Har även "The Descent" som verkar vara halvläskig, nån som sett den och kan rekommendera?

Såg den faktiskt ikväll. Inget för de som lider av klaustrofobi. Skapade faktiskt obehagskänslor, vilket tyder på att filmen fick effekt på mig. Tycker dock att den var en aning rörig. Ha inte för stora förväntningar, då lär den inte göra dig besviken.

En skräckfilm skall avnjutas själv och inte i närvaro av andra. :tummenupp

Jag tycker det är jobbigare att kolla med tjejen än helt själv för när hon skriker till så blir jag byxis :)
Jag har inte så höga förväntningar på den, dels för att det är en engelsk film och sen känns storyn lite väl B. Men jag är bra sugen efter att ha läst "dagboken" som handlar om två killar som hittar en grottmynning som de börjar leta runt i tills de hittar massa konstiga saker och slutet blir oväntat. Det ska föreställa vara en riktig historia (hemsida på nätet) som är extreeemt lång men väl läsvärd. Säkerligen en "Blair Witch" men jag hoppas att den är sann :D

Vi såg på Creep här igår. Jag tyckte den var rätt så bra. Skönt med en engelsk film istället för en Hollywood producerad ;)
Men jag tycker att halvvägs in i filmen så tappade den lite av sin läbbig het med alla skumma ljudeffekter och den skumma musiken och blev helt enkelt bara en helt vanlig hollywood inspirerad skräckis, synd, för den hade kunnat varit bättre. Men hos mig så får den 6 poäng av 10 möjliga.

Den ska vara så långt ifrån the ring 1 och 2 det bara går, tycker båda dom filmerna är värdelösa skapelser :kocko
mainstreamskräp

Deztallica skrev:
Den ska vara så långt ifrån the ring 1 och 2 det bara går, tycker båda dom filmerna är värdelösa skapelser :kocko
mainstreamskräp

Inte ens samma genre som "the ring" och denna är bättre om du frågar mig. The Ring 1 var helt ok men tvåan var som de allra flesta tvåor: material som inte fick plats i ettan :(

Bart skrev:
Kollade på The Amityville horror (stavning?) igår kväll. Den var lite läskig.

Jepp, den är jäkligt bra. Originalet är också jäkligt bra men nya filmer är alltid roligare. Heter den filmen huset som gud glömde på svenska? Originalet alltså?

Skoter, jag blev också ruskigt besviken på Dark water, det kändes som att det tappades en hel del sidor ur manuset där :(
Tråkig rakt igenom och inte en enda läskig scen.

baah.. den får 2 av 5 hos mig iaf.. inte vidare läskig.. tyckte den urartade mot slutet... förutsägbar :)

Shallow.Ground har ja sett första 30 minuterna på å de verkar vara en helt okej film också faktiskt

annars så e ju suicide club en schysst rulle eller JU-ON EDIT: å de e inte den amerikanska rullen med miss buffy i huvudrollen, för den spyr jag bara på /EDIT damn.. nu måste jag ju hitta alla 5 ju-on filmerna.. ja som trodde den va den första :(

men en annan film som jag inte hade nåra förväntningar på men som var riktigt bra är night watch en rysk film.. men den rekommenderar jag

Last edited:
heimdal skrev:
baah.. den får 2 av 5 hos mig iaf.. inte vidare läskig.. tyckte den urartade mot slutet... förutsägbar :)

Shallow.Ground har ja sett första 30 minuterna på å de verkar vara en helt okej film också faktiskt

annars så e ju suicide club en schysst rulle eller JU-ON EDIT: å de e inte den amerikanska rullen med miss buffy i huvudrollen, för den spyr jag bara på /EDIT damn.. nu måste jag ju hitta alla 5 ju-on filmerna.. ja som trodde den va den första :(

men en annan film som jag inte hade nåra förväntningar på men som var riktigt bra är night watch en rysk film.. men den rekommenderar jag

Jepp, men som sagt så är det en ren kopia på originalet och då är den rätt förutsägbar :rolleyes:
Shallow ground är bara dryg, manuset är så klent så man blir förbannad.
Wrong turn däremot, det är en riktigt grym rulle!
Japanska filmer har jag aldrig förstått mig på, så jäkla dåliga. The ring och the grudge är mycket bättre när hollywood spelar in dem. Jag vet att det är mainstream att hata dem men jag gillar att gå uppströms...
Nightwatch är hur cool som helst, jag såg trailern innan filmen och var helt fast. Blev lite paff när den var på ryska, men fortfarande lika bra! Stoppies med buss funkar ju tydligen rätt bra....
Det kommer dessutom ytterligare två nightwatch-filmer, när är en annan femma.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg