Måste få tipsa om denna film!

Ahlstrom skrev:
Såg den faktiskt ikväll. Inget för de som lider av klaustrofobi. Skapade faktiskt obehagskänslor, vilket tyder på att filmen fick effekt på mig. Tycker dock att den var en aning rörig. Ha inte för stora förväntningar, då lär den inte göra dig besviken.

En skräckfilm skall avnjutas själv och inte i närvaro av andra. :tummenupp

Jag såg precis "the descent"...... Varför varnade du inte mig för? Det var det värsta jag har sett! OCh då menar jag INTE att den var dålig, för det var den inte. Den var LÄSKIG! Jag kommer inte på någon annan film som har varit läskigare om man inte tänker mer psykologiskt...
Nu är jag ett vrak och jag kommer ha mardrömmar hela natten!
Alla ni som har ett svagt hjärta, se inte denna film! Men om ni gillar läskiga hopp-effekter och läskig makeup-skräck så är det en film för er. Och slutet var riktigt bra även om man tror att det är dåligt först :va Ähh, ni som ser den kommer fatta1

skoteridioten skrev:
Nu har jag nyss sett The Descent..

Fan rätt bra rulle!
Riktigt bra! Vad tyckte du, var den inte jävligt läskig eller har jag blivit en kyckling?

Dee_cati skrev:
Så tanka hem den och glo på den, helst helt själva en mörk regnig kväll för man är på spänn en hel del emellanåt!
Hyrde den faktiskt i helgen men gillade den inte alls.

skoteridioten skrev:
Nu har jag nyss sett The Descent..

Fan rätt bra rulle!

Tyckte du det? Blev själv grymt besviken på den. Hade hört att den skulle vara riktigt läskig och lite annorlunda, men ack vilken mainstreamrulle.
Började ganska bra med att bygga upp spänning, men sen efter lite mer än halva rullen så urartade den som många andra rullar i en monster-slaktarfest med en jäkla massa blod och dödande. INTE LÄSKIGT! :4skrika
Vill man se blod och kötteri ser man Braindead, vill de skrämmas får de fan vara mer kreativa.

Antar att The Creep är ungefär likadan, så jag får väl hålla mig bort från den.
Fan, saknar en riktigt bra skräckis i höstmörkret. Finns inget bättre än att kolla på en riktigt läskig film med en flicka brevid sig... :hihi

McFille skrev:
Tyckte du det? Blev själv grymt besviken på den. Hade hört att den skulle vara riktigt läskig och lite annorlunda, men ack vilken mainstreamrulle.

Eftersom du hade förväntningar så blev du besviken... Därför ska man aldrig säga för mkt om en film. The Descent är faktiskt en skräckrulle utöver det vanliga, men har man förväntningar så... Jag vill påstå att jag är en ganska härdad skräckfilmstittare. Sällan som jag känner pirret i magen, men det gjorde jag faktiskt under The Descent.

Dee_cati: Var glad för att jag inte varnade dig! :hihi

Jag och tjejen såg just Creep. Vilken CP rulle. Satt o snack-förstörde filmen då det var irriterande vad de drog ut på att döda missfostret. Suck.

Nu har vi sett Creep, allmänt jobbig film då man satt med magknip genom hela filmen eftersom man vet vad som kommer hända, men inte när.

Hade varit mer läskig om det inte varit något halv missfoster som sprang runt där nere.. blir lite för mycket splatter... ser hellre en clean film som laddar upp spänningen genom hela filmen och avslutar med något absolut inte väntat.

Men Alicia små rädd ändå.. dags å krypa ner å försöka drömma om fina hojar och undebara kurvor istället...

Ahlstrom skrev:
Eftersom du hade förväntningar så blev du besviken... Därför ska man aldrig säga för mkt om en film. The Descent är faktiskt en skräckrulle utöver det vanliga, men har man förväntningar så... Jag vill påstå att jag är en ganska härdad skräckfilmstittare. Sällan som jag känner pirret i magen, men det gjorde jag faktiskt under The Descent.

Så du menar alltså om man har förväntningar att en film är bra så blir man alltid besviken, trots att den som du säger är en skräckrulle utöver det vanliga?
Nädu, så höga förväntningar hade jag inte.
Den har bra potential i början som sagt, men sen blir det en hacka-rulle (bokstavligt talat i den här filmen), enda skillnaden är att det är tjejer som hackar monster istället för killar, wuhu vad nyskapande.
Men men, smaken är som baken, och min bak tyckte att The Descent var som att torka sig med sandpapper.

Deztallica skrev:
Den ska vara så långt ifrån the ring 1 och 2 det bara går, tycker båda dom filmerna är värdelösa skapelser :kocko
mainstreamskräp

Låt mig gissa, du är ett ringu-fan?
En vän och jag har kämpat oss igenom ett gäng asiatiska s k skräckfilmer. Bl a Bunshinsaba, Ju-on, Ju-on 2, Ringu 0, Ringu, Ringu 2 o Rasen. Det går inte att komma ifrån att de är så fruktansvärt skitdåliga. Orginella my ass, långhåriga kineser med reumatism är det återkommande temat.

Ahlstrom skrev:

Tycker samma här, vart Fille får mainstream ifrån fattar jag inte :va
Och även jag har sett många skräckisar (bäst efter zombie's tror jag nog) och tycker inte att det brukar var aläskigt. Men denna gång fick jag fnatt! Hade lite marigt att somna, har aldrig hänt förr vad jag vet :(

eisbaer, där sa du nåt klokt iaf! Riktiga skitfilmer, vem orkar lägga ner energi på att se sånt skit? Ungefär samma sak med sånt där manga-skärp som en del kollar på, vad är vitsen? NU kan iofs inte alla ha lika bra smak som mig men nån måtta får det vara....

Dee_cati skrev:
:skrämd

Riktigt bra! Vad tyckte du, var den inte jävligt läskig eller har jag blivit en kyckling?

Jag tyckte att den var sjukt bra och framför allt väldigt spännande.
Jag ljuger inte när jag säger att jag hade hög puls genom typ hela filmen, och när filmen var slut så rusade jag ut ur mitt mörka rum för att hämta andan... :hihi
Nu har jag iofs cellskräck själv som pricken över i:et, så det förstärkte väl allt lite grann...

Men, jag tycker inte att det var en skräckfilm!? En skräckfilm för mig handlar om spöken och onaturliga, helt psykade saker. Som t ex The Ring, den skrämde skiten ur mig.

The Descent kan man ändå greppa, det känns som att det som hände nästan skulle kunna hända på riktigt liksom. Så där försvinner "skräcken" för mig...
Jag skulle mer vilja säga att det är en sjukt spännande äventyrsfilm.
Massa oväntade scener som får en att hoppa till.. :brinnerup

Men som nån på P3 sa..grejen med att se en bra spännande skräckfilm (den hamnar ju ändå i den kategorin), är att vara helt oförberedd när man ser den.
Vet man om att man ska se nåt riktigt läbbigt så blir det ju aldrig lika spännande som om man skulle se filmen helt ovetandes om vad som väntar.

Edit: Ooops. Flera var tydligen före mig om det här med att se en film utan förväntningar.. menmen, jag låter det stå kvar :)

Last edited:
skoteridioten skrev:
Jag tyckte att den var sjukt bra och framför allt väldigt spännande.
Jag ljuger inte när jag säger att jag hade hög puls genom typ hela filmen, och när filmen var slut så rusade jag ut ur mitt mörka rum för att hämta andan... :hihi
Nu har jag iofs cellskräck själv som pricken över i:et, så det förstärkte väl allt lite grann...

Men, jag tycker inte att det var en skräckfilm!? En skräckfilm för mig handlar om spöken och onaturliga, helt psykade saker. Som t ex The Ring, den skrämde skiten ur mig.

Hög puls från det att det började hända saker tills det att filmen var slut och jag kunde andas ordentligt igen :)
Jag är jävligt rädd för trånga utrymmen samt höga höjder och är det sånt med i en film så är det skräckfilm för mig. Sen är det ju hyffsat ovanliga saker där nere i berget, inte direkt verkliga saker = Psykat så det skriker om det...
The ring är mer psykisk skräck, samma med the grudge. Den här var det mycket mer HOPPA-skräck i...

Dee_cati skrev:
Hög puls från det att det började hända saker tills det att filmen var slut och jag kunde andas ordentligt igen :)
Jag är jävligt rädd för trånga utrymmen samt höga höjder och är det sånt med i en film så är det skräckfilm för mig. Sen är det ju hyffsat ovanliga saker där nere i berget, inte direkt verkliga saker = Psykat så det skriker om det...
The ring är mer psykisk skräck, samma med the grudge. Den här var det mycket mer HOPPA-skräck i...

Det kanske är jag som får ändra mina värderingar om vad en skräckis är då..
Fast psykisk skräck är ju dock det som just sätter skräck i mig..aja, skitsamma :)

För visst fanns det sköna stunder då man verkligen hoppade till, eller tog sig för huvudet, eller höll andan..ofta allt samtidigt också.

Utan att avslöja för mkt så kan man ju även se filmen från en annan vinkel, med tanke på en av de meningarna som sägs i början av filmen innan de går ner i grottorna... (hallucinationer etc), och då får ju filmen en mer naturlig förklaring...

Såg just The Descent. Började skratta när de öppnade huvuden som colaburkar och grävde ner fingrarna i ögonen som om det var gratäng. vackert och mest läskig första gången man fick se da creatör

Swedie skrev:
Såg just The Descent. Började skratta när de öppnade huvuden som colaburkar och grävde ner fingrarna i ögonen som om det var gratäng. vackert och mest läskig första gången man fick se da creatör

Sånt är ju inte det läskiga utan att de var nästan fulare än Ingvar Carlsson! Det och att de hoppade fram överallt i tid och otid :(

Såg Creep för ett par dagar sedan..

Riktigt bra första halvan av filmen men sen är det som så många påpekar att det blir lite för mycket splatter över det hela. Suck :(

Verkar som Descent är den man ska se alltså :)

Såg just filmen Saw II.

Se den! Mycket bra! Vet inte om ettan var bättre då det var originalitet då. Nu fick det kämpas om att vara värre än första vad gäller grymheter, och det var dom. Fast själva "mindplay" blev lite mer osidosatt, dock var det inte alls dåligt!

++++ och en halv

Swedie skrev:
Såg just filmen Saw II.

Se den! Mycket bra! Vet inte om ettan var bättre då det var originalitet då. Nu fick det kämpas om att vara värre än första vad gäller grymheter, och det var dom. Fast själva "mindplay" blev lite mer osidosatt, dock var det inte alls dåligt!

++++ och en halv

Jaha, har den redan kommit ut på DVD :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!