Måste blinkersarna sitta på samma höjd?

Här är några bra o ha mått.

Bifogat

• 4.jpg
    4.jpg
    40.8 KB · Visningar: 201
Eller gör som jag! Skiter i det och sätt dom så det är snyggt och ändå fyller sin funktion... Aight!:hihi

jeje... men nu va det ju så att jag fråga om de va tvugna o sitta på samma höjd o inte va som va häftigast att göra :-p
Vet ej än om jag ska göra det lagligt eller inte. antagligen kommer det inte bli så men kan vara bra att veta va som gäller
När jag skriver samma höjd menar jag om de måste sitta på samma höjd som varandra. alltså kan den högra sitta lägre än den vänstra?

RickZ
Mr Helmut

Har kollat på clear alternatives bakljus o håller med. de e riktigt fina. Hur kinkiga e snuten på sådant då. va kostar det om man åker dit??
det ska inte va lätt... då e det inte kul...

Burrat skrev:
2588219 jeje... men nu va det ju så att jag fråga om de va tvugna o sitta på samma höjd o inte va som va häftigast att göra :-p
Vet ej än om jag ska göra det lagligt eller inte. antagligen kommer det inte bli så men kan vara bra att veta va som gäller
När jag skriver samma höjd menar jag om de måste sitta på samma höjd som varandra. alltså kan den högra sitta lägre än den vänstra?

RickZ
Mr Helmut

Har kollat på clear alternatives bakljus o håller med. de e riktigt fina. Hur kinkiga e snuten på sådant då. va kostar det om man åker dit??
det ska inte va lätt... då e det inte kul...

Skulle det inte se väldigt dumt ut om du hade dom på olika höjd?

Har ingen anning vad det kostar faktiskt.

Såhär ser min röv ut:tungan

Bifogat

• DSCN2458.JPG
    DSCN2458.JPG
    76.4 KB · Visningar: 161
Mr Helmut skrev:
2588231 Skulle det inte se väldigt dumt ut om du hade dom på olika höjd?

Har ingen anning vad det kostar faktiskt.

Såhär ser min röv ut:tungan

Antagligen blir det ganska fult. men tankeverksamheten står på dygnet runt. kul att testa... Har inte sett nån hoj med det så det kan ju lika väl va skit snyggt.. (svårt o tro dock)

Har du blivit stoppad nångång för blinkerarna då? Bryr sig farbror blå om det så mycket att de orkar stoppa en för en sån grej?

Så här ser min röv ut: :arsele

Burrat skrev:
2588241
Har du blivit stoppad nångång för blinkerarna då? Bryr sig farbror blå om det så mycket att de orkar stoppa en för en sån grej?

Jag tror att Polisen bara kommer bli mer och mer nitiska på sporthojar speciellt nu när de kan dra in 1500:- på miniskylt osv.

Jag har blivit stoppad två ggr och komentarerna ang mina inbyggda blinkers (hemmabygge-dioder) har vart följande enligt flygande besiktningspapprena:

Första gången: Körriktningsvisare bak -fel färg 2x, reflex bak saknas, regestreringsskylt svåravläst. ( bristen skall åtgärdas )

Andra gången löd det så här: Registreringsskylt saknas. ( bristen skall åtgärdas ) Fast röven såg likadan ut som första gången.

Å andra sidan rök ju kortet på den andra besiktningen men iaf, har du tur så klarar du dig, har du otur så träffar du på en konstapel som vet hur en hoj ska se ut enligt lagens alla regler.

Burrat skrev:
2588241 Antagligen blir det ganska fult. men tankeverksamheten står på dygnet runt. kul att testa... Har inte sett nån hoj med det så det kan ju lika väl va skit snyggt.. (svårt o tro dock)

Back in the days, innan försäkringarna eskalerade, hade jag en R1 -02. Borrade hål i bakljuset och satte dit egna lampor, doppade i färg. Dvs inte godgänd färg, för kort avstånd emellan bla.
Hade dessutom ingen reg skylt öht.

På premiärturen blev jag och min kompis stoppade i en flygande besiktning, men till min förvåning så sade han inget, mer än att han var jäkligt förtjust i hojen.
Så min gissning är som ovan, beror helt på humör och paragrafrytteri (samt förkärlek för hojen i fråga):D

Men det blir ju kostsamt att chansa numera.

Allt annat än att de bakre blinkersena sitter på samma höjd och minst 18 cm ifrån varandra i sidled kan ge böter och ombesiktning.
Sen är det upp till var och en att välja.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti