Många hästar.....

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
Det är mycke snack om varför man ska ha en hoj med 170 hp +... och att det räcker med en 600 kubikare.. men vad jag förstår måste det va bättre drag över hela registret på en 1000 kubikare som har mer hästkrafter gämfört med en 600.. även fast man kanske inte nyttjar alla hästar på top gör dom säkert lite nytta på låga varv... eller? och det finns det säkert flera personer som vill ha en bättre botten än vad en 600 har?
ni förstår säkert vad jag menar...
själv har jag ett tag kvar tills jag kan börja tänka på den saken...
men vad tycker ni?

Jag har hellre för många hästar än för få...

Det är ju ändå samma försäkringskostnad och priset på hojjen skiljer ju inte mycket heller...

Det är bara att prova sig fram, vissa gillar 600, andra 1000, vissa gillar twinnar andra radfyror... Alla har ju olika smak, själv gillar jag Aprilia Mille mest bland sporthojarna, fastän den har mindre effket än, t ex R1or, Fireblades mm. (Japshojar har ingen "själ")

Prova så många hojar du kan, då vet du när du hittat "din" hoj.

Jag köpte min r1:a för att jag tyckte att det var för lite botten drag i 600or, antalet hästar i en 600 skulle räcka gott åt mig med det är botten draget jag söker.

Förra gången jag köpte hoj så var det en 600, efteråt testade jag min kompis ZX9R....dumt gjort. min kändes visserligen lättsvängd men sur och trist:(
Köp stort direkt säger jag och kör med förstånd!

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!