Många frågor

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Jo, det är så att jag sitter och funderar över lite saker.

KTM 525EXC är den strypt från fabrik som Husa och KTM 660smc?

Honda CRF450 sm den är näst in till omöjlig att klassa in som mellan klass?

Är alla Husabergare (fs650e) slut i landet?

Har hör att det ska vara grymt täta serviceintervaller på CRF:en men har inte sett någon samman ställning över intervallerna. Någon som kan upplysa mig om dem?

525:an har väl ungefär samma serviceintervaller som husan?

Det är så att jag ska köpa mig en hoj nu som mest ska rulla som motard på bana och i skogen någon gång. Och så vore det ju kul om man kunde ta en "laglig" sväng in till stan och visa vem som verkligen är den hårdaste posern i stan. Men så har man ju det dilemmat också att lagen förvisar en till hojar med närmast moppeeffekt.

1. ktm 525 är inte strypt mer än med ev skit i pipan.
2. Ja om du inte stryper den till moppeefekt. Den klarar aldrig effekt/vikt förhållandet. O det e nog inte riktigt gratis att fixa strypningsintyg. Vissa husor har ju 15 kw i sitt regbevis :)

3. Nä troligen inte

4. att köra Husa eller CRF lagligt med mellanklasskort är nog desvärre svårt. Du kan ju alltid få den strypt på pappret men sen e nog polisen inte dummare än att de inser att den har lite mer kräm än tillåtet.
Annars kan man ju alltid skita i allt vad effektbegränsning o ta konsekvenserna :crash

Om jag minns rätt så står det 9.6kW i mitt registreringspapper. Vet inte varför det är just 9.6 men det fins säkert nån bra orsak.

FS650E är slutsålda från husaberg sedan länge. Finns säkert handlare som har nån enstaka kvar. Tror att både Marin & Fritid i Laxå och Karlströms i nånannanstansköping har kvar.

Lite kuriosa. I år har husa tillverkat/sålt fler motarder än enduro/cross. Rätt imponerande. Vet inte hur det ligger till för KåTeäM men om det ser ungefär likadant ut borde det inte dröja så länge förnns japsarna släpper egna dräpare. Ser fram emot det...

phastasphuk skrev:
Nix, dom bara væntar på att någon annan ska slæppa en likværdig konkurrent :D

Ja det finns det ju redan så det är nog kört till sommaren :tummenupp

SM 570 RR skrev:
Ja det finns det ju redan så det är nog kört till sommaren :tummenupp

Var då, var då, var då????
Har inte sett nån.....AAAAH...du menar min 111 kg's XR.
F'låt, glømde bort den :o

tja på dig!
om du mest ska åka på bana o en o annan tur i skogen så skiter DU väl i om vilket körkort du råkar ha??? inte många poliser där inte. om du kör lugn o fint :confused: i polistäta områden så är det inte så stor chans att du blir stoppad o blir du stoppad så ska du ha rejält med otur om du skulle torska. jag vet många bekanta som inte orkat vänta utan kör ostrypt (fast strypt på pappret).

jag är nästan säker på att 525:an har liknande strypning som Husan mfl. detta är för att de ska klara ett helfordonsgodkännande inom HELA EU. däremot blir det dyrt att skaffa sig en 525 om du ska bygga motard av den. räkna med ca 25' till på nypriset för att få schysst hjul o bromsar. dessutom får du den långa mjuka fjädringsvägen som en enduro har och inte kort, hård som på husan och 660:n. lite att tänka på...
lycka till
//m

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard