mål i livet?

blizzer

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Super Ténéré
måste man ha hela livet utstakat med en plan och saker man ska uppnå?
får bannor av sambon för att jag inte har det.. sätter ju kortsiktiga mål ju
som att man ska köpa en hoj.. så nu är ju det avklarat så nu få man skaffa ett nytt mål.... är det bara jag som inte har det eller

Jag tar en dag i taget men samtidigt har jag ju ett långsiktigt mål som jag vill nå innan jag dör. Men annars är det "tar dagen som den kommer" som gäller.
Kör på det du trivs bäst med, man måste leva också.

Man lever här och nu..Inte då och inte sen.. man bockar av sin lista på det man måste göra och det är mindre måsten än vad man tror..Att man genomför tex sina drömmar vad man vill uppnå här i livet är positiva mål.. sedan om dom är kortsiktiga eller¨långsiktiga.. spelar mindre roll...

För ca 10 år sen så satte jag upp en plan med hållpunkter vad som skulle göras 10-12 år framåt. Vilket gymnasieprogram jag skulle gå, var jag skulle göra lumpen, jobba, vad jag skulle vidareutbilda mig till, drömjobb när det var klart, var jag skulle bo osv. Precis ALLT har gått som jag ville! Och därför känns det lite konstigt nu. Blev det inte mer, vad ska jag göra nu? Har inga planer alls längre, det känns som att jag flyter runt i tomrum utan mål. Är det en blivande 30 års kris som kommer kanske?

Äh, jag tar för det mesta som det kommer.
Huvudsaken är att jag mår bra.
Men nu har jag ändå ett projekt, att gå en utbildning i Österrike och för att sedan kanske stanna kvar där ett längre tag.

Jag tycker att det är upp till var och en huruvid man har smidda planer eller ej och hur långt fram i tiden de ligger.
Själv har jag ramlat in på de vägar som korsat min egen här i livet. Det har gått alldeles utmärkt och jag har inte ångrat en enda sekund. (knappt) :)

Tycker du ska skälla på sambon som skäller på dig för en sån ynklig grej:fy

Jag har 1 mål i livet nu.
Det är att klara uppkörning om 1 vecka o 1 dag för mellan.

Efter det är jag nog nöjd :banana

Lite trim ska på också men sen får de nog duga. :rolleyes:

Som någon sa tidigare.. Lev här och nu. Visst kan det vara skönt att ha lite personliga mål i livet.. Men det viktigaste är nog att ta en dag i taget och leva här och nu... Njut av livet det går inte som nån dålig repris på söndags eftermiddagarna... :tummenupp

mål i livet?

Att må bra, och dö i en Porsche.

Är det för mycket begärt?

Försökte förut att helt staka ut mitt liv och planera allt... Upptäckte ganska snart att man kan ändå inget bestämma i förväg... Ödet bestämmer ändå till stor del hur ens liv kommer att se ut... Bara att hänga på och passa på att ha det så bra man kan... Allt löser sig ändå i slutändan i alla fall.... :yoparty

Det underlättar ju att ha nån form av plan/idé för vad man vill göra i framtiden, känns lättare att fatta vissa beslut om man vet att det kanske påverkar nåt slutgiltigt mål. Alla måste ju inte skriva ner en lång lista med tidsplan och allt men det underlättar ju för vissa.

Har inga direkta långsiktiga mål för 40 år längre fram. Sätter mål för år framåt kanske.

Förra sommarens mål var att ta skydivecert, avklarat.
Vinters mål var att lära mig åka snowboard, avklarat.
Senaste målet var att skaffa sommarjobb och mindre lägenhet, avklarat.
Sommarens mål är att lära mig skatea och kitesurfa, samt köra massa hoj (och ett par bandagar) och göra minst 100 fallskärmshopp.
Nästa vinters mål är att bli klar med skolan och förhoppningsvis hitta ett jobb, samt att ha råd att åka till Thailand i tre veckor och hoppa fallskärm och resa runt.
När jag har fått ett fast jobb är målet är lära mig spanska.
Träningsmålen är att bli i form för att mönstra i höst, konditionsmässigt och styrkemässigt.

Sätter massa små mål hela tiden, vill alltid lära mig nya saker! Om man sätter för stora mål är de ofta svåruppnåliga och lätta att misslyckas med. Dessutom får man inget tillbaka om man inte sätter småmål utan bara strävar efter ett stort livsmål.

Jag har gett upp att sätta stora mål. Jag vet vad jag vill..på ett ungefär. Det mesta är drömmar, men livet är konstigt..drömmar besannas emellanåt när man minst anar det eller tänker på det. Rätt som det är så ser man sig omkring och så har man uppnått det där man drömde om.

Men jag orkar inte bli knäckt över saker som inte händer..därför vill jag inte kalla det mål..då blir det som ett nederlag om man inte uppnår det inom en viss tidsram.
Nu menar jag stora grejer som bostäder, jobb o förhållanden mm. Andra saker måste jag ruta in annars får jag inget gjort :3freak .

Jag har långsiktiga och kortsiktiga mål. Långsiktigt är väl mitt mål att när jag dör kunna ha tolv lyckliga, fina minnen. (Alltså, riktigt fina minnen).

Kortsiktigt: Göra milen på under 40 minuter, ta 450kg i styrkelyft, ha en bra sommar, gå färdigt utbildningen, få jobb som brandman :)

"Life is what passes you by when you're making plans for the future..."

Som någon sa tidigare så bör man nog se sig omkring ibland och inse att man kanske redan har uppnåt mycket av det där man drömde om som yngre.

Sen är det ju aldrig för sent att börja drömma på nytt... :tummenupp

Har själv lite ångest vad gäller mina livsplaner.
Tar studenten i juni och om jag efter det ska läsa i en herrans massa år eller jobba är frågan. Jag kan bara inte bestämma mig, båda har ju stora för- och nackdelar.
Det ordnar sig nog, det brukar göra det.

I know I was born and I now that I´ll die. In between is mine.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back