Mätinstrument BILTEMA

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Hej!
Någon som har erfarenheter av BILTEMA:s testinstrument?
Jag har kikat på en:

Testinstrumentsats
Innehåller: testinstrument, tändinställningslampa, fjärrstarter, kompressionsprovare och bränsletryckmätare (vacuummätare)
kostar 555:-

Kan detta vara något för mig som är hyffsat bra hemmamekare men som kanske inte behöver absolut noggranhet?

Skall du ha det till bil eller Mc? Det duger utmärkt till bil men är overkill till Mc.
Fjärrstarter, tändlampa och specialfunktionerna i biltestinstrumentet har jag aldrig använt på en Mc. För Mc räcker oftast universalt mätinstrument för elfelletning samt i undantagsfall kompressionsprovare. Däremot behöver man 2 vacummätare(alt 4st) för synkronisering av förgasare.

Då skulle 15-133 Digital multimeter 79,00 kr samt 2 st 15-1360 Bränsletrycksmätare a 79,90 kr(dvs 159,80) kunna fungera lika bra(238.80).

Först och främst är det till min hoj, måste få reda på om kolvringarna läcker...:confused:

Eftersom jag har en gammal Amazon-61 ren. objekt tänkte jag att en del av de instrumenten kan vara bra till den, typ tändinställningslampa och kompressionsmätare.

Så en bränsletrycksmätare till varje förgasare? (=4 till min GPZ600)

Duger kvalitén för att som hemmekare klara sig?

Polaren jobbar på ett elektronikföretag som tar fram lösningar för digitaltv och han använder Biltemas instrument på jobbet och är helnöjd.
Kvaliteten är det med andra ord inga problem med.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back