Mässbilder

Läääääääääääääs vad jag skrev, (jag har bara hört) Det är inte fakta, detaljer å utförande kan någon som tävlat förmodligen svara på :tungan

:lol

Ghost skrev:
Men om det saka ta bort vibrationer borde det väl vara ett lite mjukare material än en hård armeradplastslang?
Typ en riktig gummislang eller nåt. :va
 
Tom Byron skrev:
Det sööööööög tyckte jag men ...... här e ett par bilder ivf

Det här är lite KTM stuff, shit va kär jag blev i Gula duken.. *vill ha* å "airskoopet" på PJs hoj var fanimej superporrigt :Bugar

öhhh vad är det för räppel som skräpar på ktm:s motor :va :näsblod . EGR-ventil? Eller slangpaketet till frontskopan? :crash
 
Tom Byron skrev:
Läääääääääääääs vad jag skrev, (jag har bara hört) Det är inte fakta, detaljer å utförande kan någon som tävlat förmodligen svara på :tungan

:lol

Jo men jag lääääääste ju!! :arsele

Att det funkar det vet jag men det var mest en fundering om det funkar med en plastslang lika bra som med en gummislang.
(eftersom det satt en armeradplastslang på räserhusan)


:D
 
SM 570 RR skrev:
öhhh vad är det för räppel som skräpar på ktm:s motor :va :näsblod . EGR-ventil? Eller slangpaketet till frontskopan? :crash

Undrar det jag med & jag såg den ändå live... Ser ut som nån "avgasrening" modell snik eller nåt. :3freak
 
Jaa, därför photade jag... det var mycket jambo mambo vid utblåsen :va

Ghost skrev:
Undrar det jag med & jag såg den ändå live... Ser ut som nån "avgasrening" modell snik eller nåt. :3freak
 
Tror detta har diskuterats förut och det var mycket riktigt någon form av avgasrening.
 
Antagligen skärpta bullekrav alt avgaskrav mm. Bilprovningen ska ju införa avgasmätning på mc men när det kommer??? Kanske om 10år -->5år--->2år. inte ens jag vet!
 
motardnisse skrev:
Antagligen skärpta bullekrav alt avgaskrav mm. Bilprovningen ska ju införa avgasmätning på mc men när det kommer??? Kanske om 10år -->5år--->2år. inte ens jag vet!

Jag tyckte att den påminde lite om dom här luftpumparna som man kan hitta på en del bilar som behöver lite renare avgaser.
Men är inte helt säker på funktionen ändå...
 
Ghost skrev:
Jag tyckte att den påminde lite om dom här luftpumparna som man kan hitta på en del bilar som behöver lite renare avgaser.
Men är inte helt säker på funktionen ändå...


Finns även på en del hojar, men är inte ett krav i Sverige.

Kallas Pair Valve. Och är en sak man gärna tar bort på TLRen. Inte för att öka HK, men för att slippa baktändningarna som Gud glömde (Som man får om man byter orginal ljddämparna).

Så här ser skiten ut.
 

Bifogat

  • P2020005.jpg
    P2020005.jpg
    72.8 KB · Visningar: 65
PutteLiten skrev:
Finns även på en del hojar, men är inte ett krav i Sverige.

Kallas Pair Valve. Och är en sak man gärna tar bort på TLRen. Inte för att öka HK, men för att slippa baktändningarna som Gud glömde (Som man får om man byter orginal ljddämparna).

Så här ser skiten ut.

Överlägset värdelös pryl faktist. :gnissla
 
Den ventilen skickar in luft i utblåset (efter avgasventilerna) så att avgaserna får mer syre så att förbränningen av avgaserna pågår längre och i sin tur blir det då renare ryk ur röret. Miljömuppgrejs....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top