Mässan, Ris & Ros.....

Exemplaret på mässan får ses som en "pre-production". Pratade med en Ducati representant som menade att den "riktiga" levererade hojen skulle vara cleanare. Jag reagerade själv på kylarslangar och sånt, men fick som svar att det skulle vara bättre på produktionshojen.

Den fanns ju att se OCH provsitta på iallafall.. :)
(underförstått.. till skillnad från vissa andra levernatörer)

amullo in da house:
Ducati´s var nog f*n den mest välbesökta. Undrar hur många hundra/tusen som provsatt 1198 resp. streetfightern?

Stog hela Mässan i en monter just intill och jag måste nog säga att Ducati var en god 2'a i besöksfrekvensen, klar 1'a var Victory, lördag var det 4 djupt fram till hjojarna men som alltid har Ducati & KTM dom snyggaste och cleanaste (IMHO) montrarna men tydligt var att Ducati dragit ner om man jämför med Göteborg förra året. Som du säger BMW är nog den enda montern man kan klämma & känna på maskinerna utan att någon står & flåsar i nacken "nu är det min tur".....

amullo in da house:
Exemplaret på mässan får ses som en "pre-production".

Spelar ingen roll i min bok är den altför annonym för en Ducati, kanske när man börjar skruva på lite "bling" så kan den gå från anka till svan men jag tvivlar, finns många "nakna" hojar med mer heart & soul....

amullo in da house:
Den fanns ju att se OCH provsitta på iallafall.. (underförstått.. till skillnad från vissa andra levernatörer)

Ingen har mer rätt än du om det, suger att just den hojen som alla väntat på att se inte fanns på plats, ingen är mer irrate än jag för det, minst sagt DÅLIGT....

DP says: Stellans Harrier & Duccen i MC Nytt montern var höjdpunkter....

DP.. Kan hålla med dig när det gäller Victory. Såg att det var galet tjockt i den montern..

Verkligen syynd att inte Aprilia var där och att BMW inte fått ditt sporthojen..
Nåja.. Kommer väll i sommar till närmaste BMW handel.

amullo in da house:
Verkligen syynd att inte Aprilia var där och att BMW inte fått ditt sporthojen..
Nåja.. Kommer väll i sommar till närmaste BMW handel.

Skulle inte tro det, pratade på Mässan med några som är involverade i BMW SBK satsning och tydligen har BMW fåt dispans från reglerna att 250 gathojar ska vara producerade sista februari & 750 sista juni, dom ska bara vara klara under 2009 så enligt rykten kommer BMW inte att producera "gathojar" föränn i 11-timmen, andra rykten säger att Aprilia fått samma dispans. Arrangörerna av SBK är otroligt nervösa för 2009 med "finnans kris" och flera stora banker & finnans bolag som varit involverade (bla Santander) som står på ruinens brant & kommer att som första åtgärd klippa alla sponsoravtal, detta gör att SBK kan bli utan några team och därför är det viktigare att ha BMW & Aprilia med även om dom inte har fått igång produktionslinorna....

DP says: Mycket hör man av "vårat gäng" som jobbar både MotoGP & SBK 2009..

Jag vete fan, man vill ju inte vara en bitterfitta men jag har faktiskt tröttnat på MC-mässan eftersom det är mer en julmarknad med krims-krams än en mässa med hojar.

1. De få hojar man vill klämma på, kan/får man inte klämma på.

2. Vad gör fyrhjulingar på en MC-mässa? Bara för att folk utan A-kort kallar dem för MC blir de inte motorcyklar.

3. T-shirts och lakritssnören må vara trevligt men kanske fel forum?

4. "Mässpriser" på utrustning som är dem samma som i butik - och 30-40% högre än butikspris i Tyskland, utan "mässpris".

Sist men inte minst; vem fan köar i 20-30 minuter för att få spendera skattade pengar på överprisad skräpmat?!

Jag besöker hellre en välsorterad MC-butik, jag fattar varför "Lelles" körde ett eget race!

Jag besöker hellre en välsorterad MC-butik, jag fattar varför "Lelles" körde ett eget race!

Jo, fast grejen med en mässa är ju att allt ska finnas på en plats så att man kan bussa dit bönderna som inte hittar runt stan själva.

Men blir det för mycket drömfångare och skoputsare så tröttnar även bönderna.

Jag förstår också dom leverantörer som inte tycker att mässan är värd monterpriset.

Mindre och billigare mässhall, rensa ut allt som inte är väldigt MC relaterat, och kör en nylansering av "MC-mässan, utan krafs"

Fast fransnissarna måste få vara med, och fransförsäljarna, för fransfolket är en köpstark grupp som köper fransar för lika mycket som hojen kostar...
(ÅAS behåller dom sina hojar tre gånger så länge som SH folket)

Jag gillade att se ktms fyrhjulingar (2st).
Och det var ju knappast så att det inte fanns plats för
dessa 4-hjuliga leksaker. Såg ganska många ytor som gapade
tomma. Vill ha begäret väcktes av ktm rc8, superduke och triumph
street triple R. Mest crap var viasat montern. Satan vilket jobbigt folk.
Det jag saknade var R1an och Aprilias monter.

Ros:
Massa hojar att kladda på

Ris:
För trångt (iallafall på lördan)
Köra optikmässan samtidigt (alltså helt ok men de gemensamma utrymmena räcker inte till)
Bjebsen ... vart var dom ?
Barnvagnar (vad har de på på2hjulmässa att göra ????)
Drömfångare och indianfiltar (helt ok egentligen men i en egen hörna så man kan undvika dem om man vill)

Mässan var väl helt ok men jag hade problem med A-hallen eftersom det var så trångt och plottrigt att det inte gick att hitta det man ville se (imo)
Att första halvan av C-hallen var fylld med atv gjorde nästan att man trodde man gått fel och höll på att vända.

Sen tycker jag personligen att det borde vara mer försäljning med mässpriser på allt (inklusive hojarna alla klättrat och fisit på)

Förs och främst tackar alla besökare på mässan !
http://www.kbnmotorsport.se/welcome.aspx

Ros till alla entusiaster som gör den här mässan levande

Ris till alla som gör det omöjligt att göra den till en MOTORSHOW.
Som dom flesta påpekar så kan man se allt i en bättre MC affär. Därför ska det finnas mer show,publik tävlingar,provkörningar,mer musik.
Tanken var att folk skulle få provköra vår simulator men... Kanske när vi gör mässan till en MOTORSHOW

Nenne:öl

Angående er som klagar på att det är massa grejer som inte hör till en MC-Mässa, funkar ganska enkelt, när mässan börjar närma sig och alla platser inte är uthyrda, dvs nästan jämt, dels så är vissa såna här "tv-shops liknande" produkter igång och ringer mässarrangörerna för att få hyra in sig snorbilligt, samt även mässarrangörerna själva ringer runt och kolla om några är intresserade, för att fylla ut mässhallen (dels för att slippa tomma ytor, dels för att få in lite mer pengar).

Så funkar det på ALLA mässor, alla kategorier... Bara ignorera dem om man inte är intresserad!

Och angående Fyrhjulingar, tycker inte de störde så mycket, kul att kolla på dem, men samma sak där, bara ignorera om man inte vill se dem!

/Jocce

Angående er som klagar på att det är massa grejer som inte hör till en MC-Mässa, funkar ganska enkelt, när mässan börjar närma sig och alla platser inte är uthyrda, dvs nästan jämt, dels så är vissa såna här "tv-shops liknande" produkter igång och ringer mässarrangörerna för att få hyra in sig snorbilligt, samt även mässarrangörerna själva ringer runt och kolla om några är intresserade, för att fylla ut mässhallen (dels för att slippa tomma ytor, dels för att få in lite mer pengar).

Så funkar det på ALLA mässor, alla kategorier... Bara ignorera dem om man inte är intresserad!

Och angående Fyrhjulingar, tycker inte de störde så mycket, kul att kolla på dem, men samma sak där, bara ignorera om man inte vill se dem!

/Jocce

Tror nog de allra flesta står ut med TV-shopmontrarna om det bara fanns något emellan dom,var lite för ont om intressanta montrar för att jag överhuvudtaget skulle orka trängas i den hallen.

Henrik

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...