Mässan, Ris & Ros.....

Detta jävla tugg om fransar hit & dit.........E ni på riktigt?

Låt alla åka va faan dom vill, tycker ni det är mycket skit på mässan, som inte passar Er......Skit i o gå dit då eller ordna en sporthojsmässa själva med massor av prylar till försäljning osv osv....

Detta jävla tugg om fransar hit & dit.........E ni på riktigt?

Låt alla åka va faan dom vill, tycker ni det är mycket skit på mässan, som inte passar Er......Skit i o gå dit då eller ordna en sporthojsmässa själva med massor av prylar till försäljning osv osv....
trodde en ris & ros tråd var för att man skulle berätta vad man tycker om saker men så funkar det tydligen inte. Förlåt... ska genast rätta mig in i ledet och inte säga vad jag tycker om saker. :såjaponken

Fast i för sig, passar inte tråden så är det bara skita i att läsa den och starta en egen tråd där allt är jättebra :crash

Mässan var bra. Tycker att Mc hallen var bra men den andra... Det var för mycket indianfjädrar och raggarkläder. Känns inte som det hörde till mc mässan. Annars jäkligt trevliga människor som jobbade i mc hallen.

Det positiva är att det tydligen finns gott om MC-intresserade människor i vårt avlånga land. Jag ser mycket fram emot att träffa er alla i sommar på vägarna.
Ha det bäst//Rickard

RickTM in da house:
Långgaffel fri....? OK, fattar inte! Men, men.......! Hoppas du har kul på "din" hoj....! Jag trodde "På 2 Hjul" var en mässa för "hojåkare....!

HÖJJJ!!!!!!

Vet inte varför det alltid klagas på att det är "långgafflar" på mässan, är inte det också en del av hojåkarkulturen???? MCM Cafét var för mig en höjdpunkt även om jag säljer Aprilia & åker Ducati, tänk att kunna sitta och ta en fika & bulle mellan dessa konstverk, för mig var det en oas.....

Däremot fattar jag som MC handlare inte vad firmor som säljer filtar, dream catchers och annat mc-orelaterat ska ta upp plats i A-hallen från riktiga mc-tillbehörsfirmor, skulle kunna vara fler & lite större montrar om Mässägarna inte var så otroligt sugna på att få in $$$$$, mycket av det som var där kan du köpa på vilken "knallemarknad" som helst under sommaren och känns som det sänker nivån lite.....

Favoriter på "min" MC Mässa 2009: Vespa 300 Super, Harley V-Rod Muscle, V-Max, R1 men det som verkligen fick mig att gå igång var en blå/vit Victory Hammer S, vilken hoj, tyvärr så blev Ducati Streetfighter en stor besvikelse, lite för generic för att vara Ducati....

DP says: Bäst av allt är ändå att träffa & dricka gratisbira med alla kollegor & nasare....

AMEN:tummenupp

RickTM in da house:
Långgaffel fri....? OK, fattar inte! Men, men.......! Hoppas du har kul på "din" hoj....! Jag trodde "På 2 Hjul" var en mässa för "hojåkare....!

HÖJJJ!!!!!!

Vet inte varför det alltid klagas på att det är "långgafflar" på mässan, är inte det också en del av hojåkarkulturen???? MCM Cafét var för mig en höjdpunkt även om jag säljer Aprilia & åker Ducati, tänk att kunna sitta och ta en fika & bulle mellan dessa konstverk, för mig var det en oas.....

Däremot fattar jag som MC handlare inte vad firmor som säljer filtar, dream catchers och annat mc-orelaterat ska ta upp plats i A-hallen från riktiga mc-tillbehörsfirmor, skulle kunna vara fler & lite större montrar om Mässägarna inte var så otroligt sugna på att få in $$$$$, mycket av det som var där kan du köpa på vilken "knallemarknad" som helst under sommaren och känns som det sänker nivån lite.....

Favoriter på "min" MC Mässa 2009: Vespa 300 Super, Harley V-Rod Muscle, V-Max, R1 men det som verkligen fick mig att gå igång var en blå/vit Victory Hammer S, vilken hoj, tyvärr så blev Ducati Streetfighter en stor besvikelse, lite för generic för att vara Ducati....

DP says: Bäst av allt är ändå att träffa & dricka gratisbira med alla kollegor & nasare....

trodde en ris & ros tråd var för att man skulle berätta vad man tycker om saker men så funkar det tydligen inte. Förlåt... ska genast rätta mig in i ledet och inte säga vad jag tycker om saker. :såjaponken

Fast i för sig, passar inte tråden så är det bara skita i att läsa den och starta en egen tråd där allt är jättebra :crash

Givetvis!

Tycker bara att allt prat om fransar hit&dit blir ganska ovesäntligt i sammanhanget då detta är en typ av hojåkare det med.

Mycket prylar o tillbehör har det väl egentligen aldrig funnits på dessa mässor ?

Håller med om att folk får ha på sig vad de vill - mc är inte bara sporthojar - men att tillbehör saknas precis som förut är väl ändå fortfarande en adekvat poäng? Istället för att uppbära status quo kanske det vore en poäng att ta till sig kritiken och få dit fler tillbehörsförsäljare alt. som försäljare se möjligheten i att i klart bristande konkurrens kunna sälja mycket.

synd att aprilia inte var där..
mkt trängsel, kaos och inte mycket att se denna mässa tyvär,
förra året i göteborg ger jag tummen upp till.

Tycker mässan var rätt okej. Var aldrig i GBG, men jämför man mot förra mässan i Älvsjö är denna sämre.

Upplever som många sagt här att det fanns för mycket orelaterade produkter bland tillbehören, för stor plats (för mycket 4-hjulingar). Sen att det finns kromslädar, plastraketer, folk i sparkdräkt och folk med snörda skinnvästar är ju bara skoj.

Vill som många redan sagt se fler tillbehör för oss som åker sporthoj. Vi kanske inte blingar till våra hojar lika mycket, men vi är väl på ganska god väg? Ist för för kromade fotpinnar köper vi hälskydd i kolfiber, etc. Tycker en viktig fråga borde vara, hur kan man locka till sej fler tbh-firmor (exempelvis de som gör reklam här)?

Saknade lite tillverkare/modeller, dessa har nämnts redan. Saknade möjlighet att få klämma och känna på några av nyheterna som ändå var på plats.

Last edited:
Aldrig varit på mc-mässa förrut och tycker väll inte att det finns något att klaga på, kändes som om det höll samma klass som båt-mässan. Själv var jag dum nog att ta bilen vilket ledde till 30min parkeringsplats sökande...

Importörernas/tillverkarnas montrar för de stora märkena var OK.
BMW hade mest tilltagen plats och lugnaste stämningen.
Ducati´s var nog f*n den mest välbesökta. Undrar hur många hundra/tusen som provsatt 1198 resp. streetfightern?

A-hallen var katastrof som vanligt.. Mycket frans tillbehör, men det FANNS en del rejsing också.. Hittade till effektbolagets monter och de var ju som vanligt trevliga att snacka med.

Tydligare uppdelning skulle vara välkommet.. En avdelning för MC-kläder där T-shirt säljarna INTE får stå bland annat

I götet förra året vill jag minnas att det i hojhallen fanns en av varje färg av nyheterna och ingen som man inte fick pilla på,nu endast en färg och den var tydligen gjord av kristallglas.
Svagt tycker jag,i synnerhet i dessa tider då man kan behöva marknadsföra sig lite hårdare för att locka köpare och hojmässan måste vara den optimala reklampelaren.

Bland utrustning och tillbehör var det mer än lovligt tunt,lite mindre så kan man ta bort den avd. helt men det kan väl bero på att ingen använder återförsäljarnas butiker till annat än provhytter och beställer via nätet istället så intresset blivit svalt.

Kanske skulle locka tillverkarna att ställa ut sin utrustning och tillbehör istället för detaljisterna,som ett skylfönster för deras produkter så slipper en enskild säljare ligga ute med pengar för något han inte tror ökar omsättningen iaf. och man kan kolla och jämföra för att sedan köpa där man finner det bäst själv.

Allandall,som jag besöker mässor(kolla nyheter och hitta saker jag inte visste jag behövde)så var mässan godkänd men det var på gränsen,fick kolla en del nyheter men hittade absolut inget jag inte visste jag behövde.

Henrik

att sedan handlarna inte släpar dit tonvis med tillbehör handlar nog också om att det är dyrt med plats på mässan, transport dit o tillbaka, samt att marknaden inte är tillräcklig för att detta ska vara lönsamt i mässammanhang. Frågan är väl hur mycket folk skulle handla ändå ?

Att i dagens läge vara MC handlare är väl kanske inte det mest lukrativa heller ?

Ska jag vara ärlig tror jag det går tungt för AVA, Mc Varuhuset Mfl.

En tanke.....

Last edited:
En stor besvikelse på mässan var Ducati Streetfighter. Såg ut som ett panik/stress bygge. Att klä av en 1098 kan man göra själv. Den saknade fint ditaljarbete som ducce brukar ha. Synd.

En stor besvikelse på mässan var Ducati Streetfighter. Såg ut som ett panik/stress bygge. Att klä av en 1098 kan man göra själv. Den saknade fint ditaljarbete som ducce brukar ha. Synd.

Inte för att vara elak, men streetfightern delar inte alls många delar med 1098:an även om det ser ut så på avstånd. Har man sett en 1098 avklädd så syns detta tydligt.:tummenupp

Det gör det ännu värre. Att dom inte kunde bygga den snyggare. Kylare slangar mm såg inte snyggt ut.

Mässan var bra överlag, kul att klämma på nyheterna, aningens för mycket mopeder och 4-hjulingar i förhållande till de roliga åken, men det var ju inget tvång att stanna och titta så det som inte var intressant var det ju bara att knata förbi.
Min 3,5 årige son tyckte den uppstoppade bävern i Polaris montern var dagens höjdpunkt, 2:a kom NTF's uppstoppade vildsvin och älg :)

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år