Mässan, Ris & Ros.....

Det verkar som vi är rörande eniga, tillbehörssidan var ju en katastrof, jag skulle kolla handskar och stövlar, beredd att lägga 4-5000:- men ingen verkade vilja ha mina pengar, tanken med en mässa måste väl ändå vara att man kan prova och känna på prylar som man vill ha men tillbehörs firmorna verkade glömt allt hemma, hyr man en monter så är det väl bara att dra med sig så mycket som möjligt för att visa upp sig, nu blev det fiasko tycker jag, sen att Lelles gjorde en "fuling" gör inte saken bättre.
För övrigt håller jag också med, 2 hjul räcker, det var väl ingen skog och entreprenadmässa vi var på.

Det verkar som vi är rörande eniga, tillbehörssidan var ju en katastrof, jag skulle kolla handskar och stövlar, beredd att lägga 4-5000:- men ingen verkade vilja ha mina pengar, tanken med en mässa måste väl ändå vara att man kan prova och känna på prylar som man vill ha men tillbehörs firmorna verkade glömt allt hemma, hyr man en monter så är det väl bara att dra med sig så mycket som möjligt för att visa upp sig, nu blev det fiasko tycker jag, sen att Lelles gjorde en "fuling" gör inte saken bättre.
För övrigt håller jag också med, 2 hjul räcker, det var väl ingen skog och entreprenadmässa vi var på.

håller med

text

, nu blev det fiasko tycker jag, sen att Lelles gjorde en "fuling" gör inte saken bättre.

Mässan vill såklar tjäna så mycket pengar som möjligt, men håller med om att fyrhjulingarna gör sig bättre på bilmässan eller på nån sorts jordbruksmässa.

Vad gjorde Lelle för fuling?

Jag tycker mässan var lite, dåligt med utställare.. sen så kan jag hålla med att det var lite väl mycket läderfransar och tröjor å skit... ville köpa mig en cross-hjälm, men utan resultat...
Gjorde dock ett kap, ett par nya Berik OVS stövlar.. gammal mod. men 1000:- e ju skit billigt...
Tycket även att showen var lite tråkig och kort.. han ju knapt sätta mig innan den var slut. Tycker det var mycket bättre i Göteborg.!!!!!!

Bifogat

• Berik-ovs-pro_m.jpg
    Berik-ovs-pro_m.jpg
    15.1 KB · Visningar: 673
Vad var det för indianställe? De verkade lite sådär lagom loja. "Nej vi kan inte hjälpa nu, vi dricker kaffe".

Skulle betala med kort och då frågar tjejen vad ett personnummer är för något :confused:

Katastrof är ordet som beskriver mässan om man nu inte är fast i glidar/frans träsket.
Var inne på att testa nya stövlar och hjälm Arai det fanns i princip nada Var sugen på att klämma/klänga lite på nya R1, icke sa nicke .Har längtat enormt efter att få se Aprilia RSV4, nähä Itago bemödar sig inte ens vara med.

jag tycker att mässan 2007 var mycket bättre. de ända som va värt och kolla på. på denna mässa va. en hayabusa turbo i hayabusa klubbens monter :tummenupp. ett par fräna byggen så som stellan egerlands hulster 8 valve :tuttar. och så klart lite godis för hojen,

hoppas att mc-mässan 2011 blir frans/långgaffel fri :D

Långgaffel fri....? OK, fattar inte! Men, men.......!
Hoppas du har kul på "din" hoj....!
Jag trodde "På 2 Hjul" var en mässa för "hojåkare....!

jag tycker att mässan 2007 var mycket bättre. de ända som va värt och kolla på. på denna mässa va. en hayabusa turbo i hayabusa klubbens monter :tummenupp. ett par fräna byggen så som stellan egerlands hulster 8 valve :tuttar. och så klart lite godis för hojen,

hoppas att mc-mässan 2011 blir frans/långgaffel fri :D

Jag tycker mässan var lite, dåligt med utställare.. sen så kan jag hålla med att det var lite väl mycket läderfransar och tröjor å skit... ville köpa mig en cross-hjälm, men utan resultat...
Gjorde dock ett kap, ett par nya Berik OVS stövlar.. gammal mod. men 1000:- e ju skit billigt...
Tycket även att showen var lite tråkig och kort.. han ju knapt sätta mig innan den var slut. Tycker det var mycket bättre i Göteborg.!!!!!!

Allt i Göteborg är bättre :banana

Hm, gissar att du stod i Buell montern? ;) Kanske dig jag snackade med och torrkörde lite där?

Mitt Ros: Bra blandning, mycket olika märken och tyckte "det mesta" var intäckt. Bra med "andrum" i MC-Hallen! Lagom med folk när jag var där! Generellt trevligt folk i montrarna (annars brukar folk på mässor bli lite dryga när man vill klämma o känna på grejerna!)

Mitt Ris: Ni i buellmontern (och några andra) hade gjort ett STORT misstag! Ställ för guds skull upp hojarna på ett ställ/depåstöd/whatever!
Kan juh aldrig prova körställning osv om jag måste balansera hojen på ett ben! Sitter den på en ställning kan jag lugnt sätta mig som jag sitter när jag kör! Tänk på det tills nästa år!
Alldeles för lite plats i tillbehörshallen! Rörigt och TRÅNGT! Trots detta alldeles för lite tillbehör, utrustning, kläder osv! För lite "special/mässerbjudanden", tycker det skall finnas lite på en mässa iaf!
Edit: Mer ris: Att man inte fick sitta på vissa hojar, t.ex. R1 och Vmax... :(

Trots mycket ris var jag mycket nöjd med mässan! Värt pengarna!

/Jocce

Last edited:
Ris:

Svagt att Aprilia V4 inte var där och bmw superbike(enda bmw jag vill se)! Sjukt löjligt att man inte fick provsitta nya K9 och R1(om idén med detta är att man ska göra det hos handlare istället vilket jag minst sagt tycker är dåligt)!

Den hallen där utställningarna var dvs krom och crap innehåller mest bara skit som du kan hitta på varje marknad i sommar! Skulle gärna ha sett en utställning med turbo och streetfighter! Jag och polarna är vände så fort vi såg alla kromslädar! Borde ju finnas någon gräns för vilka utställare man får ta in!

Var det någon som såg ståndet "hojklockan" inne på 3:e succéåret....jag tror nästan det kom lite kiss av allt skrattande!

Som alla andra sagt så fanns det knappt några tillbehör utrustning till salu! Min polare frågade en utställare om han hade drev till r1 men han sa bara "vi har bara några utställningsexemplar som jag tror är till cross"! Det är ju jobbigt att åka på mässa med grejer som man kan sälja....

Noterade också att det tydligen är viktigt att visa att man åker custom med sin klädsel på mässan....

Ros

Ktm, honda, ducce kawwa för bra montrar där man fick provsitta allt!

Gillade den kittade bladen och k8!

EDIT: Vad gjorde atv och quad på "på två hjul mässa"...
EDIT 2: Vad jag menade med gräns för vilka utställare man tar in så inkluderar det inte custom som har lika stor rätt att var där som sh! Det jag menade var nämnda klockstånd och t.ex. dom som sålde nackkuddar eller fotbollströjor....

Last edited:
Depåstöd kommer till nästa mässa, absolut! Blev en miss denna gång! Tackar för konstruktiv kritik.
Peace//Rickard

Hm, gissar att du stod i Buell montern? ;) Kanske dig jag snackade med och torrkörde lite där?

Mitt Ros: Bra blandning, mycket olika märken och tyckte "det mesta" var intäckt. Bra med "andrum" i MC-Hallen! Lagom med folk när jag var där! Generellt trevligt folk i montrarna (annars brukar folk på mässor bli lite dryga när man vill klämma o känna på grejerna!)

Mitt Ris: Ni i buellmontern (och några andra) hade gjort ett STORT misstag! Ställ för guds skull upp hojarna på ett ställ/depåstöd/whatever!
Kan juh aldrig prova körställning osv om jag måste balansera hojen på ett ben! Sitter den på en ställning kan jag lugnt sätta mig som jag sitter när jag kör! Tänk på det tills nästa år!
Alldeles för lite plats i tillbehörshallen! Rörigt och TRÅNGT! Trots detta alldeles för lite tillbehör, utrustning, kläder osv! För lite "special/mässerbjudanden", tycker det skall finnas lite på en mässa iaf!
Edit: Mer ris: Att man inte fick sitta på vissa hojar, t.ex. R1 och Vmax... :(

Trots mycket ris var jag mycket nöjd med mässan! Värt pengarna!

/Jocce

Så var vi där igen. Customåkare visar att de åker custom och det går nästan alltid till överdrift, fransar och lulllull till förbannelse!
Att tittatanken brottombrottom åkarna går omkring med tröjjor med grönsaksnamn är i mina ögon likadant.

Jag tror att vi får plats, allihopa..........

Snart e re vår.........

Den hallen där utställningarna var dvs krom och crap innehåller mest bara skit som du kan hitta på varje marknad i sommar! Skulle gärna ha sett en utställning med turbo och streetfighter! Jag och polarna är vände så fort vi såg alla kromslädar! Borde ju finnas någon gräns för vilka utställare man får ta in!

Var det någon som såg ståndet "hojklockan" inne på 3:e succéåret....jag tror nästan det kom lite kiss av allt skrattande!

Som alla andra sagt så fanns det knappt några tillbehör utrustning till salu! Min polare frågade en utställare om han hade drev till r1 men han sa bara "vi har bara några utställningsexemplar som jag tror är till cross"! Det är ju jobbigt att åka på mässa med grejer som man kan sälja....

Gillade dock den kittade bladen och k8!

Noterade också att det tydligen är viktigt att visa att man åker custom med sin klädsel på mässan....

Last edited:
Körde egen mässa i Uppsala samtidigt, sparade därmed ett antal hundra tusen, synd för Lelles är den enda återförsäljaren som har lite grejor att visa.

Jo, men har man åkt buss i 8 timmar och varit uppe sen 2 på natten är man inte särskilt intresserad av att sätta sig på ytterliggare en buss och dra till Uppsala. :död
De missade nog en del kunder på det sättet...

:krama

Så var vi där igen. Customåkare visar att de åker custom och det går nästan alltid till överdrift, fransar och lulllull till förbannelse!
Att tittatanken brottombrottom åkarna går omkring med tröjjor med grönsaksnamn är i mina ögon likadant.

Jag tror att vi får plats, allihopa..........

Snart e re vår.........

:hihi

Last edited:
Har dina grönsaker namn? Att döpa husdjur är en sak men börjar man döpa grönsaker så blir det lite konstigt. Känns lite sådär att behöva göra mos av Jörgen eller gratäng av Olle :D

Last edited:
mja, väldigt trist att det inte fanns någon mjällschampoo för hojåkare med tanke på hjälmbärandet och vad det innebär för en ev. nyuppkommen mjällpopulation...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph