Mäss kommentarer?

Snyggaste nykomlingen: Ducati 1098 (skjut mig nu...)
Fulaste nykomlingen: Sukka 1000 (uääk..men den går säkert som en dröm)
Grymaste nykomlingen: R1, den vit/röda.(i´ll ha , etala)
Snyggaste bygget: Er6´n med turbo...satan va snyggt jobbat.
Ballaste bygget: Ducati999s förvandling till ERF-klösbröda för tjejer. (jag lubbar nu)
Network priset går utan tvekan till Swedie som sömmar ihop ett snyggt lapptäcke av de resurser som göms här på Sporthoj.
 
1098 är riktigt snygg och när man klär på sig den sitter den som en tight strumpa, så länge man sitter upprätt. När jag testade och lägga mig ner bakom galaset upptäckte jag att det var något pucko som hade designat en knöl på tanken som träffade mig mitt i solarplexus, inte bra. Visst jag kunde hasa bak lite men då försvann stump känslan.

Testade samma sak på andra hojar på mässan och upptäckte att italienare måste ha en annan anatomi än andra eftersom alla icke itaienare jag prov-satt/låg funkade utmärkt i båda lägena :va

Hm, det märkte jag aldrig, knölen på tanken alltså!
 
Nu ska vi se om någon har bättre minne än mig. I den stora montern i C-hallan där de hade tankväskor, blinkers, lås och massa andra tillbehör så tänkte jag köpa en tankväska men nej då det gick inte för de sålde inget. jaja tänkte jag kommer ihåg vad den heter och letar upp den sen men som vanligt sa det bara poff så hade jag glömt.

Någon som vet vilken monter jag pratar om och vilken typ av tankväskor ja snackar om. Ska heta nått på D om jag inte minns fel.


Firman du undrar över heter www.duells.se
 
Hm, det märkte jag aldrig, knölen på tanken alltså!

Jag provade flera andra hojar för att kolla att den designade knölen inte satt på mig:rolleyes: . Nix det gjorde den inte, eller det var inte den som gjorde det obekvämt.:)

Man ser skillnaden på bild. Måga italienska hojar har den delen av tanken som är mot kroppen liksom 90° rundad medan "alla" andra sluttar neråt.

thumb_2,003_0.jpg
07r1_blue_2_fbf7f171.jpg
 
Last edited:
hyffsad mässa. men mycket kina skit, säkert 1/3 del sånt skräp.. fränaste motarden var aprillian, faan så brutal...
 
Det är väl en sak att provsitta på mässan, och jag vet i och för sig inte hur varvtalsregulatorn funkar på 1098, men på 999 så är det som att köra in i en vägg, full acceleration och så pang av bara. Man får ont i mufflan i flera timmar efteråt.

BMW K1200s har en mysig regulering, det börjar bara gå lite tyngre liksom.
 
Jag provade flera andra hojar för att kolla att den designade knölen inte satt på mig:rolleyes: . Nix det gjorde den inte, eller det var inte den som gjorde det obekvämt.:)

Man ser skillnaden på bild. Måga italienska hojar har den delen av tanken som är mot kroppen liksom 90° rundad medan "alla" andra sluttar neråt.

View attachment 178799
View attachment 178800

Helt klart, i sidovy ser man det tydligt. Ducati och Agustan har en annan form på tanken. Men det hör väl till, Italienarna är snudd på världsmästare i design!

Ducati och Aprilia har väldans branta avslut på sina tankar. Kommer man från en japs tar det ett tag att vänja sig.

Jag "torrbröt" lite på Ducatin men kände inte knölen. Fast man ser tydligt att Ducati och tex MV Agusta har en annan form på tanken. Agustan däremot fick man inte gränsla. Hade gärna velat gjort det :) .
 
Last edited:
fan suzukis ingenjörer måste ha tagit ett rövavtryck från min säng - nya liter gixxern satt som en kådis... måste ha! :huvet

Annars tycker jag att mässan var okej, inget mer :rolleyes:
 
Z750

Jag blev kär i Z750 ska ringa och beställa en på måndag! sen hade vi ju Bomber brudarna!

fan suzukis ingenjörer måste ha tagit ett rövavtryck från min säng - nya liter gixxern satt som en kådis... måste ha! :huvet

Annars tycker jag att mässan var okej, inget mer :rolleyes:

Säg inte att du har kådisen på röven ? fått några oönskade barn ? isåfall vet jag varför :D
 
Last edited:
såg en aprilia mille racinghoj med äckligt porrig bromspump, fint. :)
 
Vad tyckte ni om fyrhjulings showen då ?:)
Reagerade på att kommentatorn sa "bra grabbar" o så när det vad jag tror iaf var åtminstone en tjej som körde? Var det inte det? Jävligt dålig stil isf.

Minst lika skoj som mässan självt är ju när man springer på alla gamla bekanta som man bara ser 1-2 ggr/år - kul å se er :)
 
Var där både igår och idag, åkte hem idag.

BRA: Mer rymliga lokaler än Gbg, man fick verkligen mer svängrum. Ducati 1098

DÅLIGT: A-hallen med massa skitsaker och lurendrejeri-säljare. Dåligt med nya modeller, japsmärkena är fega och kommer inte med mycket helt nytt designmässigt.

BORDE BLI BÄTTRE: Låta endast seriösa handlare/utställare ställa ut!
 

Bifogat

  • sh.JPG
    sh.JPG
    73.7 KB · Visningar: 113
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top