J-Bone
Ny medlem
Behöver lite input, har ett märkligt beteende i frambromsen. När jag bromsar ordentligt känns det bra och om jag släpper upp den helt och bromsar igen lite senare, inga problem. Men om jag bromsar ordentligt och sen utan att släppa på bromstrycket helt men sakta släpper på bromstrycket lite lite grann så uppstår något slags vibration, men inte vibration så att man känner att det skakar eller pulserar utan det upplevs mer som att något liksom "skrapar".. som om det låg något grus eller skit mellan pads och skiva.
1) Skivorna är sprillans nya, upplevde det likadant med de gamla.
2) Padsen är så gott som nya, de hade rullat max 50 mil med de gamla skivorna innan jag bytte skivor och det kändes bortkastat att köpa sprillans pads igen. Det kändes f ö likadant innan byte av pads.
Är det kolvarna som "fastnar" och inte går tillbaka som de ska och att de liksom ligger och skramlar lite minimalt innan kolven har gått ut helt?

1) Skivorna är sprillans nya, upplevde det likadant med de gamla.
2) Padsen är så gott som nya, de hade rullat max 50 mil med de gamla skivorna innan jag bytte skivor och det kändes bortkastat att köpa sprillans pads igen. Det kändes f ö likadant innan byte av pads.
Är det kolvarna som "fastnar" och inte går tillbaka som de ska och att de liksom ligger och skramlar lite minimalt innan kolven har gått ut helt?