Märkliga och jobbiga kundmöten.

Dubbelsim.
Det praktiska är ju att det går att stänga av, när man inte "jobbar" med den. Även att stänga av ett av dubbelsimen i samma lur fungerar.
Fast du vidhåller en mer komplicerad lösning när resultatet ändå kommer bli samma sak! Det går inte att låta allmänheten få reda på direktnummer och därför har många instanser dolda nummer.
Just till vården går sjuka människor, och det behöver inte alltid vara rent fysiskt egentligen.
Den där som alltid har ont i magen och väntar på sitt provsvar kan lika gärna vara hypokondriker och då kommer telefonen ringa oavbrutet om dom får direktnumret.
dessutom delas nummer då folk inte vill sitta i telefonkö så alla i kompiskretsen får direktnumret till läkaren.
Sen går man ju inte att nå av bekanta på sin fritid under tiden man bytt sim.

Nä om du väntar på ett cancerbesked eller vad det nu kan vara så får du nog tillfälligt lägga undan din princip att inte svara dolda nummer. Det är en obefintlig uppoffring från din sida.
 
Fast du vidhåller en mer komplicerad lösning när resultatet ändå kommer bli samma sak! Det går inte att låta allmänheten få reda på direktnummer och därför har många instanser dolda nummer.
Just till vården går sjuka människor, och det behöver inte alltid vara rent fysiskt egentligen.
Den där som alltid har ont i magen och väntar på sitt provsvar kan lika gärna vara hypokondriker och då kommer telefonen ringa oavbrutet om dom får direktnumret.
dessutom delas nummer då folk inte vill sitta i telefonkö så alla i kompiskretsen får direktnumret till läkaren.
Sen går man ju inte att nå av bekanta på sin fritid under tiden man bytt sim.

Nä om du väntar på ett cancerbesked eller vad det nu kan vara så får du nog tillfälligt lägga undan din princip att inte svara dolda nummer. Det är en obefintlig uppoffring från din sida.
Med dagens teknik så kan man visa ett växelnr när man ringer ut från sin mobil.
 
Det förutsätter att man tillhör organisationen. Det går inte som extern, exempelvis stafettpersonal som är egna företag.
Adminhinder som vanligt :( , hon gör ju tjänst i verksamheten och bör då ha det som anställda har för att kunna utföra jobbet. Lånetelefon under uppdragstiden vore ju enkelt att adma.
 
En konsultfirma kanske skulle få ett större jobb av vårt företag.
Efter första möte kom ett mejl till mig där det stod:
"Jag flaggar för att vi måste få jobbet omedelbart"
klart jag tappade hakan.

Var och besökte deras företag och där var det bara filippinier som skötte CAD arbetet.
Fick veta att personalen byttes ut med jämna 6 månaders intervall. (uppehållstillstånd?)

Vart lite förvånad att dem hade så många CAD program och inga jobb.
Fick veta av CAD programs leverantören att dem inte sålt något till dem. Alltså pirat programvara.
Det var licenser som kostade 50k styck.

Det slutade med ett möte mellan konsultbolaget och chefer..
Under mötet var dem väldig påträngande och mån att få jobbet.
Det slutade med att jag sade "antingen är ni bankrutta eller jävla idioter"
Vart väldigt tyst i rummet. Jag ångrar inte en sekund att jag sade detta.
Mest oseriösa konsultbolag jag träffa på.

Dem fick inte jobbet.
 
På min lokala ICA har dom en gammal farbror som snittar 1km/h med rollator, en bra dag, som kund.

Han är rakt otrevlig mot allt och alla, i alla sammanhang, han står och skriker rakt ut emellan hyllorna, vägrar att ta hjälp av viss personal för att dom "lurar honom på pengar" osv...

Nu senast frågade jag en ur personalen, om gubbfan, dom har gjort allt dom kan för att få hemtjänsten att handla åt honom så att han ska sluta komma till butiken, vilket hemtjänsten redan gör, men gubbfan går ändå till ICA för att köpa en gurka eller en påse bröd bara för att få vara otrevlig.

I alla fall, när jag var på väg hem stapplade gubbfan hemåt efter vägen, trots att det fanns cykel och gångbana, en lokaltrafikbuss fick möte just när dom passerade honom och var tvungen att köra i en rejäl vattenpöl och fullkomligt dränkte gubbfan.....

Antingen funkar karma, eller så åker gubbfan buss också... :ROFLMAO:
 
En konsultfirma kanske skulle få ett större jobb av vårt företag.
Efter första möte kom ett mejl till mig där det stod:
"Jag flaggar för att vi måste få jobbet omedelbart"
klart jag tappade hakan.

Var och besökte deras företag och där var det bara filippinier som skötte CAD arbetet.
Fick veta att personalen byttes ut med jämna 6 månaders intervall. (uppehållstillstånd?)

Vart lite förvånad att dem hade så många CAD program och inga jobb.
Fick veta av CAD programs leverantören att dem inte sålt något till dem. Alltså pirat programvara.
Det var licenser som kostade 50k styck.

Det slutade med ett möte mellan konsultbolaget och chefer..
Under mötet var dem väldig påträngande och mån att få jobbet.
Det slutade med att jag sade "antingen är ni bankrutta eller jävla idioter"
Vart väldigt tyst i rummet. Jag ångrar inte en sekund att jag sade detta.
Mest oseriösa konsultbolag jag träffa på.

Dem fick inte jobbet.


Har dom flappar jobbandes med CAD i Sverige? Låter ju hjärndött att inte ha dom placerade i Filippinerna där lönen knappast ens för CADare är mer än några hundringar om dagen. Även om dom håller på med fuffens och extremt låga löner så är ju allt flapparna behöver för sitt uppehälle dyrare i Sverige.

Har man tillgång så mycket billig personal skulle det ju gå att låta fyra flappar jobba skift 24/7 på en och samma licens. Men jag har under all den tid jag spenderat i Filippinerna aldrig träffat en enda inföding med så hög kompetens att man kunde ha dom anställda för någon som helst kvalificerad verksamhet.
 
Adminhinder som vanligt :( , hon gör ju tjänst i verksamheten och bör då ha det som anställda har för att kunna utföra jobbet. Lånetelefon under uppdragstiden vore ju enkelt att adma.
Fast då är man ju tillbaka på att bära två telefoner igen.
Kan vi inte försöka hitta fler sätt att försöka komma runt ett dolt nummer? Kan vi inte bara enas om att svara i telefon om man väntar på något från en myndighet eller landsting.
 
Har dom flappar jobbandes med CAD i Sverige? Låter ju hjärndött att inte ha dom placerade i Filippinerna där lönen knappast ens för CADare är mer än några hundringar om dagen. Även om dom håller på med fuffens och extremt låga löner så är ju allt flapparna behöver för sitt uppehälle dyrare i Sverige.

Har man tillgång så mycket billig personal skulle det ju gå att låta fyra flappar jobba skift 24/7 på en och samma licens. Men jag har under all den tid jag spenderat i Filippinerna aldrig träffat en enda inföding med så hög kompetens att man kunde ha dom anställda för någon som helst kvalificerad verksamhet.
Jag kan bara hålla med. Detta hände runt 2007.
Det var extremt märkliga saker med detta företag.
När söker på företaget verkar dem inte finnas kvar.
 
Jodå vi har kvar bilen, han varvade tydligen ner och fick låna bilen en dag till utan kostnad som kompensation.
Alternativet är en stjärna i nån recension och det är mer jobb än kostnaden för lånebil tyvärr.
Så ser det ut idag.
De där recensionerna är nog ganska kraftfulla men de går ju att läsa igenom också.
De som skriver varför de är glada eller arga kan man tolka, resten kan man bortse från.
 
Inte så mycket på jobbet egentligen där jag har timbetalt, MEN, som kund blir jag jävligt trött på kunder som vill ha "hjälp"/ betjäning. Helst med sådant som man med normalbegåvning inte borde behöva någon hjälp med.
I rimliga mängder visst, men ska du köpa något för undet ca 100kr och börjar ta upp 20-30 minuter tid som sedan gör att alla andra ska stå och vänta, då borde du få betala timpenning för betjäningen.
Visst, ska man köpa en bil, eller ett hus så kanske man kan ha en del frågor och vilja fundera lite. Men ska du köpa en glödlampa eller en kaffetermos så kanske du inte behöver sätta 20 minuter av någon annans tid på det.
Vissa kan tydligen inte tänka själva över huvud taget.

Höjden av det är nog tanter på apotek, som ska köpa hostmedicin eller fittsalva eller något och tar upp en apotekares tid i 40 minuter.
Två tre sådana när man ska hämta receptbelagd medicin och det tar en timme för något där ens eget ärende tar under 90 sekunder.
Det är fan riktigt respektlöst.
 
Höjden av det är nog tanter på apotek, som ska köpa hostmedicin eller fittsalva eller något och tar upp en apotekares tid i 40 minuter.
Två tre sådana när man ska hämta receptbelagd medicin och det tar en timme för något där ens eget ärende tar under 90 sekunder.
Det är fan riktigt respektlöst.
Intressant betraktelse på detta - både frugan o jag har varit inne på "Apoteket" hemmavid - två olika "nummerlappar" finns där, en för recept och en för övrigt. Recept kan få vänta medan flera med övriga ärenden kommer in, tar "lapp"(elektronisk) och blir betjänade direkt. Tror att tanken är att receptkunder måste ha sin medicin så man väntar medan övrigt kan man gå iväg o få på annat ställe (all bemanning på detta apotek får lämna ut receptbelagt) - dvs risk att tappa kund. Har testat att ta "övrig" och se dum ut när de börjar krångla, men hittills har de backat och lämnat ut även receptbelagt när jag frågat om de inte får lämna ut det.
 
Ang Apoteket så har jag sedan en tid tillbaka bojkottat det lokala Apoteket pga av att receptärende alltid tar en halvtimme minimum, oavsett hur många det är i butiken!?
:huvet
Så nu kör jag på Apotea - både billigare, snabbare (nåja, nästan) och framför allt mindre frustrerande att handla o hämta ut sina recept!
:tummenupp
 
Vad får man om man korsar ett apoteksbiträde med en Hells Angels medlem?
 
Inte så mycket på jobbet egentligen där jag har timbetalt, MEN, som kund blir jag jävligt trött på kunder som vill ha "hjälp"/ betjäning. Helst med sådant som man med normalbegåvning inte borde behöva någon hjälp med.
I rimliga mängder visst, men ska du köpa något för undet ca 100kr och börjar ta upp 20-30 minuter tid som sedan gör att alla andra ska stå och vänta, då borde du få betala timpenning för betjäningen.
Visst, ska man köpa en bil, eller ett hus så kanske man kan ha en del frågor och vilja fundera lite. Men ska du köpa en glödlampa eller en kaffetermos så kanske du inte behöver sätta 20 minuter av någon annans tid på det.
Vissa kan tydligen inte tänka själva över huvud taget.

Höjden av det är nog tanter på apotek, som ska köpa hostmedicin eller fittsalva eller något och tar upp en apotekares tid i 40 minuter.
Två tre sådana när man ska hämta receptbelagd medicin och det tar en timme för något där ens eget ärende tar under 90 sekunder.
Det är fan riktigt respektlöst.
Det hjälper inte att apotekspersonal är de långsammaste asen i världen heller. Jag fick penicillin utskrivet i förrgår. Från det att jag lämnade över mitt leg till tanten tog det nästan en kvart innan allt var klart. En miljon frågor och sedan görs allt i slow motion. Fick bita mig i tungan. Det är fucking Kåvepenin för öroninflammation, inte dödsknark.
 
Det hjälper inte att apotekspersonal är de långsammaste asen i världen heller. Jag fick penicillin utskrivet i förrgår. Från det att jag lämnade över mitt leg till tanten tog det nästan en kvart innan allt var klart. En miljon frågor och sedan görs allt i slow motion. Fick bita mig i tungan. Det är fucking Kåvepenin för öroninflammation, inte dödsknark.
Låter lite som det här...?
 
Det hjälper inte att apotekspersonal är de långsammaste asen i världen heller. Jag fick penicillin utskrivet i förrgår. Från det att jag lämnade över mitt leg till tanten tog det nästan en kvart innan allt var klart. En miljon frågor och sedan görs allt i slow motion. Fick bita mig i tungan. Det är fucking Kåvepenin för öroninflammation, inte dödsknark.
Nånstans måste vi ha de som tidigare jobbade på postkontoren.
 
Det hjälper inte att apotekspersonal är de långsammaste asen i världen heller. Jag fick penicillin utskrivet i förrgår. Från det att jag lämnade över mitt leg till tanten tog det nästan en kvart innan allt var klart. En miljon frågor och sedan görs allt i slow motion. Fick bita mig i tungan. Det är fucking Kåvepenin för öroninflammation, inte dödsknark.
Apotea. Repeat after me, Apotea.
 
Kör alltid det annars. Nu låg apoteket vägg i vägg med vårdcentralen och ville gärna slippa vänta 1-2 dagar på antibiotika.
Fattar, i detta fall logiskt, men Apotea brukar annars ha en ALU-invandrare att komma förbi samma dag, inklusive helg. Du betalar ju för denna service på skattsedeln så lika bra den används.
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top