Märkesfundamentalism

Ena korvlådan är väl till för att kunna ha med sig den dator med något uråldrigt operativsystem som krävs för att köra basecamp. I andra korvlådan har man faxen. Utmärkt teknik som var fulländad redan när den skapades - finns ingen anledning att ändra.

Att ogilla basecamp räknas för övrigt som handhavandefel... sägs det...

Inget fel på Basecamp, hälsar året 1992!
 
Ena korvlådan är väl till för att kunna ha med sig den dator med något uråldrigt operativsystem som krävs för att köra basecamp. I andra korvlådan har man faxen. Utmärkt teknik som var fulländad redan när den skapades - finns ingen anledning att ändra.

Att ogilla basecamp räknas för övrigt som handhavandefel... sägs det...
BMW... :glömdet

FB_IMG_1672823956378.jpg
 
Är ju samma sak i BMW-klubbens Facebookgrupp. Vilket skämt egentligen att folk kan vara så frälsta i sitt märke att inte ens fakta kan bemötas med annat än ren nonchalans och idiotförklarande tonläge. Så jäkla glad jag lämnade den skiten. Bye bye! Så ja det förekommer på fler ställen. BMW är nog värst skulle jag säga.

Jag tror att det där är en del av något större som går bortom märkesfundamentalism. Kanske rent av tyskens förprogrammerade mentalitet om att de är störst, bäst och vackrast...? Som ju brukar bli ännu värre när den spiller över på "tysk-wannabee's" framförallt i Sverige, Holland och Österrike...?

Det är ju fler än en gång man haft möten med olika tyskar inom fordonsindustrin som på fullaste allvar menar att de inte kan ha fel. De har ju examen och diplom från ett tyskt universitet och de har ju gjort sin praktik på Bosch...!

Ungefär som det diskuterade motorcykelmärket som ju anser sig kunna allt och lite till om racing men ändå aldrig vinner något av värde...
 
Basecamp i all ära, men jag kör fortfarande Mapsource.
Riktiga motorcyklister kör ändå med karta i fodralet på tankväskan. ;)

Skämt åsido, det finns några stycken i klubben som lägger mycket tid på att hjälpa medlemmarna i deras fruktlösa kamp mot Garmins ondsinta mjukvarukonstruktörer. Eller konstruktör, det verkar ju inte finnas mer än en med tanke på hur länge buggarna får vara kvar...

Så klubben är absolut en tillgång på flera sätt och man får vara med oavsett hojmärke, det är nog motsatsen till fundamentalism.
 
Då har man kört fel! Basecamp?
Det finns alltid hotell där man vill bo. Garmin har en fix av Basecamp på gång som löser detta, men under tiden man väntar på den behöver man bara uppdatera till en specialversion av kartan, sen göra några ändringar i Windows-registret, ändra i några tabeller i databasen och slutligen nedgradera till Windows 3.11 på sin egen och körkompisarnas datorer. Lätt som en plätt - allt finns beskrivet på sidan 237-318 i BMW-klubbens Basecamp-manual.
 
Det finns alltid hotell där man vill bo. Garmin har en fix av Basecamp på gång som löser detta, men under tiden man väntar på den behöver man bara uppdatera till en specialversion av kartan, sen göra några ändringar i Windows-registret, ändra i några tabeller i databasen och slutligen nedgradera till Windows 3.11 på sin egen och körkompisarnas datorer. Lätt som en plätt - allt finns beskrivet på sidan 237-318 i BMW-klubbens Basecamp-manual.
Aha! Förlåt en okunnig. Jag tittar på min navigator.
Det finns en indikering att den är ansluten till internet?
 
Aha! Förlåt en okunnig. Jag tittar på min navigator.
Det finns en indikering att den är ansluten till internet?
Internet är som alla vet bara en fluga och Garmin har ännu inte bestämt sig för om och i såna fall hur de skall förhålla sig till det fenomenet. Tills vidare gäller att när kartan och verkligheten inte stämmer överens, skall man utgå från att Basecamp har rätt. Om verkligheten ändå är fel och det t ex inte finns ett hotell dit man kört beror det på handhavandefel hos användaren och då får man ändra på verkligheten, dvs slå upp tältet. Skulle någon markägare komma och klaga är det bara att visa kartan i basecamp, så att de lär sig till nästa gång och kan åtgärda verkligheten mer permanent.
 
Last edited:
Min fundamentalism kan sammanfattas i tre grundläggande kriterier listade i prioordning:
1. utseende
2. motorstyrka
3. vikt

Märke finns inte ens med som en hämmande faktori den digra listan.
Varför krångla så jävligt..
 
Min fundamentalism kan sammanfattas i tre grundläggande kriterier listade i prioordning:
1. utseende
2. motorstyrka
3. vikt

Märke finns inte ens med som en hämmande faktori den digra listan.
Varför krångla så jävligt..
4. Sväng och liggvillig
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top