Märkesfundamentalism

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ena korvlådan är väl till för att kunna ha med sig den dator med något uråldrigt operativsystem som krävs för att köra basecamp. I andra korvlådan har man faxen. Utmärkt teknik som var fulländad redan när den skapades - finns ingen anledning att ändra.

Att ogilla basecamp räknas för övrigt som handhavandefel... sägs det...

Inget fel på Basecamp, hälsar året 1992!
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ena korvlådan är väl till för att kunna ha med sig den dator med något uråldrigt operativsystem som krävs för att köra basecamp. I andra korvlådan har man faxen. Utmärkt teknik som var fulländad redan när den skapades - finns ingen anledning att ändra.

Att ogilla basecamp räknas för övrigt som handhavandefel... sägs det...
BMW... :glömdet

FB_IMG_1672823956378.jpg
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Är ju samma sak i BMW-klubbens Facebookgrupp. Vilket skämt egentligen att folk kan vara så frälsta i sitt märke att inte ens fakta kan bemötas med annat än ren nonchalans och idiotförklarande tonläge. Så jäkla glad jag lämnade den skiten. Bye bye! Så ja det förekommer på fler ställen. BMW är nog värst skulle jag säga.

Jag tror att det där är en del av något större som går bortom märkesfundamentalism. Kanske rent av tyskens förprogrammerade mentalitet om att de är störst, bäst och vackrast...? Som ju brukar bli ännu värre när den spiller över på "tysk-wannabee's" framförallt i Sverige, Holland och Österrike...?

Det är ju fler än en gång man haft möten med olika tyskar inom fordonsindustrin som på fullaste allvar menar att de inte kan ha fel. De har ju examen och diplom från ett tyskt universitet och de har ju gjort sin praktik på Bosch...!

Ungefär som det diskuterade motorcykelmärket som ju anser sig kunna allt och lite till om racing men ändå aldrig vinner något av värde...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Basecamp i all ära, men jag kör fortfarande Mapsource.
Riktiga motorcyklister kör ändå med karta i fodralet på tankväskan. ;)

Skämt åsido, det finns några stycken i klubben som lägger mycket tid på att hjälpa medlemmarna i deras fruktlösa kamp mot Garmins ondsinta mjukvarukonstruktörer. Eller konstruktör, det verkar ju inte finnas mer än en med tanke på hur länge buggarna får vara kvar...

Så klubben är absolut en tillgång på flera sätt och man får vara med oavsett hojmärke, det är nog motsatsen till fundamentalism.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Då har man kört fel! Basecamp?
Det finns alltid hotell där man vill bo. Garmin har en fix av Basecamp på gång som löser detta, men under tiden man väntar på den behöver man bara uppdatera till en specialversion av kartan, sen göra några ändringar i Windows-registret, ändra i några tabeller i databasen och slutligen nedgradera till Windows 3.11 på sin egen och körkompisarnas datorer. Lätt som en plätt - allt finns beskrivet på sidan 237-318 i BMW-klubbens Basecamp-manual.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Det finns alltid hotell där man vill bo. Garmin har en fix av Basecamp på gång som löser detta, men under tiden man väntar på den behöver man bara uppdatera till en specialversion av kartan, sen göra några ändringar i Windows-registret, ändra i några tabeller i databasen och slutligen nedgradera till Windows 3.11 på sin egen och körkompisarnas datorer. Lätt som en plätt - allt finns beskrivet på sidan 237-318 i BMW-klubbens Basecamp-manual.
Aha! Förlåt en okunnig. Jag tittar på min navigator.
Det finns en indikering att den är ansluten till internet?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Aha! Förlåt en okunnig. Jag tittar på min navigator.
Det finns en indikering att den är ansluten till internet?
Internet är som alla vet bara en fluga och Garmin har ännu inte bestämt sig för om och i såna fall hur de skall förhålla sig till det fenomenet. Tills vidare gäller att när kartan och verkligheten inte stämmer överens, skall man utgå från att Basecamp har rätt. Om verkligheten ändå är fel och det t ex inte finns ett hotell dit man kört beror det på handhavandefel hos användaren och då får man ändra på verkligheten, dvs slå upp tältet. Skulle någon markägare komma och klaga är det bara att visa kartan i basecamp, så att de lär sig till nästa gång och kan åtgärda verkligheten mer permanent.
 
Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Min fundamentalism kan sammanfattas i tre grundläggande kriterier listade i prioordning:
1. utseende
2. motorstyrka
3. vikt

Märke finns inte ens med som en hämmande faktori den digra listan.
Varför krångla så jävligt..
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Min fundamentalism kan sammanfattas i tre grundläggande kriterier listade i prioordning:
1. utseende
2. motorstyrka
3. vikt

Märke finns inte ens med som en hämmande faktori den digra listan.
Varför krångla så jävligt..
4. Sväng och liggvillig
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top