Märkesfördelning i 125 och 250

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Hur ser märkesfördelningen ut i 125 och 250, Sverige eller norden.

20% aprilia
40% yamaha
40% honda

???

Någon utmärkande drag som att de bästa kör ett visst märke samt kön ett annat?

125 2005
3 Aprilior om jag ränat rätt. Resten Honda.

250 2005.
3 Aprilia
18 Honda
16 Yamaha

Då bara de som tog poäng i något eller flera race.
Nästa säsong kan det vara upp emot sju stycken Aprilia i 250 om det går som ryktena säger.

Gustav O skrev:
125 2005
3 Aprilior om jag ränat rätt. Resten Honda.

250 2005.
3 Aprilia
18 Honda
16 Yamaha

Då bara de som tog poäng i något eller flera race.
Nästa säsong kan det vara upp emot sju stycken Aprilia i 250 om det går som ryktena säger.

Finns en el två Yamaha i 125 om jag inte minns fel, vet att jag tävlade mot en på Gelleråsen.

/J

Jörgen Player Special skrev:
Finns en el två Yamaha i 125 om jag inte minns fel, vet att jag tävlade mot en på Gelleråsen.

/J
Det var en norrmann det ja, fin blå sak. Men de är ju extremt sällsynta.
EN Yamaha var det som tog poäng i 125 då.

TSR-Honda är egentligen en egen hoj fast med en Hondamotor i. Så den kan man väl räkna som egen eller som en Honda om man vill. Finns 4st 250cc i Sverige och en i Danmark. Av dom TSR-250 har 2st vunnit SM '02 och '04.

Axxexs skrev:
TSR-Honda är egentligen en egen hoj fast med en Hondamotor i. Så den kan man väl räkna som egen eller som en Honda om man vill. Finns 4st 250cc i Sverige och en i Danmark. Av dom TSR-250 har 2st vunnit SM '02 och '04.

Gissar att TSR har gjort ramen då?

Så står även i reglementet angående märke, ram-motor.

Exempelvis Bakker-Yamaha

Kul att se lite siffror, när hittar någon KTM in :yoparty

Rolle Rotax skrev:
Gissar att TSR har gjort ramen då?

Så står även i reglementet angående märke, ram-motor.

Exempelvis Bakker-Yamaha

Kul att se lite siffror, när hittar någon KTM in :yoparty

Jo TSR (Technical Sports Racing) i Japan har gjort ram och även en hel del annat annat till hojen. CNC frästa ramar och inte gjutna som på vanliga Hondor och Yamaha. Även lite mera seriösa dyrare prylar som bromsok, gafflar, titanskruvar mm på dom orginal. Hojarna byggdes bara till VM 97-98 och 99-00 gjordes en liten serie även till privat kunder. Gjordes ca 50st 250cc samanlagt alla åren och kostade '00 £26.000 + moms. 125cc gjordes det 6st och 500cc vet jag inte men bara några få till VM där med. Numera gör man Superbikes och är med i toppen i bl.a Japanska Superbike.

Av lathet plockade räknade jag TSR-Honda som Honda.
Är det Nordgren, Larsson, Harms och Hellström vet jag om men vem mer kör TSR?

Gustav O skrev:
Av lathet plockade räknade jag TSR-Honda som Honda.
Är det Nordgren, Larsson, Harms och Hellström vet jag om men vem mer kör TSR?

Nordgren har 3st. 2st ex Stiggy och en ex Hatakayama. Den nyaste har bara Nico kört på i Kga där han tyvär vurpade från en fjärde plats? Harms och Hellström har också var sin. Jag har ingen, bara hyrde en av Nordgren. Men räknar man förare så stämmer det att jag kört en! :)

TSR-Honda räknades som eget märke och körde om märkespoäng i VM.

Last edited:
Axxexs skrev:
Nordgren har 3st. 2st ex Stiggy och en ex Hatakayama. Den nyaste har bara Nico kört på i Kga där han tyvär vurpade från en fjärde plats? Harms och Hellström har också var sin. Jag har ingen, bara hyrde en av Nordgren. Men räknar man förare så stämmer det att jag kört en! :)

TSR-Honda räknades som eget märke och körde om märkespoäng i VM.
Nordgren den skurken! :D

Tror att det kommer köras en Yamaha TZ125 i Sverige denna säsongen. GG vet nog mer. :tummenupp

Räknade lite snabbt på vilka hojar som förarna kört på i 250cc och fick det till så här i SM 2005:

26st Yamaha
17st Honda
5st TSR-Honda
3st Aprilia

Axxexs skrev:
Räknade lite snabbt på vilka hojar som förarna kört på i 250cc och fick det till så här i SM 2005:

26st Yamaha
17st Honda
5st TSR-Honda
3st Aprilia

Hur kommer det se ut 2006, uppskattningsvis?

Martin skrev:
Blir det inte fler Aprilia i 250 nu?
Det är ju en del som gjort ett par fina inköp :banana
Det är ju den nya modehojen!

Dobrich
Kihlander
Mårtensson
Cajback
Milovanovic
Hellström
ev Watz.

*/ ?>