Märker man skillnad?

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gixxer 1000 K7
Har läst att vissa rekomenderar att byta förgasare på KTM 640 LC4 (I mitt fall -06:a) för att få bättre effekt. Har hittat en Keihin FCR MX 41 som har suttit på en LC4 och undrar om det är värt att lägga ner 2500-3000:- på att köpa denna och byta?

Är det mycket strul med att byta själv? Eftersom denna tidigare har suttit på just en LC4:A så borde ju allt passa som handen i handsken.

Ge mig gärna lite tips och råd

Tjena,

för 6 månader sen kostade det 3000:- för en 660 förgasare (vet ej vad den heter, men det kan många andra svara på) inkl. arbete hos Lelles.

Skillnad märker du. Är det värt det? Inte 3000 kr enligt mig, då köper jag hellre däck för de pengarna...

Skillnad märker du. Är det värt det? Inte 3000 kr enligt mig, då köper jag hellre däck för de pengarna...

Tack för dessa svar än så länge. Har ju ingen aning om hur stor effektskillnaden blir. Jag har ju inte haft cykeln mer än ett par dagar så jag måste ju lära mig köra innan jag bestämmer mig. Tycker väl själv att den kanske är lite seg och ville eventuellt därför hitta på något kul, men jag har ju bara min tidigare Kawa ZX9r att jämföra med. Vill lära mig köra lite på bakhjulet och tycker att den är lite svår att få upp, men får ta det lite fint i början så man inte slår runt. Allt hänger väl på tekniken misstänker jag.

Ni får gärna lära mig hur man gör. :tummenupp

det blir inget stor effektskilnad.. det som blir mest skilnad på är hur den svarar på gasen.blir rätt mycket rappare än med original vakumfugge.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back