Märken och modeller?

e4jägaren

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Sverige
Hoj
Snart...
Hur ser det ut i mc-världen? Jag kan i stort sett inget om olika mc-modeller. Jag vet att hayabusan är snabb och att HD är manligt. :)

Om man ta t.ex Yamaha, Honda, Kawasaki och dessa märken. Vad har dom för modeller och vad passar dom modellerna till? Vart kan jag hitta info om detta? Jag tycker att tillverkarnas hemsidor är så röriga och där fattar jag inte speciellt mycket.

Om man gör en jämförelse emot bilvärlden typ:

Audi:

A2: Liten snikmodell, ekonomisk och tråkig.
A3: Liten modell, inte speciellt snabb, passar busiga tjejjer.
A4: Mellanklass, finns med starka motorer, passar bra för lite långkörning och lite bus.
A6: Snabb långfärdsvagn, för tung för att busa med på riktigt.
A8: Landsvägsloket, inget om man vill kränga runt hårnålar precis.

Förstår ni? Hur ser det ut om man t.ex titta på Suzuki, Honda och dom där?

Okej, kanske konstig fråga, men jag försöker att göra mig en uppfattning om vilka modeller som finns och vart dom passar. :bladder :corn
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Du sk leta efter saker som heter R eller RR. Dessutom ska du hålla dig borta från skaer det står 600 på eller mindre siffra. Dessa modeller kan liknas med en renault Clio eller audi A1-2, Med andra ord lika spännande som att fisa i badkaret. Dessutom är det bara japanarna som kan göra respektabla cyklar

// Min åsikt :tummenupp
 

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sjöbo
Hoj
Körde tidigare Ducati
SvartR1a skrev:
Du sk leta efter saker som heter R eller RR. Dessutom ska du hålla dig borta från skaer det står 600 på eller mindre siffra. Dessa modeller kan liknas med en renault Clio eller audi A1-2, Med andra ord lika spännande som att fisa i badkaret. Dessutom är det bara japanarna som kan göra respektabla cyklar

// Min åsikt :tummenupp

:corn
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Äsch en 600 med betickngarna R eller RR är ju det optimala för bövelen :fatta!
 

e4jägaren

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Sverige
Hoj
Snart...
SvartR1a skrev:
Du sk leta efter saker som heter R eller RR. Dessutom ska du hålla dig borta från skaer det står 600 på eller mindre siffra. Dessa modeller kan liknas med en renault Clio eller audi A1-2, Med andra ord lika spännande som att fisa i badkaret. Dessutom är det bara japanarna som kan göra respektabla cyklar

// Min åsikt :tummenupp


Haha, okej. Tack så mycket för svaret. Då jag har kikat på blocket.se så har jag förtsått att man ska passa sig jävligt noga för hojjar som heter något under 600. :rofl :hihi
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
e4jägaren skrev:
Haha, okej. Tack så mycket för svaret. Då jag har kikat på blocket.se så har jag förtsått att man ska passa sig jävligt noga för hojjar som heter något under 600. :rofl :hihi
Shh, han är lite lurig den där killen. 600cc är manligt också.

CBR, ZX R, GSX R, R1/R6 är sportmodeller, gissar att det är därför du frågar här? :rolleyes:

Brukar i allmänhet vara så att man har namn för en modell, sen kan modellen finnas i olika storlekar. Lättast äre nog å köpa en katalog typ Bike-katalogen som har alla årets motorcyklar osv.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top