män vs kvinnor 1-0

Vem fan bryr sig vad äckelGudrun har att säga? Att dra in henne i artikeln bekräftar ju nästan forskningsrapporten

Haha. Mitt inlägg kanske inte var så meningslöst ändå.. som sagt, vem bryr sig..

IQ-test är ett ganska dåligt sätt att mäta intelligens på. Och jag tror inte att det beror på om man är man eller kvinna, snarare på om man är smart eller dum. För jag har mött många smarta kvinnor och män men också många många dumma kvinnor och män.

Jag tror att anledningen till att de hittar fler genier med IQ-testen snarare har att göra med att fler män gör dem. Samhället är inte så jämlikt som vi önskar tro.

Just detta testet var ju dock inget traditionellt IQ-test, därmed inte sagt att det är könsneutralt.

-tycker annars att det är lite lustigt att så fort IQ-test kommer på tapeten måste alltid en och annan påpeka att det minsann inte är ett bra sätt att mäta intellegens och att man inte tar hänsyn till social förmåga o. dyl.

-Avundssjuka?

E väl allmänt kännt att killar e smartare än brudar. Tjejer säger så korkade saker hela tiden.

\Masonit

Last edited:
hur ser ett eq test ut? Tycker det verkar vara skit. Iq täst mäter väl hur bra man är på logiskt tänkande och det är ju som ändå det som räknas enligt mig.

Män har väl generellt fler representerade i de båda ytterligheterna, dvs. det är oftare män som är genier och byfånar. Totalt tar ytterligheterna ut sig när man räknar medelvärdet så mellan könen borde det vara jämnt?

Jag förstår inte hur någon kan lägga ner så mycket tid på att
bevisa att den ena är smartare än den andra.

Dagisbarn som forskare eller?

"öööh tjejbaciller, vi killar är smartare än er sådetså..."

alltså.. Vem fan bryr sig :va

Det är klart att det finns genetiska skillnader. Det är t.ex. ingen slump att det, bland dem som har svårt att skilja på höger och vänster, finns en överväldigande majoritet av kvinnor. Därmed inte sagt att tjejer/kvinnor är dummare än killar/män, vi är bara intelligenta på olika sätt. Man kan liksom inte jämföra äpplen och päron rakt upp och ner.

Mikael Cagiva skrev:
Män har väl generellt fler representerade i de båda ytterligheterna, dvs. det är oftare män som är genier och byfånar. Totalt tar ytterligheterna ut sig när man räknar medelvärdet så mellan könen borde det vara jämnt?
Nu handlade det om inte om vilket kön som hade flesta normala IQ-värden. Utan det kön med flest antal höga resultat i IQ-testet.

Jag tycker för att sätta aspekt på det hela så ska ett par kvinnliga genforskare sätta ihop sitt eget IQ-test och köra det på samma testpersoner. Eller nya.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8