Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kvinnor har sämre mörkerseende än män (i genomsnitt)
Kvinnor har bättre färgseende.
Källa?Kvinnor har sämre mörkerseende än män (i genomsnitt)
Kvinnor har bättre färgseende.
sant, hade det suttit någon annan i bilen när jag kör i mörker så hade jag bett dem köra.
helt klart.
har tjejer sämre mörkerseende? eller vi vill kanske bara ta färre risker.
Sen kan man ju fundera på varför försäkringspremierna är högre för tjejer än för killar?Tjejerna kör ju så säkert. Detta efter egen erfarenhet. Familjebilen hemma är billigare att försäkra på mig än på frugan, ändå har vi lika många skadefria år (mer än 30) Förklara det den som kan.....
Sen är det ju faktiskt allmänt vedertaget att män som allmänhet tar mycket större risker än kvinnor. Vilket i förlängningen eventuellt leder till att män är något bättre på att hantera bilen/motorcykeln i situationer nära gränsen. Vi skulle med andra ord klara en likvärdig nödsituation bättre än kvinnor men eftersom vi tar större risker kommer nödsituationen att bli värre och vi sitter i grillen på lasse långtradare. Hur man än vänder sig har man ju faktiskt arslet där bak.
Däremot är kvinnor mer sällan färgblinda efterssom färgseendet sitter i X-kromosomen som ju tjejer har 2 av medan vi bara har en.
Jag läste däremot att en helt färgblind har BÄTTRE mörkerseende än andra.
Jag läste däremot att en helt färgblind har BÄTTRE mörkerseende än andra.
Det är fantastiskt att man som tjej ännu 2007 får försvara sin "rätt" att köra !
(dessutom i icke-muslimskt land). Skräpmänniskor.
Sverige icke-muslimskt?![]()
Sverige icke-muslimskt?![]()
Undersökningar har visat att kvinnor generellt är bättre piloter än män, även om många män vagrar tro det.
Förekommer det mycket inavel på Åland?
Tror du har lite fel där. Som det även nämdes högre upp i tråden, så är män ofta bättre piloter för att vi kör mera, kör hårdare och utforskar gränserna, lär oss vad ett fordon presterar och inte presterar, utvecklar våra spontana reaktioner i situationer där allt håller på att gå åt helvete osv. osv. osv..
Kvinnor däremot är ju säkert mindre representerade i olycksstatistik, men mest på grund av ett mer defensivt körsätt, färre körda mil, mindre gasande, mindre hetsig körstil osv. osv.
Så i ett test av ren körskicklighet & i att hantera ett motorfordon (hoj, bil, båt etc) tror jag en man skulle vinna före en kvinna 9 ggr. av 10.
Därmed inte sagt att det inte finns undantag till detta.
/Robban
Ingen kommentar.
Hade det inte stått att killen var från Australien hade jag kunnat satsa pengar på att det var någon härifrån:
http://www.expressen.se/nyheter/1.907142/jag-har-ingen-liten-penis![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |