Hedgehog
Talanglös...... :(
- Gick med
- 17 May 2006
- Hoj
- En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Tror du har lite fel där. Som det även nämdes högre upp i tråden, så är män ofta bättre piloter för att vi kör mera, kör hårdare och utforskar gränserna, lär oss vad ett fordon presterar och inte presterar, utvecklar våra spontana reaktioner i situationer där allt håller på att gå åt helvete osv. osv. osv..
Kvinnor däremot är ju säkert mindre representerade i olycksstatistik, men mest på grund av ett mer defensivt körsätt, färre körda mil, mindre gasande, mindre hetsig körstil osv. osv.
Så i ett test av ren körskicklighet & i att hantera ett motorfordon (hoj, bil, båt etc) tror jag en man skulle vinna före en kvinna 9 ggr. av 10.
Därmed inte sagt att det inte finns undantag till detta.
/Robban
Som sagt, artikeln jag läste gällde stridspiloter i amerikanska armen.
Jag håller med dig att träning ger färdighet men det är för min del en helt annan sak.
Män tror sig kunna mer medans kvinnor hellre baserar det på fakta. Jag har svårt att se det som att dom är sämre förare. Om man skulle genomföra någon typ av utbildning... säg skärm flyg där ingen hade några fökunskaper. Om man gjorde en utfrågning efteråt, så är jag ganska säker på att killarna skulle anse sig kunna det medan kvinnorna skulle erkänna sina brister. Om man följde upp det efter en viss tid så tror jag att fler män än kvinnor skulle haft insidenter.
Om det är ett mått på en duktig förare så stämmer det, men det är det jag är tveksam till.
Men vad vet jag

Killar är oftare presenterade i olyckor för att killar övar mer.[/SIZE]
mao är olyckor ett bevis på att man är en duktig förare

Last edited: