män som färdas som kvinnor....

Tror du har lite fel där. Som det även nämdes högre upp i tråden, så är män ofta bättre piloter för att vi kör mera, kör hårdare och utforskar gränserna, lär oss vad ett fordon presterar och inte presterar, utvecklar våra spontana reaktioner i situationer där allt håller på att gå åt helvete osv. osv. osv..

Kvinnor däremot är ju säkert mindre representerade i olycksstatistik, men mest på grund av ett mer defensivt körsätt, färre körda mil, mindre gasande, mindre hetsig körstil osv. osv.

Så i ett test av ren körskicklighet & i att hantera ett motorfordon (hoj, bil, båt etc) tror jag en man skulle vinna före en kvinna 9 ggr. av 10.

Därmed inte sagt att det inte finns undantag till detta.

/Robban

Som sagt, artikeln jag läste gällde stridspiloter i amerikanska armen.
Jag håller med dig att träning ger färdighet men det är för min del en helt annan sak.
Män tror sig kunna mer medans kvinnor hellre baserar det på fakta. Jag har svårt att se det som att dom är sämre förare. Om man skulle genomföra någon typ av utbildning... säg skärm flyg där ingen hade några fökunskaper. Om man gjorde en utfrågning efteråt, så är jag ganska säker på att killarna skulle anse sig kunna det medan kvinnorna skulle erkänna sina brister. Om man följde upp det efter en viss tid så tror jag att fler män än kvinnor skulle haft insidenter.

Om det är ett mått på en duktig förare så stämmer det, men det är det jag är tveksam till.

Men vad vet jag :)

Killar är oftare presenterade i olyckor för att killar övar mer.[/SIZE]

mao är olyckor ett bevis på att man är en duktig förare :confused:

Last edited:
Som sagt, artikeln jag läste gällde stridspiloter i amerikanska armen.
Jag håller med dig att träning ger färdighet men det är för min del en helt annan sak.
Män tror sig kunna mer medans kvinnor hellre baserar det på fakta. Jag har svårt att se det som att dom är sämre förare. Om man skulle genomföra någon typ av utbildning... säg skärm flyg där ingen hade några fökunskaper. Om man gjorde en utfrågning efteråt, så är jag ganska säker på att killarna skulle anse sig kunna det medan kvinnorna skulle erkänna sina brister. Om man följde upp det efter en viss tid så tror jag att fler män än kvinnor skulle haft insidenter.

Om det är ett mått på en duktig förare så stämmer det, men det är det jag är tveksam till.

Men vad vet jag :)

Jaa detdär låter ju iofs vettigt :tummenupp , antar att det mest beror på hur man definierar "duktig förare" osv, samt på hur specifika test är utformade.

Stämmer nog bra att killar tror sig vara duktigare än tjejer, utan att för den sakens skull vara det :tungan

Jaja tror vi menar samma sak, men på olika sätt, typ :tungan :D

Jag har iaf alltid varit bäst på att framföra alla fordon sedan första försöket :näsblod :tungan

Jag har iaf alltid varit bäst på att framföra alla fordon sedan första försöket :näsblod :tungan

Jag tycker 22 år i sadeln utan något allvarligt är rätt ok och då anser jag inte ens mig vara en bra förare. En medelmåtta men jobbar på att bli modigare på banan men det går inte fort att bli snabb. Tar det ofta lugnt och väntar hellre en kilometer innan jag kör om än att göra en tveksam omkörning.

Hade ja varit den där Australienaren, så hade ja bara stannat bilen å hängt ut redskapet... skrattar bäst som skrattar sist :D

Sen är det ju klart som korvspad att killar kan ALLT bättre än tjejer!

Förutom(!!!!), Städa, tvätta, diska, laga mat, föda barn, ha mens osv....

:pannkyss

Hade ja varit den där Australienaren, så hade ja bara stannat bilen å hängt ut redskapet... skrattar bäst som skrattar sist :D

Sen är det ju klart som korvspad att killar kan ALLT bättre än tjejer!

Förutom(!!!!), Städa, tvätta, diska, laga mat, föda barn, ha mens osv....

Gnälla?

Men jag tycker vi jobbat upp oss på den punkten på senare år. . . ;)

Henrik

Naturligtvis kan man göra en sån undersökning som refereras här, och som vanligt kommer man fram till att ju färre timmar man kör ju mindre risk att förolyckas har man.
Det är ju dessutom det enda sättet att faktiskt realisera nollvisionen, dvs att få folk att inte ge sig ut i trafiken.

Det blir dock fel att dra slutsatsen att kvinnor nödvändigtvis är bättre förare bara för att de inte förolyckas lika ofta. När jag väl sitter som passagerare gör jag det hellre bredvid "Leif, resande försäljare med 4000 mil om året i 20 år" än "Lena, inte förolyckad på 30 år à 200mil".

Jag har riktigt dåligt mörkerseende. Men har också hört att sånt kan bero på att man är närsynt ;-)

Därför är lampan alltid tänd vid sexuella aktiviteter så att jag ser vad jag håller på med ;-)

Detta hade t.ex. ALDRIG inträffat i fullt dagsljus.
puss210_438853w.jpg

Man funderar ju på hur den journalisten var funtad ... SPÖKE! Hoppas han är nöjd när han får stora journalistpriset ... för att ha slätat av ett penntroll på fyllan :)

Man funderar ju på hur den journalisten var funtad ... SPÖKE! Hoppas han är nöjd när han får stora journalistpriset ... för att ha slätat av ett penntroll på fyllan :)

Man skulle ju kunna ta det ett steg längre och anta att han chansade "ingen ser mig, jag kanske får ligga :tuttar". Att en tjej inte gör det i samma utsträckning beror väl på deras oförmåga att ta risker ;)

Därför är lampan alltid tänd vid sexuella aktiviteter så att jag ser vad jag håller på med ;-)

haha.. så härligt att du helt spontant delar med dig av detta!

Å du.. om du bär en lapp över ena ögat en hel dag-- sen när du å din pojke ska ligga å släcker lampan, så skiftar du över lappen till det andra ögat.. så har du tipptopp mörkersyn redan från start :tummenupp

haha.. så härligt att du helt spontant delar med dig av detta!
Å du.. om du bär en lapp över ena ögat en hel dag-- sen när du å din pojke ska ligga å släcker lampan, så skiftar du över lappen till det andra ögat.. så har du tipptopp mörkersyn redan från start :tummenupp

Hehe, jag är ganska spontan av mig.. på både gott o ont.

Jag förstår att du själv har provat det här med lappen över ögat ;-)
Får ta det en helg o prova. Blir så konstiga blickar om jag har lapp för ögat på tåget och på jobbet :gnissla

försäkringspremierna är INTE högre för tjejer än för killar. Tvärtom sett över all åldrar. Att det råkar var så i er(a) åldersklass(er) är helt korrekt enligt olyckstatistiken.

Vore även pensionen korrekt skulle kvinnor få lägre eftersom de lever längre. Detta verkar dock inte vara PK (än).

Det här är en sak som jag kan reta mig på...:(

Att klämma åt oss killar för att vi är killar, det är OK...
Men gunåde den som tillämpar samma logik på en kvinna...:rolleyes:

Finns annan fakta...:tuttar

Bifogat

• Fakta.jpg
    Fakta.jpg
    112.8 KB · Visningar: 91
  • feminists.jpg
    feminists.jpg
    85.4 KB · Visningar: 58
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing