Män häktade för barnvåldtäkt på tåg

Det är väl klart att om man tar en klippt mening ur dess sammanhang så missar man helheten.

Absolut, men det var inte det jag gjorde så gör nu en pudel istället för att krångla.

Min poäng var att om det finns skador så är just dessa skador ytterligare bevis på att man tvingats till samlag

Om det hade varit din poäng så hade du ju haft helt rätt.

Synd bara att du skrev något helt annat.

:gråta

:D

Orden hebefili och efebofili används enbart för intresse för barn i puberteten.

Varav ordet efebofili i huvudsak används för att beskriva en vuxen mans homosexuella dragning till unga pojkar i puberteten, till skillnad från hebefili som innefattar även heterosexuella intressen, samt vuxna kvinnors dragning till ungdomar i puberteten vare sig det är riktat mot pojkar eller flickor.

Den facklan väntade jag på. :)
Det är just det som är "tjusningen" i våldtäktfall, ofta står ord mot ord.

Men det som är positivt i detta fall är att flickan omedelbart gick till polisen och kommer då också undersökas, vid undersökningen kan man medicinskt avgöra om samlaget skett frivilligt eller om det finns skador i underlivet.

Sen är det "positivit" (så fel ord, men försök tolka rätt) att det är två förövare. När dessa förhörs så kommer deras historier inte stämma samman om de ljuger om våldtäkten, vilket minskar deras trovärdighet att vara oskyldiga.

Det positiva i det hela är ju att förövarna förhoppningsvis kommer att bli fällda för brottet.

Framgår det av historien om polisen reagerade direkt och grep männen redan på tåget, eller om fanstygen hann kliva av? Dom kanske rent utav inte greps förän flera dagar senare?

Du preciserade dig inte, du skrev exakt:

vid undersökningen kan man medicinskt avgöra om samlaget skett frivilligt

Det är fel, du har dock ändrat dig nu vilket är positivt.

Om jag skriver: När man spelar Bingolotto kan man vinna en miljon.

-Tolkar du det som att det är som när du går med din mamma på Skansen och hon låter dig få dra i dom där snörena där man kan vinna studsbollar, vattenpistoler och nallar? Vinst varje gång, liksom. :7peta

Det magiska ordet i meningen är ordet "kan".

Last edited:
Framgår det av historien om polisen reagerade direkt och grep männen redan på tåget, eller om fanstygen hann kliva av? Dom kanske rent utav inte greps förän flera dagar senare?

"Männen greps knappt två dygn senare på järnvägsstationen i Uppsala tack vare att flickan lyckades ge så bra detaljer.

– Vad jag vet är männen inte kända av polisen sedan tidigare, säger Uppsalapolisens presstalesman Christer Nordström.

Männen häktades den 7 maj, mot sitt nekande, på sannolika skäl misstänkta för våldtäkt mot barn. Åtal mot männen kommer enligt kammaråklagare Emma Häggström att väckas på onsdag. "

Om jag skriver: När man spelar Bingolotto kan man vinna en miljon.

-Tolkar du det som att det är som när du går med din mamma på Skansen och hon låter dig få dra i dom där snörena där man kan vinna studsbollar, vattenpistoler och nallar? Vinst varje gång, liksom. :7peta

Det magiska ordet i meningen är ordet "kan".

Om jag säger: jag kan se att du tar alla hojlösa brudar på forumet i försvar

-Tolkar du det då som att jag påstår att du gör det eller att jag påstår mig besitta förmågan rent generellt?

Om jag säger: jag kan se att du tar alla hojlösa brudar på forumet i försvar

-Tolkar du det då som att jag påstår att du gör det eller att jag påstår mig besitta förmågan rent generellt?

Nu börjas det...

Markus får mothugg, Markus kommer med ogrundade anklagelser.

Jag hugger inte på det betet, Markus. Sorry.

Jag skriver mina åsikter om saker jag tycker och tänker någonting om, och ibland så inträffar fenomenet som vi andra kallar för "debatt".

Debatt betyder att två eller flera parter argumenterar i en logisk diskussion, med syfte att ettdera lösa en konflikt, eller för att övertyga eventuella åhörare om sin egen förträfflighet.

Det jag skrev var inte ett seriöst inlägg i en debatt, utan bara en liten tillrättavisning med anledning av dina uppenbara grammatiska brister i det svenska språket.

Jag hade sålunda inte räknat med att få ett seriöst svar tillbaka.

Det fick du inte heller så sluta gnäll som en sådan du för tillfället svärmar efter.

Det är så uppenbart hur fel du har dessutom så fortsätt gärna, det är underhållande. :tummenuppAtt säga, citat: vid undersökningen kan man medicinskt avgöra om samlaget skett frivilligt, slut citat, är fel, fel och alldeles jättefel. Att du försöker intala din soon to be gästbok-groupie (eller vice versa snarare) motsatsen ger dig inte rätt, det avslöjar bara dina avsikter på forumet. :D

Kom alla hojlösa tjejer, hos mig får ni medhåll. :D

...om åldersskillnaden är marginell och det har skett med flickans medgivande så är det icke att betrakta som våldtäkt.

...

Samma tänk fanns iofs redan innan, så helt ihophaffsad är den inte. Att man använder samma modell när man utökade våltäktsbegreppet är ju en ganska bra sak.

Felet men gjorde var ju att man, som nämnt ovan, lät pöbeln påverka lagstiftningen i för hög grad. Lite som om man skulle släppt fram OT-kollektivet på SH för att stifta lagar om hojstölder och hastighetsbegränsningar.

"Männen greps knappt två dygn senare på järnvägsstationen i Uppsala tack vare att flickan lyckades ge så bra detaljer.

– Vad jag vet är männen inte kända av polisen sedan tidigare, säger Uppsalapolisens presstalesman Christer Nordström.

Männen häktades den 7 maj, mot sitt nekande, på sannolika skäl misstänkta för våldtäkt mot barn. Åtal mot männen kommer enligt kammaråklagare Emma Häggström att väckas på onsdag. "

Se där, ja... Tack för det.

Det fick du inte heller så sluta gnäll som en sådan du för tillfället svärmar efter.

Det är så uppenbart hur fel du har dessutom så fortsätt gärna, det är underhållande. :tummenuppAtt säga, citat: vid undersökningen kan man medicinskt avgöra om samlaget skett frivilligt, slut citat, är fel, fel och alldeles jättefel. Att du försöker intala din soon to be gästbok-groupie (eller vice versa snarare) motsatsen ger dig inte rätt, det avslöjar bara dina avsikter på forumet. :D

Kom alla hojlösa tjejer, hos mig får ni medhåll. :D

:sissy

Last edited:
Nu börjas det...

Markus får mothugg, Markus kommer med ogrundade anklagelser.

Jag hugger inte på det betet, Markus. Sorry.

grammatiska brister i det svenska språket.

Markus vill ha rätt även om han har fel :sandlådansmilies

Om vi nu ska återgå till ämnet var det två st med svenskklingande namn så slipper ni grubbla om detta var ett brott av våra kulturberikande medborgare

Last edited:
Hur f-n hittar man skvaller på Flashback?

Alla andra har tydligen lyckats hitta information om det här (och andra tidningsrubriker) där, men jag är talanglös.

Det är askomplicerat. Det ligger under...skvaller

Se där, nu har jag vadat genom träsket och hittat det jag sökte, men FB är ett riktigt unket ställe...

Dessutom hittade jag en tråd om fildelning IRL som var desto roligare, man lägger helt enkelt ut gamla CD/DVD skivor man har tröttnat på (eller nya man har bränt ut) på lite knepiga ställen så att folk kan hämta dom.

Kul idé, någon skulle ut och fildela här i Umeå i natt, jag ska se om jag hinner knipa en skiva, och givetvis lägga ut en jag med, bara på kul.

Dessutom hittade jag en tråd om fildelning IRL som var desto roligare, man lägger helt enkelt ut gamla CD/DVD skivor man har tröttnat på (eller nya man har bränt ut) på lite knepiga ställen så att folk kan hämta dom.

Kul idé, någon skulle ut och fildela här i Umeå i natt, jag ska se om jag hinner knipa en skiva, och givetvis lägga ut en jag med, bara på kul.

Skavibytagrejjervedvarann? Rick Astley mot en repig Cheer, Pussyfart Dolls mot Vanilla Ice...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg