Män häktade för barnvåldtäkt på tåg

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Vad är det för fel på folk nuförtiden? jag kan inte minnas att det inte gick att åka tåg utan problem förut.

Två män från Skellefteå har häktats misstänkta för att ha våldtagit en 14-årig flicka på nattåget mellan Boden och Stockholm.

Flickan kom själv in på polisstationen och anmälde händelsen.

Brottet ska ha begåtts natten mot den 1 maj på ett nattåg mellan Boden och Uppsala.

De båda männen, 53 och 54 år gamla, ska ha våldtagit flickan på resan. Hon lyckades ta sig av tåget i Uppsala och gick själv till polisstationen och anmälde.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5176349.ab

Jag litar aldrig på kvällspressen, och kommer således inte bry mig om det den här gången heller.

Men om det är sant: Skamligt. Det är påväg utför.

Last edited:
Äckligt.

Säkerligen kommer gubbarna påstå att
"hon var ju med på det hela och vi trodde faktiskt hon var äldre".

De kommer säkert bli firade i brist på bevis och åtalet kommer läggas ner till följd.

Usch.

Last edited:
Det verkar finnas en enorm, växande frustration i dagens samhälle. Och en total likgilitighet både för människor och för lagen. VSV här inne också tyvärr.

En tröst i sammanhanget var iaf att dom fällde den där jeppen som våldtog tjejen som tog livet av sig timmar före rättegången.

Det verkar finnas en enorm, växande frustration i dagens samhälle. Och en total likgilitighet både för människor och för lagen. VSV här inne också tyvärr.

En tröst i sammanhanget var iaf att dom fällde den där jeppen som våldtog tjejen som tog livet av sig timmar före rättegången.

Tyvärr blev ju straffet ett skämt, som så ofta i svenska domstolar. Jag tror att just det kommer bli en het potatis framöver, att rättsväsendet går i otakt med samhällets syn på straffvärde. Att fildelare döms hårdare än våldsbrottslingar tex..

Tyvärr blev ju straffet ett skämt, som så ofta i svenska domstolar. Jag tror att just det kommer bli en het potatis framöver, att rättsväsendet går i otakt med samhällets syn på straffvärde. Att fildelare döms hårdare än våldsbrottslingar tex..
Jamen det var väl ingen nyhet att ekonomiska intressen alltid har gått före människor och miljö?

Jo, våldtäkter och växande nazistskaror. hoppas det slutar när det blir fart på ekonomin.

Men om han sitter inne 3, 5 eller 10 år spelar väl knappast större roll. Han är ju fucked for life ändå och domen fick han väl genom medias drev. Var enda svenska hatar honom. 10 år av äta god mat och pilla sig i naveln vore väl skönare än att få komma ut bland moben igen.

Frågan är väl bara vad som händer då med tanke på att folkets förlåtelse ligger långt bort. Han är nog på det igen ganska snart.

Äcklig jävel i alla fall.

Last edited:

Han blev tyvärr inte dömd för våldtäkten på henne utan på en annan som också bodde där.
Så från de klarade han sig ostraffad.
Rättsväsendet lyckas brilliera igen.

Han blev tyvärr inte dömd för våldtäkten på henne utan på en annan som också bodde där.
Så från de klarade han sig ostraffad.
Rättsväsendet lyckas brilliera igen.

Hur vidrigt det än verkar så är de flesta jurister överens om att de inte kunnat dömma honom som man velat just för att stakarn tog livet av sig :(

Snackades om det i går på tv. Det är tunga grejer det här men företeélsen "bättre fria än fälla", som Jag tycker är en bra byggsten i rättsväsendet satte krokben för det. Det måste gå rätt till för att man ska kunna dömma någon för mord, våldtäkt, etc och det gick bara inte i det här fallet hur tragiskt det än är.

Problemet tror jag snarare ligger i att tjejen skulle ha blivit informerad om att hon inte behövt vittna öga mot öga med svinet något Jag inte vet skett helt och hållet.

Måste ha varit sjukt jobbigt för henne i alla fall.

Äckligt.

De kommer säkert bli firade i brist på bevis och åtalet kommer läggas ner till följd.

Usch.

Nu ska jag kasta in en riktig brandfackla i diskussionen:

-Men tänk om det verkligen var så då? Tänk om tjejen helt enkelt ville ha den där nya Prada-handväskan eller mobiltelefonen så mycket att hon ljög om sin ålder och gick med på det hela mot att dom betalade för sig?

Sedan fick hon ångest över vad hon gjort, eller ännu värre, kom på att man kan få ÄNNU mera pengar i skadestånd om man anmäler...

Hur det än ligger till så är dom två männen ett par riktigt vidriga svin, man stöter inte på tonårsbrudar när man själv är i 50-årsåldern. Oavsett om tjejen ifråga varit med på noterna eller rent av initiativtagare.

Beträffande våldtäktsmän/kvinnor, pedofiler, hebofiler och annat pack så anser jag att dom skulle låsas in på obestämd tid med en särskild utskrivningsprövning där samhällets bästa går före individens rättigheter.

Det är bevisat att det inte går att vårda bort den sortens beteende, så att låsa in dom ett par, tre år fungerar inte, oavsett hur mycket terapi och vård dom fått innanför murarna.

Hur vidrigt det än verkar så är de flesta jurister överens om att de inte kunnat dömma honom som man velat just för att stakarn tog livet av sig :(

Snackades om det i går på tv. Det är tunga grejer det här men företeélsen "bättre fria än fälla", som Jag tycker är en bra byggsten i rättsväsendet satte krokben för det. Det måste gå rätt till för att man ska kunna dömma någon för mord, våldtäkt, etc och det gick bara inte i det här fallet hur tragiskt det än är.

Problemet tror jag snarare ligger i att tjejen skulle ha blivit informerad om att hon inte behövt vittna öga mot öga med svinet något Jag inte vet skett helt och hållet.

Måste ha varit sjukt jobbigt för henne i alla fall.

Just i fallet det talas om ovan med tjejen som tog livet av sig innan rättegången så var det hela inte så enkelt som det kan te sig om man inte har viss insyn i ärendet.

Tjejen var narkoman, fanskapet som utnyttjade henne var hennes langare. Hon stod på det viset i beroendeställning till honom, och gjorde nog det mesta han bad om för att komma åt de kemiska substanser han erbjöd mot vissa gentjänster.

Att tjejens pappa tidigare tagit livet av sig, och att hon kommer från mycket trasiga familjeförhållanden har med all sannolikhet bidragit till det tragiska resultatet i det här fallet.

Last edited:
Att tjejens pappa tidigare tagit livet av sig, och att hon kommer från mycket trasiga familjeförhållanden har med all sannolikhet bidragit till det tragiska resultatet i det här fallet.

Absolut och tyvärr kan vi inte addera självmordet till domen på våldtäktsmannen hur vi än skulle vilja.

Äckligt.

Förekommer det ens numera att våldtäktsmål läggs ned i brist på bevis?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg