Äckligt.
Säkerligen kommer gubbarna påstå att
"hon var ju med på det hela och vi trodde faktiskt hon var äldre".
De kommer säkert bli firade i brist på bevis och åtalet kommer läggas ner till följd.
Usch.
Nu ska jag kasta in en riktig brandfackla i diskussionen:
-Men tänk om det verkligen var så då? Tänk om tjejen helt enkelt ville ha den där nya Prada-handväskan eller mobiltelefonen så mycket att hon ljög om sin ålder och gick med på det hela mot att dom betalade för sig?
Sedan fick hon ångest över vad hon gjort, eller ännu värre, kom på att man kan få ÄNNU mera pengar i skadestånd om man anmäler...
Hur det än ligger till så är dom två männen ett par riktigt vidriga svin, man stöter inte på tonårsbrudar när man själv är i 50-årsåldern. Oavsett om tjejen ifråga varit med på noterna eller rent av initiativtagare.
Beträffande våldtäktsmän/kvinnor, pedofiler, hebofiler och annat pack så anser jag att dom skulle låsas in på obestämd tid med en särskild utskrivningsprövning där samhällets bästa går före individens rättigheter.
Det är bevisat att det inte går att vårda bort den sortens beteende, så att låsa in dom ett par, tre år fungerar inte, oavsett hur mycket terapi och vård dom fått innanför murarna.
Hur vidrigt det än verkar så är de flesta jurister överens om att de inte kunnat dömma honom som man velat just för att stakarn tog livet av sig
Snackades om det i går på tv. Det är tunga grejer det här men företeélsen "bättre fria än fälla", som Jag tycker är en bra byggsten i rättsväsendet satte krokben för det. Det måste gå rätt till för att man ska kunna dömma någon för mord, våldtäkt, etc och det gick bara inte i det här fallet hur tragiskt det än är.
Problemet tror jag snarare ligger i att tjejen skulle ha blivit informerad om att hon inte behövt vittna öga mot öga med svinet något Jag inte vet skett helt och hållet.
Måste ha varit sjukt jobbigt för henne i alla fall.
Just i fallet det talas om ovan med tjejen som tog livet av sig innan rättegången så var det hela inte så enkelt som det kan te sig om man inte har viss insyn i ärendet.
Tjejen var narkoman, fanskapet som utnyttjade henne var hennes langare. Hon stod på det viset i beroendeställning till honom, och gjorde nog det mesta han bad om för att komma åt de kemiska substanser han erbjöd mot vissa gentjänster.
Att tjejens pappa tidigare tagit livet av sig, och att hon kommer från mycket trasiga familjeförhållanden har med all sannolikhet bidragit till det tragiska resultatet i det här fallet.