Mälaren runt!!!

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Får inte missas!

Senast det begav sig var vi över 30 tusen hojåkare!

För er onanister här (en kvinna jag känner säger detta uttryck och att många av er är detta och kör själva/ensamma). Tycker hon har rätt i mångt och mycket faktiskt :)

Men!

Samling för er som är i närheten och vill åka med sköna personer så är "avstampet/clutch off" på OK/Q8, Jakobsberg 09.00 nu på lördag 20 augusti.

Ni andra som har andra resvägar kan leta efter MCE-symbolen väl på plats och starten i Solna. Hoppas att vi höres/störes på lördag nu och ingen lär väl behöva sig känna sig känna sig ensam på denna tur?

http://www.svmc.se/club/malaren-runt/

/PeterDeleter
 
Last edited:

Thomas84

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2015
Ort
Knivsta
Hoj
Panigale 959
Okay,
finns de några sport mc? Blir det mera åkning så kommer jag med min panigale.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tog bilen till Mariefred (Läggesta, väl?) och satt och kollade. Kom dit vid 12 och var lite osäker på om det riktiga flödet hade hunnit dit.
Snackade med en skön kille och vi avhandlade snabbt väsentligheterna; livslängd sportdäck, slirkopplingar och varvtider Nürburgring. Knuttar är knuttar oavsett om man åker Permo eller mattsvart Hornet. :krama :tummenupp

När vi konstaterat att customhojar och allvädersställ hade det klara övertaget numerärt, kände jag att MotoGP-kvalet lockade mer så jag styrde hemåt igen.
 
Last edited:

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Jag tog mig runt för första gången!
Färddatorn säger att det vart 28.5 mil och en snitthastighet på 67 km/h.
Den låg nog på hälften första halvan av mälaren, efter Eskiltsuna orkade vi inte kö:a utan pangade på lite.
Var en kul dag! Många som tog bilder. Någon som vet vart man kan se några?
Känns som man missade rätt mycket av spektaklet genom att åka med i strömmen. Nästa år kommer jag åka åt andra hållet!
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Kan inte kalla mej äkta mälarenruntare då jag aldrig kört varvet runt men bruka fara till Gröndal och så blev det i år också, antar det gör mej till "Superposör" :lol
Men va fan, alltid kul att träffa likasinnade och gagga lite skit med motospeed folket :)

Några kids körde cross på speedwaybanan, det var en liten (grabb?) på en PW50 eller liknande, det måste nästan gått fullgas varvet runt, såg ut att ha skitkul.

For sen "baklänges" mot strängnäs och där måste någon fått en härdsmälta för mellan Kjula och Strängnäs körde de ett tempolopp för cyklister.
Tyckte synd om funktionärerna som hade hand om vändpunkten, mitt i vägen!! :crash

För övrigt en superdag med massor av hojar :)
 

Bifogat

  • 20160820_193945.jpg
    20160820_193945.jpg
    1.1 MB · Visningar: 93

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...gammal vana trogen så snurrade jag runt på motardbanan och demade lite vad vi håller på med på knixträningarna. Och försökte sköta mig någorlunda. :crash

Hoppas någon tyckte det såg kul ut det vi håller på med, och dyker upp hos oss...
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
...gammal vana trogen så snurrade jag runt på motardbanan och demade lite vad vi håller på med på knixträningarna. Och försökte sköta mig någorlunda. :crash

Hoppas någon tyckte det såg kul ut, och dyker upp hos oss...
Kollade sån körning förra året men i år måste vi missat det, hur dags körde ni?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag körde första gången, alla tankar som snurrade runt I hjälmen kokades ned till:

1. Man borde ha aktier I företag som tillverkar Gore-Tex mc kläder, eller haft iaf

2. Hur I HELVeTE pallar alla dessa tusentals människor åka ut och parkera bilen, kånka ut bullfika och campingstolar för att sedan sitta och vinka frenetiskt åt alla I timmar?

Bonusinfo, medelåldern var sextiofem, och när dessa människor slutar svinga benet över sadeln så kommer mchandeln gå under. Tillväxten måste vara en femtedel av dessa "gratiskörkortsgamlingar"
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag kan tillägga en sak för er som ondgör sig över oss "åldringar" som kan vara era farsor men "still going strong" och har kört hoj sen barnsben och inte så många jag vet där som är "gratisåkare".

Till tillägget:

En kille (David, 17 bast) på en Rapsol Honda 125a! Han åkte ner från Skellefteå för att vara med på detta. Slaggade i tält hos oss i MCE och åkte hem dagen efter. Han måste vara med nästa år igen när han tagit kort för lite större hoj som redan stod i garaget sa han. Två veckor innan hade han kört Skellefteå-Borås non-stop. Det är/blir en riktig hojåkare :)

Tror inte att så många här skulle göra detta faktiskt och absolut inte på en 125a...
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Fan andra året som jag missar detta pga att livet kommer emellan. Jag måste sluta leva och börja köra mer hoj. Eller hur det nu var..
 

Blackedition

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2016
Ort
Mora
Hoj
2002, Yamaha R6
synd att man missade dehär.. hade varit sjukt kul men fick mitt kort i förrgår ://
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top