Mälaren runt 2013!

Sporthoj och sporthoj, men jag hänger på med GSX'en, vi är en bunt som åker, hälften sport hälften "street" :hej

Coolt, åker street/sport. är en zx7r ombyggt till streetfighter. tänkte åka dit och kika lite i alla fall. :)

Åker med en finsk kollega om vädret är fint.
Tyvärr säger smhi att det ska regna från 8:00 till cirka 12:00-13:00 i stockholm, strängnäs, nyköping mm...
ser inte bra ut

Ska åka en bit med dottern bakpå. Omvädret inte ballar ur helt...

Väderprognosen ser lite bättre ut nu än den gjorde tidigare idag, jag kanske åker en bit imorn ändå...

Blir regn-race idag :) Blött underlag, hoppas ej mer kommer uppifrån så kanske det funkar för vissa. Tror ej de planerade 15 000 kommer vara där när vädret är kasst, sen vill jag inte veta hur många olyckor det blir i år. Halt som fan på landsvägarna med skogspartier där solen ej kommer åt.

SM i kökörning...

Borde man förresten inte dela upp startfältet efter hojtyp.
Sporthojar först, sen nakenhojar, äventyrshojar och sist glidare.

Det är väl inte så svårt egentligen, de 20 hojarna som inte klassar in i de två sistnämnda kategorierna ställer sig direkt vid utgången till pampas så var det problemet löst :D

Skämt o sidå, det är slaskigt ute och jag är trött, blir nog inget kökörande för mig idag, ha de så kul ni andra som tänkt åka :tummenupp

SM i kökörning...

Jag hade exakt samma tanke igår, tror det hade blivit en mycket bättre upplevelse än att det ska vara så satans blandat, blir mest irriterande att ligga bakom en skock glidare t.ex. om man sitter på en lite ettrigare hoj, ÄVEN om man inte tänkt bomba runt mälaren.
Då kör man runt inte bara med likasinnade mc folk utan med folk som gillar samma hojar som en själv, sen möts man upp vid alla stopp och beundrar varandra (glidare urk! :D )

Med tanke på vädret är jag glad att man beslutade sig för att skita i Mälaren runt. Det finns bara en sak som är värre än kö-körning och det är kö-körning i regn.... blä.:arsele

Runnet var ju från början arrangerat av och för Hojmagasinets (nuvarande MCM:s) målgrupp. Veteranhojar, ombyggda och amatörbyggda hojar. Att träffas, köra ihop, och visa upp och betrakta vad vad man åstadkommit i garaget under vintern. Så om man skulle dela upp fältet borde dessa få köra först. Alltså såna hojar som även publiken vill se och höra.

Sen släpper man upp hojkonsumenterna på sina köpehojar. Gärna nästa dag, så man slipper se eländet.

SM i kökörning...

Last edited:
SM i kökörning...

Då kör man runt inte bara med likasinnade mc folk utan med folk som gillar samma hojar som en själv, sen möts man upp vid alla stopp och beundrar varandra (glidare urk! :D )

Förstår inte riktigt det tänket, och varför man vill begränsa sig på det viset. En av de mer givande aspekterna med ett sådant här evenemang är ju att man får träffa folk utanför sin egen normala umgängeskrets. Vem vet, det kanske till och med skulle kunna visa sig att ni inte är så olika när det väl kommer till kritan.

Bild från SMC, en jävla variation på startfältet ser det ut som :rofl
View attachment 390321

Jo, det blir väl så när det eventuellt kan börja regna. Då märker man ju vilka som är posörer och vilka som är riktiga hojmänniskor.

(Om någon undrar så är jag själv mer tillhörande den första kategorin, när jag väl har en hoj som fungerar dvs.)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman