lyssna på musik när man kör hoj?

Har du musik när du kör hoj?

• Antal röstningar
    0

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
ja, hur många lyssnar på mer än bruset o motor när de kör? sj har jag aldrig haft musik men kasnke ska prova då.. :va :)

Edit: glömde "ska prova" men men..ta de ni gör nu då.. :tungan

Det känns vansinnigt dumt att slänga ut en massa pengar på slip on å sen lyssna på musik? Skönsången från motorn räcker gott för att hålla mig på gott humör, förutom själva körningen då! :tummenupp

Mr Helmut skrev:
samma här...

är de öppen poll för jag kan inte se några namn?kanske min dator

tror jag valde att den skulle va öppen men kan inte se här heller.. :va min första poll så de får va som de ble.. :hihi

Rytmen i musiken och körningen brukar aldrig vara samma.........risk för total katastrof. Sen vill man ju höra hojen vråla ur sig sin kraft.. :yoparty

J

Ok, det är gött att höra ljudet ifrån ett slipon. Men man skaffar ju det inte för ens egen skull utanför att alla andra skall höra MAKT

Känner en kille som lyckades pajja hörseln genom mopedkörning och musik i öronen. Man borde ju behöva ha ganska högt för att höra musiken bra. Hög musik, vindbrus och motorljud. Känns som det lätt kan bli för mycket för de stackars öronen.

Zenit skrev:
tror jag valde att den skulle va öppen men kan inte se här heller.. :va min första poll så de får va som de ble.. :hihi

Klicka på den siffra som visar hur många som röstat på alternativen så får du upp namnen....

Säger det här med då!

Köp Shure e2c om du vill ha ljuddämpande öronproppar med högstaklassigt ljud! Sitter som ett smäääääääck under hjälmen!

Oftast. Ställer in volymen innan jag startar hojen så hörseln klarar sig bra. En tyst hjälm krävs

Skönt att köra med musik. Blir piggare och mer uppmärksam. Hör ändå inte mkt omkring mig, hojen låter endel

näpp ,, ljudet från hojen är musik så att det räcker,, sen så tror jag inte att det vore så bra för mig att lyssna på musik och köra hoj samtidigt ,,

Jag har skrotat en skoter och två crossar när jag lyssnat på Sepultura och kört fort i skog. Tror jag kanske kommer lyssna när jag kör hoj i sommar men då blir det Vikingarna typ.

kurre3 skrev:
Säger det här med då!

Köp Shure e2c om du vill ha ljuddämpande öronproppar med högstaklassigt ljud! Sitter som ett smäääääääck under hjälmen!

Var får man tag i såna, och till vilket pris...?

har alltid musik! Men man måste ha extremt högt för höra i högafarter.. och då blir det riktigt mega högt när man står stilla om ni förstår....

Har aldrig musik när jag kör med andra bara själv.... ensamt annars =)

Edvardsson skrev:
har alltid musik! Men man måste ha extremt högt för höra i högafarter.. och då blir det riktigt mega högt när man står stilla om ni förstår....

Har aldrig musik när jag kör med andra bara själv.... ensamt annars =)

brh! Köp bättre hörlurar och bättre hjälm.. du kommer sabba hörseln

hur fort menar du?

Tycker det funkar fint under långresor, men som sagt får man ha bra hög volym för att höra något och jag kan tänka mig att det är onyttigt för öronen. Under långresor och motorn på samma varvtal länge så är det inte så kul att lyssna på motorn en timma i sträck faktiskt, spec inte med fetaste sliponet monterat.
Nu får jag vara glad att jag inte har någon pendlarhoj. :hihi

Hyffsat tyst hjälm och inställning av volymen vid stillastående till lagom nivå och sedan hålla fingrarna borta från volymreglaget.
Proppar som dämpar ljudet utifrån är ett måste i vilket fall som helst.
Antingen det är Bilsom Gula eller ett par Koss the plug, shure eller sony.
Jag kör the plug med latexpluggar. Dämpar ljudet utifrån fint och låter mig hålla volymen på vettigt låg nivå.
För min del så är det bakgrundsmusik jag vill ha, inte utekvällsvolym.
Slipon i all ära, men det blir ett vansinnigt tråkigt brus och bröl att lyssna på efter 10 mil på långresa.
Kortare sträckor eller aktiv körning är det Bilsom utan musik som gäller för min del.
Använder man receptet som jag kör efter så hör man omgivande trafik precis lika mkt som med ett par Bilsom Gula.
//Tobbe

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...