Kollat hur det ser ut vid gaffelkronan nu. Ser ut som att det inte kommer att gå att använda den typen av depåstöd på en 900 fireblade. Så det får bli den vanliga sorten. Den kanske är hyfsat stabil den med?
Går det inte att använda typ
https://www.biltema.se/bil---mc/mc/verkstadsutrustning/depastod/depastod-2000044458
eller liknande bak
och
https://www.biltema.se/bil---mc/mc/verkstadsutrustning/depastod/depastod-fram-gaffelkrona-2000030177
eller liknande fram så rekommenderar jag Abba Superbikestand
The award winning one person operation abba superbike stand, Superior to paddock stands with its simplicity, safety and ease of use. Unrivaled for over 20 years!
abbastands.co.uk
med
Front Lift Arm
The abba Front Lift Arm is a perfect addition to the Superbike Stand for lifting the front wheel or both wheels simultaneously off the ground with ease...
abbastands.co.uk
krux:
1) Det tar lite tid får till det på hojen, först upp med hojen på bakre depåstöd
Därefter passa in fästena i svingaxelhålen på båda sidor av hojen.
Trycka den högre delen så långt det går på golvbalken från den vänstra delen och spänna fast den högra delen på golvbalken.
Lyfta upp hojen.
Montera Front lift Arm, (två 4 -kant profiler)
Fästa ett 2,5m Biltema spännband i den bakre och sedan dra bandet innanför och över svingen
och ner till låset på spännbandet och dra igenom låset.
Lägga sig på passagerarsadeln (jag i varje fall) från höger sida och dra allt vad jag förmår i spännbandet som kommer
ut ur spännbandslåset för att lyfta framhjulet från garagegolvet.
2) Den högra delen gled för jag hade inte dragit åt "Friktionsskruven" tillräckligt hårt så jag var nära tappa Sprint RS.
Löst genom borra hål i golvbalken, gänga med M8 och dra i en M8 insex i hålet.
Det blev två hål, ett för GSX1300R och ett ca 1cm längre ut för Sprint RS,
Sprinten är alltså ca 1cm bredare över svingen än GSX1300R !
Anm.: Garagegolvet lutar så mycket åt höger så jag måste ha en ca 2cm tjock vit skiva på högra sidan för hojen ska stå rakt.