Cr 500 mototr i ett crf 450 hm chassie![]()
Frågan är om man skulle komma undan med det om man blev stoppad.
..nä asså kolvringarna börjar bli lite dassiga...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Cr 500 mototr i ett crf 450 hm chassie![]()
Det finns ju 0 och nada chans att lv-regga en 500cc cross.![]()
Frågan är om man skulle komma undan med det om man blev stoppad.
..nä asså kolvringarna börjar bli lite dassiga...
Ja de vet jag, men undrar fortfarande varför man ens ska bry sig om att e-regga?
Får ju inte köra runt på gata med e-reg ändå.
Nu har vi nog inte hästarna på samma ställe58 hk? 45 är nog närmre sanningen. Effekten ligger väl runt 6-7000 rpm.
Vad jag vet![]()
http://antithumper.700hp.com/gasserfly.html2008 Gas Gas EC300: 57.9HP@8,280 RPM. The mods are below.
1. K&N #GG-1203 Air Fulter. Flows better than stock. This filter is good for at least 1HP. Easy to clean and last forever.
2. Doma Pipe. This pipe is magic. It really boost mid range and top end. This pipe has to be good for at least 5HP or more! The DEP pipe from the UK is suppose to be just as good.
3. Doma Muffler. It flows better than the stock FMF spark arrestor. Any brand of glasspack muffler should have the same results. Shop for price.
4. LTR Powervalve Cover. It gets back the low end power we lost with the Doma pipe. This mod is optional.
5. Amsoil Dominator 2-Cycle Oil @ 50:1: Good for at least 1 horsepower and makes your engine last. I thought Amsoil was just cult hype until I used it. Make friends with a Amsoil home dealer, then your cost will be about the same as Bel-Ray or Motul.
6. Run full synthetic ATF in the transmisson. This oil is very slippery compared to 10w30 crude. The gearset is a big rotating mass, so you want the slickest oil you can find. Synthetic automatic transmission fluid will make your clutch work better and transmission bearings last longer. Any major brand should be fine. I know it is taboo, but I use it in my forks too.
7. LTR Jetting Kit. Save the jetting for last. The jetting makes the above mods come alive!
8. Tsubaki Pro-Gold 520 Chain: Less rolling resistance than the stock O-ring chain. Tsubaki chains last longer than most. The RK "HD Racing" is a good chain too. Soak your chain in a coffee can with a quart of new motor oil the night before the race. On race day, wipe the oil off your chain and put it on your bike. Your chain will be good for 200 miles before you need to coat it with chain lube. This might sound like a lot of work, but you are keeping 114 power robbing bushings lubricated.
The final results! 57.9 horsepower! With the stock enduro weight flywheel and the huge Maxxis 120/100-18 M7305 tire, most of the power gets to the ground. This is about the same ponies as the Honda CR500! This was with all bolt on modifications. No engine porting was needed. The total cost including shipping was under $600!
Maico 700 verkar ju cool. Men finns den att köpa?
Min 300 börjar likna något nu.Har bara kört den i skogen och på crossbana, men lägger man i tvåan eller trean så är det bara att gasa sen, kraft från botten finns alltså.
Väntar på lite smågrejer (kedja bland annat) innan den är körklar i motardutförande. Men jag får väl återkomma med en recension i vår.
![]()
Jag har för mig att jag har hört att firmor som sysslar med gräsklippare kan få tag i Maico.
Det är ju nån lirare på soe som har en.
Jag är riktigt sugen på en lv-reggad tvåtaktsmotard/enduro.
Jag har spanat lite på Gasgas ec 300 och den finns ju till vettiga pengar.
Jag åkte gasgas 300 på gatan. Var riktigt trevlig att åka faktist. Åkte lite längre sträckor ibland och det var inga problem med rätt drevning. Höll fint och kändes nästan olaglig att köra även fast den inte var det.![]()
Pakethållare är standard på Dominator och min kom med en liten Givi top box (30 liter har jag för mig). Rätt praktiskt i vardagen och själva boxen går att ta av på nolltid om man vill.
Antar att det är rätt kört med något sånt på ec 300 eller dylikt?
Ja de vet jag, men undrar fortfarande varför man ens ska bry sig om att e-regga?
Varför bry sig om att betala för maten på ica när du snodde en penna från jobbet?
visst kan man få böter om man blir stoppad, men du kan köra en påställd TRAFIKFÖRSÄKRAD hoj. Det är värt mycket, sen är det väl inget som säger man måste ta närmaste vägen till träningen
Defenda är återförsäljare av Maico i sverigeMaico 700 verkar ju cool. Men finns den att köpa?
Trafikförsäkringen spelar ju säkert stor roll när hojen är skodd med motarddäck o det är 5 mil till närmaste enduroslinga.
"Neh men fan jag ska åka lite enduro med motarddäck o jag saknar endurolicens, men hojen är iaf e-reggad o trafikförsäkrad"
När du smäller in i en Porsche och förlamar ägaren så att han aldrig mer kommer kunna jobba är du nog ganska glad att du har en trafikförsäkring som tar hand om att ersätta hans lön för resten av hans liv. Plus bilen då.![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |