Lv-regga KTM 525 SMR ??? Tipps :Bugar

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
FUnderar lite på hur reglerna är när man ska LV-regga en hoj...

Tittar lite på en KTM 525 SMR som jag eventuellt vill Lv-regga...

Om ni har lite tipps på pris och krav och dyligt så uppskattar jag det!!!

Kan starta tråden med att avråda dig starkt ifrån alla planer på LV regga. Om du ändå vill regga en oreggad hoj och är beredd på att ge dig in i allt strul det innebär så kan du börja med att kolla upp om hojen har ett gällande COC intyg. Detta är förutsättningen för att ditt försök skall lyckas.
lycka till!

sirSmokealot skrev:
2527115 FUnderar lite på hur reglerna är när man ska LV-regga en hoj...

Det går förmodligen inte. KTM lämnar aldrig ut CoC-intyg om det ens finns nåt.

MLM, menar du bara SMR då eller? Vet iaf att EXC är enkelt att lv-regga.

sirSmokealot skrev:

jag vet inte så mycket om sånt här, men min SMR har jag för reggat, har alltså ett reg nummer till den redan, är det inte bara att åka till bes sen och få den i trafik?

Är grymt mycket billigare att ha garageförsäkring på ett reggat fordon än ett race fordon, därför gjorde jag detta + att du får papprena från vägverket vem ägaren är mm så det blir som en vanlig säljning sen med papper mm

sen kanske min är till salu om du vill ha en för reggad ;)

liljekvist skrev:
2527778 jag vet inte så mycket om sånt här, men min SMR har jag för reggat, har alltså ett reg nummer till den redan, är det inte bara att åka till bes sen och få den i trafik?

Är grymt mycket billigare att ha garageförsäkring på ett reggat fordon än ett race fordon, därför gjorde jag detta + att du får papprena från vägverket vem ägaren är mm så det blir som en vanlig säljning sen med papper mm

sen kanske min är till salu om du vill ha en för reggad ;)

Din är inte landsvägreggad utan bara e-reggad eller nåt. Det krävs mycket mer för att få den lv-reggad. Med e-reg blir det mkt svårare att få den försäkrad. De flesta vägrar försäkra den mer än bara trafik. Jag hade en e-reggad XR600 tidigare och det var grymt svårt att få den försäkrad. Men till sist lyckades jag.

Spectral skrev:
2527455 MLM, menar du bara SMR då eller? Vet iaf att EXC är enkelt att lv-regga.

Ja just det! Jag syftade på SMR

EXC finns gott om landsvägreggad ju.

Last edited:
-MLM- skrev:
2528050 Din är inte landsvägreggad utan bara e-reggad eller nåt. Det krävs mycket mer för att få den lv-reggad. Med e-reg blir det mkt svårare att få den försäkrad. De flesta vägrar försäkra den mer än bara trafik. Jag hade en e-reggad XR600 tidigare och det var grymt svårt att få den försäkrad. Men till sist lyckades jag.

Ja just det! Jag syftade på SMR

EXC finns gott om landsvägreggad ju.
skumt ringde till if, då fick jag välja på hel, halv eller garage?

Inte lättare att bygga om en exc till smr? Eller tjööp en husa!!

Du kan förmodligen e-regga men inte lv-regga hojen.

En förreggad hoj betyder väl egentligen inget alls, ska du regga måste du ändå bygga om och sätta dit saker...

Emmi skrev:
2528468 Du kan förmodligen e-regga men inte lv-regga hojen.

En förreggad hoj betyder väl egentligen inget alls, ska du regga måste du ändå bygga om och sätta dit saker...
Förregistrera kan man göra med nästan alla hojar. Det betyder som du säger ingenting. Sen är det svåra för att LV regga inte allt som skall göras på hojen utan det är att få ut alla de papper som krävs bland buller, avgas och bromsintyg.

philsson skrev:
2529099 Förregistrera kan man göra med nästan alla hojar. Det betyder som du säger ingenting. Sen är det svåra för att LV regga inte allt som skall göras på hojen utan det är att få ut alla de papper som krävs bland buller, avgas och bromsintyg.

Har du försökt Lv-regga nån hoj innan???

lite OT nu och tom lite OL :D

Vad är brottsrubriceringen om man kör på gatan med ett fordon som inte är reggad??? :va

Det kanske inte är så bra ide ifs.... den är ju oförsäkrad osso då ju... :crash

Philsson; jag menade vid e-reggning så måste du ändå fixa massa saker på hojen (och massa papper) trots att den är förreggad, är inte bara att "åka in och besiktiga" som nån här skrev.

sirSmokealot skrev:

Jag har precis som Liljekvist förreggat min 525 SMR och precis som flera andra säger så går den inte att lv-regga eftersom KTM inte har något CoC-intyg att ge dig. E-regga är alltså det enda du kan göra.

MEN, till en 560 SMR kan du få CoC-intyg och därmed finns i alla fall chansen att lv-regga den.

Jag och Ragge plockade ihop dom grejor som vi tror behövs för en e-reg av en 525 SMR så det ligger hemma i garaget. Återstår bara att hitta tiden till att skruva ihop eländet.

.

Spider skrev:
2529815 Jag har precis som Liljekvist förreggat min 525 SMR och precis som flera andra säger så går den inte att lv-regga eftersom KTM inte har något CoC-intyg att ge dig. E-regga är alltså det enda du kan göra.

MEN, till en 560 SMR kan du få CoC-intyg och därmed finns i alla fall chansen att lv-regga den.

Jag och Ragge plockade ihop dom grejor som vi tror behövs för en e-reg av en 525 SMR så det ligger hemma i garaget. Återstår bara att hitta tiden till att skruva ihop eländet.

.

Vad innebär det att förregga??? Som ni märker, är jag helt färsk på detta ämnet...:va

sirSmokealot skrev:
2529544 Har du försökt Lv-regga nån hoj innan???
:D
Ja det har jag. Det har varit en lång och komplicerad process som det finns rätt så mycket att läsa om här på forumet.
Emmi skrev:
2529554 Philsson; jag menade vid e-reggning så måste du ändå fixa massa saker på hojen (och massa papper) trots att den är förreggad, är inte bara att "åka in och besiktiga" som nån här skrev.
Ne precis, det är ju ändå några saker att fixa på hojen. Ljusspole, spänningsreglator, lampor (possition och hel och halv), bromsljus, backspeglar och skyllten med belysning och reflex. Sen är det inget mer jag kan komma på. Tuta måste du ha men den behöver inte vara elektronisk på E reggade hojar.
Och sen som sagt är det säkerligen några papper som även dom är svåra att få tag på. Vad jag förstod genom den processen jag gick igenom vid LV registreging var att man kunde E regga en hoj med ett gällande COC intyg just för E registrering men det finns säkerligen andra vägar. Ska ju inte vara så komplicerat att E regga enligt vad man läst här på forumet. Men sen har vi den diskutionen också, tidigare kunde man läsa att hade man ett COC intyg kunde man bara ringa ett samtal och få hem reggskylten och allt klart i brevlådan så var hojen LV regg. Det har ju visat sig inte stämma ändå var det den rådande uppfattningen här. :näsblod

Köp en lv-reggad EXC 525:a, så slipper du:
1. Alla problem som du antagligen kommer stöta på när du ska regga en smr!
2. Montera på all elektronik!
3. Och som dom två övre punkterna antyder: lägga ner en en massa pengar och tid i onödan! :)
Nåt sånnt här kanske så kan du ju även busa på vintern: http://www.blocket.se/vi/9198305.htm?ca=11_s

/Jakob

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back