Lv-regga KTM 525 SMR ??? Tipps :Bugar

Fixx skrev:
2527511 EXC är väll lv- regg från början..

SMR är ren racemaskin som SX

Så du menar att exc inte är en racemaskin? :va Har du hört talas om Enduro någon gång?

Mögel skrev:
2531192 Så du menar att exc inte är en racemaskin? :va Har du hört talas om Enduro någon gång?

Tror snarare att han menade att SMR är en "ren" racemaskin som inte är reggad. En EXC är ju trots allt ofta e-reggad.

Emmi skrev:
2532115 Tror snarare att han menade att SMR är en "ren" racemaskin som inte är reggad. En EXC är ju trots allt ofta e-reggad.

Precis e-reggad där av en ren racemaskin! Eller?

Emmi skrev:
2532115 Tror snarare att han menade att SMR är en "ren" racemaskin som inte är reggad. En EXC är ju trots allt ofta e-reggad.
Njae. EXC är oftast LV-reggade precis som ALLA husor (inte FC och FS-c) :tummenupp

Ljunghusen skrev:
Jag tror inte smr-modellen har ljusspole och eventuellt får du byta svänghjul
Precis så är det -04 och framåt. SX -03 och tidigare hade en extra spole på statorn som man kunde plocka lite ström ifrån. Lite osäker på om brytningen var 03/04 eller 02/03 men......

Det finns två vägar att går för att fixa lyse; byta stator, svänghjul och på med EXC'ens kabelstam och hela middevitten. ELLER en fulmeck med bara batteri som man ser till att det är fulladdat när man kommer till besiktningen. Sen när man skall köra gata så får man ju se till att snåla med ljuset oxå.

.

Supermoto skrev:
2532371 Njae. EXC är oftast LV-reggade precis som ALLA husor (inte FC och FS-c) :tummenupp

:va Är de verkligen så? Om du köper en helt ny exc så finns det väl inte äns nummerplåt på den? Eller jag kan ha fel? :va

Mögel skrev:
2532660 :va Är de verkligen så? Om du köper en helt ny exc så finns det väl inte äns nummerplåt på den? Eller jag kan ha fel? :va
Jepp, du har fel :)

Spider skrev:
2529815 Jag har precis som Liljekvist förreggat min 525 SMR och precis som flera andra säger så går den inte att lv-regga eftersom KTM inte har något CoC-intyg att ge dig. E-regga är alltså det enda du kan göra.

MEN, till en 560 SMR kan du få CoC-intyg och därmed finns i alla fall chansen att lv-regga den.

Jag och Ragge plockade ihop dom grejor som vi tror behövs för en e-reg av en 525 SMR så det ligger hemma i garaget. Återstår bara att hitta tiden till att skruva ihop eländet.

.

Varför kan man inte få tag på COC intyg?
Trodde man kunde få det till alla nyare KTM

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back