Lustga på MC bra lr dåligt ?

Vad kostar det att fylla en flaska till en MC? Och hur många fullgasrepor räcker det till? :confused:

\H :squid

20 kg lustgas kostar 1900 + moms från en AGA-återförsäljare.
Dvs, 100 kronor kilot. Den lilla blå flaskan innehåller 2 kg.
Man köra en flaska tills den bara har 1/3 kvar, sen går hojen
inte så bra längre (för fett). Ett 40-hästars skott drar ca 0.25 kg
på 402 meter om du skjuter från halva tvåan och uppåt.

Ska du fylla flaskan hos nån "nasare", räkna med minst 150 spänn per kilo.

Psyko skrev:
Vad kostar det att fylla en flaska till en MC? Och hur många fullgasrepor räcker det till? :confused:

Tackar... :Bugar
Det var ju inte så dyrt, nu fick jag beslut ångest oxå... :3freak
vill ha, vill inte ha, vill ha... :jisses

Det brukar väll bli en 4 repor med ca. 50 hp skott...
Men jag trycker i slutet på 2:an eller ibörjan på 3:an...

Lustgas är den Svenska beteckningen på N20. NOS är en förkortning av Nitrous Oxide Systems, ett Holley-ägt företag som tillverkar lustgassystem i USA.
Man menar i regel samma sak, dvs lustgas. NX är också ett företag som tillverkar lustgassystem.

cRoC skrev:
Så man får ut lika mycket effekt med lustgas som nos?

Det är samma sak, två benämningar på samma koncept. Pytsa i mer bränsle (det som ger effekten) och låt det förbrännas med hjälp av extrasyret (33%) som finns i lustgasen. Lustgas i sig självt innehåller ingen energi som kan förbrännas utan det är kolväteföreningarna i bensinen när de förbränns som ger effekt på bakhjulet.

Då kanske du kan förklara varför en hoj/bil går bättre på kvällen/morgonen :D Mer syre i luften?

cRoC skrev:
Då kanske du kan förklara varför en hoj/bil går bättre på kvällen/morgonen :D Mer syre i luften?

Vad gjorde du på Fysiklektionerna i skolan då? Kollade in brudarna? :D

Kall luft har högre densitet än varm luft, dvs luftvolymen innehåller mer syre. Det är sen inte direkt fukten som bidrar till effektökningen, men vissa bilar med knacksensor går _för_ "bra" och kan lätt knacka men mängden vatten i luften har en kylande inverkan på bränsleblandningen men samtidigt späder även ut syremängden eftersom vattnet tar lite av luftens/syrets plats.

"Perfekt luft" är det när det är svinkallt, knastertorr luft och högtryck.

Erik FRT skrev:
Det brukar väll bli en 4 repor med ca. 50 hp skott...
Men jag trycker i slutet på 2:an eller ibörjan på 3:an...
Oi!
Du kör ju i lilla klassen! Där är ju ingen gas tillåten.. undra på att du sopar mattan med konkurrenterna!?..:7peta
:hej

Jag har en fråga till, var fan hittar man sådana system i sverige? Lämpligast? Tips? Fallgropar?

Hmmmm det kanske kan vara ett billigt och bra sætt att få lite mer liv i sv`n :va
Slits motorn mycket mer med lustgas?

Vilket intressant ämne. Har själv haft funderingar på detta men aldrig kommit till skott. Var redo att montera på bilen tills en kille ville köpa den av mej satt så nära har jag varit. På hojen har jag haft funderingar men undrat lite hur mycke man ska ha. Kanske detta blir något att fundera på nu när allt är isärplockat.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT