Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
OlleR6 skrev:Åh åh! Mycket intressant ämne
Hur mycket vågar man öka effekten på en 600 som tex R6 eller CBR600RR?
Jag har funderat på ett lustgaskit till min Honda MB5 (moped, för er som inte vet). Nu sitter det lite godis på som bör ge ungefär 15 hästar (24mm förgasare, portad 65,8cc polini, avstämt avgasrör, modifierad högkompressionstopp, 6-växlad låda m.m), men till våren hoppas jag ha fått ihop en motor på 83cc (YZ80-cylinder, strokad vev) och minst 20 hästar. Hade det bara funnits någon här som kunde fylla flaskorna så skulle jag inte tveka en sekund på att köpa ett lustgassystem, effekter på 30hk+ på en moped får vem som helst att hålla foderklykan stängd...andersbrink skrev:cRoC, det går alldeles utmärkt att gasa en liten motor. Du bör inte ladda mer än +70% av originalaffekten.
En 5-1/2 moppe är nog lite svårt att gasa tillförlitligt då minsta munstyckena är på 8 hästar extra.
Däremot en 125'a (tvi-takt som fyr-takt) går bra att skrämma upp ytterligare 10 hästar.
Det som går först är kolvbult och vevstakar då förbränningshastigheten är högre när man laddar med lustgas.
Eventuella tändförställare lär sänkas till original innan man trycker på gå-snabbare-knappen.
Flummo skrev:Jag har funderat på ett lustgaskit till min Honda MB5 (moped, för er som inte vet). Nu sitter det lite godis på som bör ge ungefär 15 hästar (24mm förgasare, portad 65,8cc polini, avstämt avgasrör, modifierad högkompressionstopp, 6-växlad låda m.m), men till våren hoppas jag ha fått ihop en motor på 83cc (YZ80-cylinder, strokad vev) och minst 20 hästar. Hade det bara funnits någon här som kunde fylla flaskorna så skulle jag inte tveka en sekund på att köpa ett lustgassystem, effekter på 30hk+ på en moped får vem som helst att hålla foderklykan stängd...![]()
![]()
cRoC skrev:Anders var gör din hoj 0-100/0-200 på ungefär?![]()
Hammet skrev:ok, hur gör man på en 2taktare då? är det mycket ombyggnationer för att få det att funka.....lr är det simpelt att montera alla grejor, och vad behövs?
andersbrink skrev:Du harnte vatt på Tierp å kikat på gatracingen ser jag.
http://zeal.mine.nu/mc/ugluk/torsdagsrejs030807_del1.avi
Jag är fettot som sitter rakt upp och ned och kör som om jag vore
ute på en touringsväng på en röd Bandit med limousin-sving.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |