Lurad! VARNING för idiot på blocket. Läs detta och spara pengar

Status
Ej öppen för fler svar.

masse

Love is for Poets
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
RepsolHynda
Har förmodligen blivit blåst på ett par tusen som jag lade i handpenning för en hoj på blocket. Visst, jag hade väl mina föraningar att det va lite för bra för attt vara sant!!
Kollade upp så mycket jag kunde om honom innan. T.o.m, med skatteverket. Men idag har det varit upptaget i hans telefon i 6h hittills. Jag har hans (hoppas jag iaf) adress och personnummer. Så jag och grabbarna ska nog ta en tur och hälsa på i helgen om jag inte får tag i honom.

Här e anonnserna iaf, å håll koll efter andra liknande

http://www.blocket.se/vi/15078653.htm?ca=15_s

http://www.blocket.se/vi/15084821.htm?ca=15_s

Last edited:
Har faktiskt hajat till på priserna när jag sett de där annonserna, verkar lite för billigt. Hoppas det ordnar sig för dig!

Fan va surt...men ärligt talat, en knappt inkörd 07a för 70k???

Men men, det är lätt att vara efterklok.

Är du sur för att han pratar 6 timmar i telefon?
Kvitto på handpenningen?

Blev lite nyfiken när jag såg att han bor i mölndal, vad heter gatan? (ej nummer)

Jaha...vad har alltså hänt?

Vi kom överens om att jag skulle sätta in handpenning på hans konto. Han tyckte 5000 men jag va bara villig att ge 2000 för att några varningsklockor hade ringt, men tyckte att det verkade rätt okej. Han berättade att han köpt den på aktion i Italien och kunde möta upp mig vid bilprovningen på fredag så att hojjen kunde reggas på mig från början och efter det så va köpet klart och jag kunde åka hem med min nya hoj.

Jag skulle sätta in pengarna på hans personkonto och sedan ringa honom att bekräfta att jag gjort det så skulle han ta bort annonsen från blocket. Men sedan kl10.15 idag har det tutat upptaget i hans telefon

Känner mig liiiiiiite lättlurad men håller en tumme en stund till kanske

TBC...

Om det nu är skojare så är det förmodligen inte hans personkonto utan någon stackars sate som fick 1000 kr eller nått för att dom ska använda hans personnummer. Har råkat ut för det själv!!!

Vi kom överens om att jag skulle sätta in handpenning på hans konto. Han tyckte 5000 men jag va bara villig att ge 2000 för att några varningsklockor hade ringt, men tyckte att det verkade rätt okej. Han berättade att han köpt den på aktion i Italien och kunde möta upp mig vid bilprovningen på fredag så att hojjen kunde reggas på mig från början och efter det så va köpet klart och jag kunde åka hem med min nya hoj.

Jag skulle sätta in pengarna på hans personkonto och sedan ringa honom att bekräfta att jag gjort det så skulle han ta bort annonsen från blocket. Men sedan kl10.15 idag har det tutat upptaget i hans telefon

TBC...

Kvitto på handpenningen har jag. Nån som vet hur man kan gå till väga?

Är väl inte ser att han pratar i telefon! :huvet Men han ville ha bekräftat att jag satt in pengar på förmiddagen annars kunde han inte hålla den längre

Last edited:
Kvitto på handpenningen har jag. Nån som vet hur man kan gå till väga?

Tydligen så är han skriven på

Är väl inte ser att han pratar i telefon! :huvet Men han ville ha bekräftat att jag satt in pengar på förmiddagen annars kunde han inte hålla den längre

Ett tips är att du håller adress osv utanför forumet...
Hoppas får tillbaka pengarna

Last edited by a moderator:

TBC...

Bli inte rädd ännu, vad som helst kan hända med telefoner o skit. Kanske morsan blivit sjuk o han är på sjukan?

Kompisen ringde på hojen igår för att kolla läget, då fick han svaret att den kille lagt handpenning på den(du) och att kompisen skulle återkomma till gubben idag, efter 12 när du kollat upp saker och ting - så att han visste om den var till salu eller ej längre.

Verkade inte veta ett skit om hojar, men ändå reko kille med tanke på detta.

Bli inte rädd ännu, vad som helst kan hända med telefoner o skit. Kanske morsan blivit sjuk o han är på sjukan?

Kompisen ringde på hojen igår för att kolla läget, då fick han svaret att den kille lagt handpenning på den(du) och att kompisen skulle återkomma till gubben idag, efter 12 när du kollat upp saker och ting - så att han visste om den var till salu eller ej längre.

Verkade inte veta ett skit om hojar, men ändå reko kille med tanke på detta.

Det känns som en liten tröst iaf.

Man blåser inte någon på 2k, speciellt inte på ett sådant där fjolligt sett om inte hela blocket blir blåsta, skicka ett sms/mail och skriv att du försökt nå han och pengarna sitter där samt att han hör av sig.

Den första annonsen lär inte vara någon R1 -06 SP. I alla fall inte i orginalutförande. Ser snarare ut som en hoj med racekåpor.

Den andra annonsen är ingen 2007. Det är en 2006:a.
Redan där skulle jag reagerat.

TBC...

Det är väl bara onsdag idag!:va Så varför ta ut något iförskott, och hänga ut någon här på SH, Blåst är du på fredag om han inte dyker upp vid bilprovningen eller hör av sig

Det är väl bara onsdag idag!:va Så varför ta ut något iförskott, och hänga ut någon här på SH, Blåst är du på fredag om han inte dyker upp vid bilprovningen eller hör av sig

Liiiiiiiite irriterad... bara...

Status
Ej öppen för fler svar.
Back