lurad på ebay??

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
jag har handlat hem ett yoshi slipon o jag hade visst fel adress på mitt ebay konto pga att jag flytta för ett tag sen och glömt byta adress.men när jag köpte hem produkten så såg jag självklart att det va fel adress o sen skicka jag mail via ebay till säljaren att han hade fel adress till mig på grund av att jag glömt byta adress. så skrev jag självklart den nya men han svara bara shippeng adress o den gamla adressen igen. sen har jag skickat mail om han kunde skriva ner priset men det svarar han inte på.inte heller när jag skriver att han ska skicka ett mail att han mottagit min nya adress så jag vet det.

företaget heter flyincycle han har 100% omdömen o funnits sen 2008 tror jag det va.nån som har handlat av dom tidigare? känns lite som jag blivit blåst! därimot står det att den e dilivered 26-1-2012 i statusen o att den ska va framme till 8-13 februari 2012.nån som har haft samma problem att dom inte svarar men endå fått sin produkt?

Vad har du blivit blåst på?

Att han inte sagt något om att skriva ner värdet är förmodligen för att det är olagligt att göra i USA. Dom måste uppge fullt värde. Om tullen i Sverige sen bryr sig om att beskatta paketet eller inte är det slumpen som avgör. Jag har fått tullat på paket för 400kr men sluppit tull på paket för 15000kr så det är en risk man får ta.

Har du förklarat din situation och gjort allt du rimligtvis kan göra för att upplysa han om situationen så är det väl bara att vänta på svar? Det är ju trots allt helg nu.

Skulle det visa sig att han skickar till fel adress trots dina instruktioner så är det väl bara att kontakta antingen dom som bor på din gamla adress och förklara situationen, kontakta säljaren att han skickat fel eller kontakta PayPal (om du betalat genom dom) för att få hjälp på den vägen.

joo men det här har håll på hela veckan typ det tof ju ca 4 dagar inann dom skicka den med. sen misstänkte jag att han inte svara på priset på grund av att det e olagligt men läste i nån annan tråd att dom hade haft bra mailkontakt och det va inga problem alls o fixa så man kunde ta ner priset... men det kan jag förstå men jag förstår inte varför han inte svarar angående mail adressen.. det e det jag tycker känns konstigt mest.sen skulle det kännas lite tryggare om nån beställt av dom o vet vem dom e.

Adressen som kontokortet e reggat på måste vara samma som adressen dom skickar varorna till....typ

Ok då måste jag gå över till grannen för då kommer den komma dit. Nee asså jag flytta för 2år sen nu. O jag har inte använt mitt ebay konto sen dess. Såg inte att det va den gammla adressen reggad förän jag jort köpet. Då stog det ju vad jag handlat o vart det kommer levereras:p när jag trycker på track order så står det att den e skickad 2010 o sen står det delivered som den skulle va framme:p det e ok en grej jag blir lite misstänksam på. Det visar väl sig. Vore ju jävligt tråkigt o få betala två gånger för den. Då kunde man ju lika gärna köpt den här hemma:)

Dom får väl inte ens skicka till en annan adress än den som är registrerad i PayPal, just för att skydda sig från folk som snor kort och handlar på dom.
En del srkiver ut det och andra inte. Om det gäller alla vågar jag inte bekräfta men det verkar ju vanligt. Så du har säkert rätt.

idag får jag förmodligen mitt slipon=) ringde posten o kolla vart jag skulle hämta ut det o han sa att jag kunde hämta ut det utan avi lappen.Bara att jag skulle ha med mig leg o kollinr.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back