Lurad av företag på MCmässan

Ringleader

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
ska köpa
Det rör sig inte om många kronor men det är själva saken, att de ens orkar blåsa folk innebär troligtvis att deras produkter är billiga skitsaker och inte ens kanske äkta gortex/skinn osv... finns ju mycket billiga skitsaker att importera från Kina och försöka sälja som kvalitetsprodukter

Jag köpte iaf lite kläder från Steel Racing och nu när jag senare kom hem så insåg jag att de har tagit betalt i NOK.

Ta kontakt med dem, hyrd kontokortsdragare och ovana är troligare än att de ville blåsa dig.

Priserna anges med "kr" och jag har betalat med kort.
Så när jag t.ex. tror jag betalar 500SEK har dom dragit 500NOK från mitt konto.

Kan inte tro att dom "försöker blåsa" dig på mässan utan som tidigare sagt säkert en miss.
Bätte att kontakta dom och fixa problemet än att bete dig som en kärring och grina ut på forumet.
Att ge dom en chans att fixa problemet borde vara det första du gjort.:glömdet

OM detta inte skulle vara fallet så är en verbal pungspark alldeles på sin plats !

Kontakta företaget omgående och förklara händelsen istället för att direkt hänga ut dom som blåsare.:tummenupp
Återkom senare och kalla dom vad du vill vare sig felet är åtgärdat eller inte.

De kanske löser det alldeles utmärkt och kompenserar misstaget. Var då lika snabb att skriva någonting positivt om dom då.:tummenupp

Förstår dock din reaktion.

Jävlar, inte lika snabb som Mr Puck att svara.
morr stånk å stön:huvet

Last edited:
Väldigt vad naiva folk är här och tror gott om världen. Jag har försökt ringa men det går förstås inte att komma fram och jag har också mailat. Då jag vill varna MEDANS mässan pågår tycker jag det är helt rätt att skriva om det nu och inte efter mässan.
Kan ju vara så simpelt som att han blev sur för att jag försökte pruta...

Steel Racing är ett Norskt företag, antagligen har dem haft med sin Norska kortläsare, dåligt om dem inte tydligt satt ut att priserna är i NOK.

Väldigt vad naiva folk är här och tror gott om världen. Jag har försökt ringa men det går förstås inte att komma fram och jag har också mailat. Då jag vill varna MEDANS mässan pågår tycker jag det är helt rätt att skriva om det nu och inte efter mässan.

Klockrent att lägga en "varning" så att vi andra är vaksamma, men att kalla dom för blåsare direkt känns fel. Det löser sig säkert efter mässan när mer tid finns. Vet inte hur stort företaget är så de kanske har svårt att ha telefonpassning.

Stick tebax till mässan snacka med någon ansvarig att du måste ha tag i den utställaren , så ni kan lösa det( så du inte behöver betala inträde igen menar jag).

Man måste alltid ge folk chansen först att fixa sina misstag , sen kan man klaga. Att ringa o maila. Hallå de står ju på mässan:va, tror inte alla har tillgång på sin mail o sin hemtelefon när de står på mässa.

eller finns det något mer som du inte berättat?...

Last edited:
Jag gick och pratade med dom i den aktuella montern, och det verkar som om dom tänker fortsätta med att ta betalt i norska kr när man betalar med kort.

kanske ändrar sig under dagen vad vet jag ??

Jag gick och pratade med dom i den aktuella montern, och det verkar som om dom tänker fortsätta med att ta betalt i norska kr när man betalar med kort.

kanske ändrar sig under dagen vad vet jag ??

Men var priserna satta med SEK? Informerade de om "kortavgiften"?

Alltså kontakta ägaren, fixa problemet och ge ris o ros sen!

Skriv upp ditt namn så slipper du dra detta som fem andra redan gjort.
1. Bully
2.
3.
4.
5.

Kortavgiften blir ca 12% 1 NOK = 1,12 SEK och dessutom vad din bank tar för att du använt kortet "utomlands, växelavgifter, bankens valutakurs för NOK osv" så det är bara att ta hänsyn till detta eller betala kontant.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman