Lundh till moto2!!

Inget team körde väl med den officiella motorn, utan olika varianter av CBR600rr-motorn? Hur pass stor skillnad kan det göra på de här tiderna?

Bradley Smith körde tydligen på en stock-motor, medan andra körde med SS-spec.
 
Inget team körde väl med den officiella motorn, utan olika varianter av CBR600rr-motorn? Hur pass stor skillnad kan det göra på de här tiderna?

Bradley Smith körde tydligen på en stock-motor, medan andra körde med SS-spec.

Redding körde iaf med en Moto2 Geo Technology motor.

SS tror jag ingen kör. Men std och med hotupkitet med andra kammar kanske förekommer.
 
Då vill vi ha insidertips. Axxexs! Vet du nåt? (nyfiken, körde han 34:or och teamet vill hålla inne med det som en överraskning? Önskedrömma kan man alltid :)

Vet bara att han testade en annan gaffel sista dagen och att han är nöjd med hela testet i sig.

Jag försöker mest snappa upp Moto3 info själv.
 
Tycker du är negativ nästan jämt! :krama

Jag hoppas också att det går bra för Lundh. Inte bara för hans egen skull utan också för sporten i Sverige. Men vi ska nog inte skruva upp förväntningarna allt för högt. Kan han sluta runt 15:e plats i totalen ska vi vara glada :)

Lundh var 16 totalt båda åren i WSS. Moto2 är bra mycket tuffare serie. Men för Alex fördel nu att han när han körde WSS och PRO att han skötte om sitt eget team själv och lackade kåpor mm mm. Nu kan han koncentrera sig på körningen mer och dessutom få bästa hjälpen på länge. Han är på rätt plats helt klart för att ta nästa steg! Första året får man nog se som läroår och ett mål är att ta poäng så ofta det går.
(Stiggy var 21:a sitt första säsong i 250GP VM)
 
Last edited:
Sista test dagen på Valencia böjade lite segt efter en vurpa på kalla däck efter att tagit det lite lungt på utvarvet. Är inte många höger svängar på Valencia vilket göra att det gäller att ligga på för att hålla värmen uppe. Men resten av dagen gick som planerat körningen kändes bra och vi fick påbörjat en del nya grejor vi testade bla, ny gaffel och nya gaffelkronor. Gafflen jag inledde testet på är en några år gammal Öhlins MotoGP gaffel och sedan testade vi en ny Moto2 gaffel men än så länge är skillnaden inte så stor. Jag är nöjd med helheten av testet och FTR hojen känns riktigt fin. Var lite orolig innan testet för jag hade ju sådana problem i höstas när jag testade den men då med Michelin däck och dt var det som var problemet. Nu åker jag ner till Spanien igen i morgon för nästa officiella moto2/moto3 test på Jerez banan. Jag har under mina 3 dagar ihemma i sverige också hunnit med att köra is åkning med crossen, det var skit kul :) //Alex 2012-02-14 @ 08:48:43 http://crestoguideracingteam.blogg.se
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top