Lundh till moto2!!

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Inget team körde väl med den officiella motorn, utan olika varianter av CBR600rr-motorn? Hur pass stor skillnad kan det göra på de här tiderna?

Bradley Smith körde tydligen på en stock-motor, medan andra körde med SS-spec.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Inget team körde väl med den officiella motorn, utan olika varianter av CBR600rr-motorn? Hur pass stor skillnad kan det göra på de här tiderna?

Bradley Smith körde tydligen på en stock-motor, medan andra körde med SS-spec.

Redding körde iaf med en Moto2 Geo Technology motor.

SS tror jag ingen kör. Men std och med hotupkitet med andra kammar kanske förekommer.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Då vill vi ha insidertips. Axxexs! Vet du nåt? (nyfiken, körde han 34:eek:r och teamet vill hålla inne med det som en överraskning? Önskedrömma kan man alltid :)

Vet bara att han testade en annan gaffel sista dagen och att han är nöjd med hela testet i sig.

Jag försöker mest snappa upp Moto3 info själv.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tycker du är negativ nästan jämt! :krama

Jag hoppas också att det går bra för Lundh. Inte bara för hans egen skull utan också för sporten i Sverige. Men vi ska nog inte skruva upp förväntningarna allt för högt. Kan han sluta runt 15:e plats i totalen ska vi vara glada :)

Lundh var 16 totalt båda åren i WSS. Moto2 är bra mycket tuffare serie. Men för Alex fördel nu att han när han körde WSS och PRO att han skötte om sitt eget team själv och lackade kåpor mm mm. Nu kan han koncentrera sig på körningen mer och dessutom få bästa hjälpen på länge. Han är på rätt plats helt klart för att ta nästa steg! Första året får man nog se som läroår och ett mål är att ta poäng så ofta det går.
(Stiggy var 21:a sitt första säsong i 250GP VM)
 
Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Sista test dagen på Valencia böjade lite segt efter en vurpa på kalla däck efter att tagit det lite lungt på utvarvet. Är inte många höger svängar på Valencia vilket göra att det gäller att ligga på för att hålla värmen uppe. Men resten av dagen gick som planerat körningen kändes bra och vi fick påbörjat en del nya grejor vi testade bla, ny gaffel och nya gaffelkronor. Gafflen jag inledde testet på är en några år gammal Öhlins MotoGP gaffel och sedan testade vi en ny Moto2 gaffel men än så länge är skillnaden inte så stor. Jag är nöjd med helheten av testet och FTR hojen känns riktigt fin. Var lite orolig innan testet för jag hade ju sådana problem i höstas när jag testade den men då med Michelin däck och dt var det som var problemet. Nu åker jag ner till Spanien igen i morgon för nästa officiella moto2/moto3 test på Jerez banan. Jag har under mina 3 dagar ihemma i sverige också hunnit med att köra is åkning med crossen, det var skit kul :) //Alex 2012-02-14 @ 08:48:43 http://crestoguideracingteam.blogg.se
 
Last edited:
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top